Forum > Demolåtar

Tigersoul - Be apart - ver 1D

<< < (3/4) > >>

tigersoul:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 28.12.2016, 21:30:51 ---Instämmer med övriga talare, finstämt och vackert. Du vill ha lite kritik, det enda jag hör så vid en första lyssning är att det är lite för mycket smask/saliv-ljud på leadsången för min smak, samt lite puffljud här och där (samt knäppet på "be mad" som du själv nämner). Uttalet kunde väl också slipas på, men det är en smaksak.

Annars en grymt skön och stillsam låt som är fin och arrad med fingertoppskänsla.

/Micke

--- Slut citat ---

AAAH Lite kritik! äntligen  :rolleyes: Jag mickade lite väl nära vid inspelningen men nog kan man skruva ner lite mer av "smasket". Det inger inte en smaskig känsla då? :P skämt o sidor. Uttal håller jag tyvärr med om och det är dessvärre något jag alltid dragits med. Kanske för att jag inte tänker så mycket på det av lathet.

--- Citat från: MaxB skrivet 28.12.2016, 19:08:50 ---Har även skickat låtlänken till en tjej som ingen här känner till, som är bra på att skriva, spela, sjunga och mixa, som föredrar det enkla arret framför storslagna verk och hennes spontana kommentar var:

Väldigt snyggt och genomarbetat!
Fin text även. Superfin röst!

--- Slut citat ---

... mfl lov ord ...

Man får bara tacka och bocka helt enkelt. Ska skruva lite med det sista så får den väl helt enkelt vara klar.

tigersoul:
Uppdaterad:
- klick
- mindre smask
- småfix på drumfillsen

Råkade spela den på mina vanliga högtalare och kände att det var lite väl tryck i det låga registret. Ingen annan som tänkt på det? I mixlurar och monitorer låter det lagom, så kanske bara är den där roliga variationen mellan högtalare som inte är så liten alla gånger.

spacetrucker:
Prydligt hantverk där allt verkar sitta där det skall :)

Roffe H:
Snyggt hantverk och fin ljudbild, roligt att höra dig igen.  :)
/Roffe H

Toby:
Finstämt och känsligt. Gillas. Snygg mix och fint sound. Bastonen efter "linger" tycker jag är lite sur. Ett riktigt snyggt jobb och fin låt. Grattis!/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion