Forum > Färdiga produktioner
Marsall - Ögonblicket Före Tystnaden (KLAR)
Marsall:
kompositör:Marsall
Text: Marsall
låtnamn:Ögonblicket före tystnaden
genre: Psykedelisk crazy core punk
Medverk:
Format:mp3
år:2016
En liten låt som jag har äntligen fått tid att mixa..Tar tacksamt emot förslag om mixtrix och ris o ros är välkommet.
Och vill någon lägga en synt skulle det va gott .. B)
Gurano:
--- Citat från: Marsall skrivet 23.12.2016, 20:51:25 ---kompositör:Marsall
Medverk:
En liten låt som jag har äntligen fått tid att mixa..Tar tacksamt emot förslag om mixtrix och ris o ros är välkommet.
--- Slut citat ---
Det behövs nog lite mera "basighet" totalt i mixen - kanske lite EQ?
och kanske liiiite högre sång på sina ställen. Annars en bra beskrivning i mina öron ... med crazy punk :D - låter bra på det stora hela.
/G
Fuzzbub:
Låter postpunk om det här. Bra! Jag tycker att det är alldeles lagom med bas. För mer geniunt 80tals-ljud kan du ev- lägga på lite reverb, specuellt på virveln men det kommer iofs inte att låta bättre än nu. :) Bra jobbat! /Fuzz
Marsall:
--- Citat från: Gurano skrivet 24.12.2016, 00:44:05 ---
--- Citat från: Marsall skrivet 23.12.2016, 20:51:25 ---kompositör:Marsall
Medverk:
--- Slut citat ---
Det behövs nog lite mera "basighet" totalt i mixen - kanske lite EQ?
och kanske liiiite högre sång på sina ställen. Annars en bra beskrivning i mina öron ... med crazy punk :D - låter bra på det stora hela.
/G
--- Slut citat ---
Tack Gurano för feedback o gill o punk e gott alla dar i veckan :D
gjorde en eq justering på lite Gura nu Och höjde vissa sångpartier ytterligare ett snäpp..hoppas det vart mer tryck?
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 24.12.2016, 13:30:28 ---Låter postpunk om det här. Bra! Jag tycker att det är alldeles lagom med bas. För mer geniunt 80tals-ljud kan du ev- lägga på lite reverb, specuellt på virveln men det kommer iofs inte att låta bättre än nu. :) Bra jobbat! /Fuzz
--- Slut citat ---
Tack Fuzzbuzz för gillande o feedback :D
Ja postpunk e gottmos .Kör faktiskt liite 80 tals trummljud nu ..med liite reverb på virveln ,,Kanske dränks den av getingguran? Köpte nya ez drummer superior ..Men inte haft tid o testa ..Skulle vilja bara lägga över trummorna i det programmet o få mer dask på allt på köpet ..Får bli sen.. Iaf så gjorde jag en liiten justering på några guror för att få dom lite fylligare
Tack Grabbs för era öron så här i juletid B)
HasseFX:
Sicken rolig låt! :) Alldeles för kompetent arrat och spelat för att kallas punk eller ens postpunk ;) Snarare lite tuffare variant av indie! Mixen känns lite hängmatta med många diskantiga ljud och lite tjoff i botten. Bas med mer låg-mellanrigester-knorr och mer kött i gitarrerna vore trevligt. Sången får gärna integreras mer - upp lite med gitarrerna och överstyr sången med varm dist i lägre mellanregistret.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida