Forum > Demolåtar

Gurano & Eddi - Warlords

<< < (7/8) > >>

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 09.01.2017, 15:15:42 ---Ingen lätt uppgift att stoppa alla krigsherrar men hoppas att din text blir en liten kugge....sägs ju att musiken kan "flytta berg" åtminstone irritera så pass att man i ickedemokratier tystar eller fängslar de som diktar om frihet och fred.
/Roffe H

--- Slut citat ---

The Wall spelades väl i Berlin så att även öst kunde höra. Inte långt därefter föll muren. Var det så?

Roffe H:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.01.2017, 18:48:57 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 09.01.2017, 15:15:42 ---Ingen lätt uppgift att stoppa alla krigsherrar men hoppas att din text blir en liten kugge....sägs ju att musiken kan "flytta berg" åtminstone irritera så pass att man i ickedemokratier tystar eller fängslar de som diktar om frihet och fred.
/Roffe H

--- Slut citat ---

The Wall spelades väl i Berlin så att även öst kunde höra. Inte långt därefter föll muren. Var det så?

--- Slut citat ---

Den spelades 1990 således året efter murens fall, en mycket omtalad konsert och stor publik, men visst kan musik påverka, utan tvekan. Så länge leve musiken... :)
Roffe H

Marsall:
Bra text o framfört ..Men för mycket reverbigt luddigt ljud på sången tycker jag ..tydligare sångljud så blire gottmos ini kaklet! :)

Eddi:

--- Citat från: Marsall skrivet 13.01.2017, 18:54:53 ---Bra text o framfört ..Men för mycket reverbigt luddigt ljud på sången tycker jag ..tydligare sångljud så blire gottmos ini kaklet! :)

--- Slut citat ---
Då skulle du ha hört versionen jag skickade Gurano först - där snackar vi om reverb och delay så jag tycker det låter hyfsat nu faktiskt. Men om han vill skruva mer så är det upp till honom. :)

Bara på kul så slänger jag upp den verren här men tar bort den strax igen.

MaxB:
Efter att ha lyssnat på Eddis version är det uppenbart varför han tidigare hade Eko, som nickname.
Jag tycker Guranos mix på sången är bättre bättre!   B)

Ekoeffekten på gitarren efter fem minuter förflyttar mig varje gång, rakt in i Pink Floyds värld.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion