Kontrollrummet

Marsall - Ögonblicket Före Tystnaden (KLAR)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
kompositör:Marsall
Text: Marsall
låtnamn:Ögonblicket före tystnaden
genre: Psykedelisk crazy core punk 
Medverk:
Format:mp3
år:2016

En liten låt som jag har äntligen fått tid att mixa..Tar tacksamt emot förslag om mixtrix och ris o ros är välkommet.

Och vill någon lägga en synt skulle det va gott .. B)
« Senast ändrad: 29.12.2016, 21:03:09 by Marsall »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
kompositör:Marsall
Text: Marsall
låtnamn:Ögonblicket före tystnaden
genre: Psykedelisk crazy core punk 
Medverk:
Format:mp3
år:2016

En liten låt som jag har äntligen fått tid att mixa..Tar tacksamt emot förslag om mixtrix och ris o ros är välkommet.

Och vill någon lägga en synt skulle det va gott .. B)
Det behövs nog lite mera "basighet" totalt i mixen - kanske lite EQ?
och kanske liiiite högre sång på sina ställen. Annars en bra beskrivning i mina öron ... med crazy punk :D - låter bra på det stora hela.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Låter postpunk om det här.  Bra!   Jag tycker att det är alldeles lagom med bas.  För mer geniunt 80tals-ljud kan du ev- lägga på lite reverb, specuellt på virveln men det kommer iofs inte att låta bättre än nu.  :)    Bra jobbat!   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
kompositör:Marsall
Text: Marsall
låtnamn:Ögonblicket före tystnaden
genre: Psykedelisk crazy core punk 
Medverk:
Format:mp3
år:2016

En liten låt som jag har äntligen fått tid att mixa..Tar tacksamt emot förslag om mixtrix och ris o ros är välkommet.

Och vill någon lägga en synt skulle det va gott .. B)
Det behövs nog lite mera "basighet" totalt i mixen - kanske lite EQ?
och kanske liiiite högre sång på sina ställen. Annars en bra beskrivning i mina öron ... med crazy punk :D - låter bra på det stora hela.

/G

Tack Gurano för feedback o gill o punk e gott alla dar i veckan :D
gjorde en eq justering på lite Gura nu Och höjde vissa sångpartier ytterligare ett snäpp..hoppas det vart mer tryck?

Låter postpunk om det här.  Bra!   Jag tycker att det är alldeles lagom med bas.  För mer geniunt 80tals-ljud kan du ev- lägga på lite reverb, specuellt på virveln men det kommer iofs inte att låta bättre än nu.  :)    Bra jobbat!   /Fuzz



Tack Fuzzbuzz för gillande o feedback :D
Ja postpunk e gottmos .Kör faktiskt liite 80 tals trummljud nu ..med liite reverb på virveln ,,Kanske dränks den av getingguran?  Köpte nya ez drummer superior ..Men inte haft tid o testa ..Skulle vilja bara lägga över trummorna i det programmet o få mer dask på allt på köpet ..Får bli sen.. Iaf så gjorde jag en liiten justering på några guror för att få dom lite fylligare


Tack Grabbs för era öron så här i juletid B)



« Senast ändrad: 24.12.2016, 15:12:46 by Marsall »


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Sicken rolig låt! :)  Alldeles för kompetent arrat och spelat för att kallas punk eller ens postpunk ;)  Snarare lite tuffare variant av indie! Mixen känns lite hängmatta med många diskantiga ljud och lite tjoff i botten. Bas med mer låg-mellanrigester-knorr och mer kött i gitarrerna vore trevligt. Sången får gärna integreras mer - upp lite med gitarrerna och överstyr sången med varm dist i lägre mellanregistret.


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Sicken rolig låt! :)  Alldeles för kompetent arrat och spelat för att kallas punk eller ens postpunk ;)  Snarare lite tuffare variant av indie! Mixen känns lite hängmatta med många diskantiga ljud och lite tjoff i botten. Bas med mer låg-mellanrigester-knorr och mer kött i gitarrerna vore trevligt. Sången får gärna integreras mer - upp lite med gitarrerna och överstyr sången med varm dist i lägre mellanregistret.

Tack Hasse FX för rolig o kompetent arrad låt och feedback!  :D
Ja det är kanske mer psykedelisk indie det har du nog rätt i men med  toutch av liiite pönk :D  B)

Ja!Jag har försökt nu och köttat till gitarrerna ytterligare ,och försökte även jobba med knorrbas efter förmåga ..Det vart liiite dist på sången också..Och försök till rattning på eq på det   .Hoppas det vart till det bättre?






Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Att du har kängorna i punkträsket är ju inte något man inte känner till liksom sedan har du ju den svenska proggen med dig också så och nä indie vet jag inte men Punk 3.0 kanske - för det är som Hasse säger inget hafsverk det här. Nivåerna i den senaste mixningen tycker jag ligger alldeles utmärkt och jag har väl inga förbättringsförslag alls egentligen - jag saknar ingen synt t.ex. - bra detta och tycker jag - ganska så eget. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trodde aldrig det skulle hända men nu säger jag som Gurano gör då och då: - upplever att det är liite vasst i diskanten.
Basen är tung och tajt och allt är tajt spelat. Sången är inte så tajt men det tycker jag inte den ska vara, du tar ut svängarna i sången och det är underbart.

Dina idéer om hur man kan leka med musik, är signifikativa och intressanta och roliga och överraskar ofta.
För att citera Axel: This is what music is about!

Have fun!

PS Första orden i sången initialt, verkar inte nå fram.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kul och fantasifull låt helt enligt Marsall-recept!  :)
Upplever dock en del disharmoni i kompet vid t.ex 140, 149 och 157-160....
Att sången är lite off-pitch i slutet stör mig inte - det hör liksom punken till!  ;)
Du har en väldigt egen och personlig stil, som är spännande att lyssna på.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Att du har kängorna i punkträsket är ju inte något man inte känner till liksom sedan har du ju den svenska proggen med dig också så och nä indie vet jag inte men Punk 3.0 kanske - för det är som Hasse säger inget hafsverk det här. Nivåerna i den senaste mixningen tycker jag ligger alldeles utmärkt och jag har väl inga förbättringsförslag alls egentligen - jag saknar ingen synt t.ex. - bra detta och tycker jag - ganska så eget. :D

TackEddie för gill o tyck  :D
Nä nåt hafsverk äre int :D Mest för att det går lite pekfingervalsen framför datorn när jag sitter framför :lol:

Bra att nivåerna e check.. oki ingen synth då de va ju synt :D  :(

Trodde aldrig det skulle hända men nu säger jag som Gurano gör då och då: - upplever att det är liite vasst i diskanten.
Basen är tung och tajt och allt är tajt spelat. Sången är inte så tajt men det tycker jag inte den ska vara, du tar ut svängarna i sången och det är underbart.

Dina idéer om hur man kan leka med musik, är signifikativa och intressanta och roliga och överraskar ofta.
För att citera Axel: This is what music is about!

Have fun!

PS Första orden i sången initialt, verkar inte nå fram.


Tack Max för gill o feedback :D
Gurorna e lite getingar i denna låt kan nog va lite vassa och sången kan nog säkert va lite off ? i den kakafoniska slutfasen..Skall även kolla sångstarten. Kul att Basen rockar fett ..Topp!
Kul med musik är det  B) :D

Kul och fantasifull låt helt enligt Marsall-recept!  :)
Upplever dock en del disharmoni i kompet vid t.ex 140, 149 och 157-160....
Att sången är lite off-pitch i slutet stör mig inte - det hör liksom punken till!  ;)
Du har en väldigt egen och personlig stil, som är spännande att lyssna på.
/Asti

Tack Asti för Kul/Fantastisk låt/stil och feedback! :D
disharmonin där jag tror du menar? är en galen gitarist som tar egna påhittade  stämackord till huvudkompet ..Gillar dom själv ja galen som man är..Och sången kan nog va som du säger liite off i slutet Och jag tror att det är den galna gitaristen igen ? som tar ton även där :D B)


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Kul låt där jag verkligen gillar gitarrernas disharmoni i slutet. Fräckt! Sångens lallande där kunde jag varit utan. Tycker det drar ner helheten tyvärr. Getinggitarren kunde i mina öron fått vara tyngre. Överlag spännande låt med väl sammansvetsade delar! Lite tunn ljudbild men det har nog någon annan sagt. Roligt att lyssna på din lite säregna stil. Punk? Inte hos mig. /Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Kul låt där jag verkligen gillar gitarrernas disharmoni i slutet. Fräckt! Sångens lallande där kunde jag varit utan. Tycker det drar ner helheten tyvärr. Getinggitarren kunde i mina öron fått vara tyngre. Överlag spännande låt med väl sammansvetsade delar! Lite tunn ljudbild men det har nog någon annan sagt. Roligt att lyssna på din lite säregna stil. Punk? Inte hos mig. /Toby

Tack Toby för gillande av guror o roligt att det säregna går hem o feedbacken !  :D

Har nu ånyo fettat gurorna liite till .Hittade en liten knapp på stärkaren som var avtryckt :o he he så kan det gå när haspen inte e på :D  Jah o den berusade lallasångaren i slutet e tyvärr nitad där den är Me like that drunker to much :lol:  B)


Tack Alla som bara den för frampushande o förbättringsförslagen  B) :wub:


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Rolig låt. Du har en skön och lekfull inställning till dina låtar och musiken...gillas.
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)