Forum > Demolåtar
Gurano & Eddi - Warlords
Asti:
Eddis sång passar fint här! Lite mindre reverb på den skulle jag önska.
/Asti
Eddi:
Jag har grunnat på den här i veckor - vad säger låten - vad vill den förmedla osv. i förrgår fick jag klart för mig vad den handlade om - som jag skrev på FB så är den kanske inte så catchy som Görans och Roffes låt men den känns viktig och den text jag fick till mig passar bra till låten tycker jag - vi (mänskligheten) måste nu ta vårt ansvar för att avsluta alla dessa krig som pågår. Jag har inte svaret på hur det kan göras men den här låten KAN vara en kugge i det maskineriet hoppas jag.
MaxB:
Ja, vi hoppas nog alla på att mänskligheten ska komma till insikt
Som Rikki varit inne på, hur?
Inte lätt att stoppa dem i dessa tre stora länder och att de dessutom finns i många fler länder gör inte saken lättare, för oss som inser hur det ligger till och vad som är en stor orsak till eländet. Tyvärr
Tear down the wall
Tear down the war... lords
och gitarrspelet på slutet har för mig tydliga influenser från Pinkans The Wall.
Roffe H:
Ingen lätt uppgift att stoppa alla krigsherrar men hoppas att din text blir en liten kugge....sägs ju att musiken kan "flytta berg" åtminstone irritera så pass att man i ickedemokratier tystar eller fängslar de som diktar om frihet och fred.
/Roffe H
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 08.01.2017, 20:33:04 ---Eddis sång passar fint här! Lite mindre reverb på den skulle jag önska.
/Asti
--- Slut citat ---
Ok - Ska fundera på mängden reverb
--- Citat från: MaxB skrivet 09.01.2017, 12:31:13 ---Ja, vi hoppas nog alla på att mänskligheten ska komma till insikt
Som Rikki varit inne på, hur?
Inte lätt att stoppa dem i dessa tre stora länder och att de dessutom finns i många fler länder gör inte saken lättare, för oss som inser hur det ligger till och vad som är en stor orsak till eländet. Tyvärr
Tear down the wall
Tear down the war... lords
och gitarrspelet på slutet har för mig tydliga influenser från Pinkans The Wall.
--- Slut citat ---
Pink Floyd - ja vi associerar olika - i mina öron är det inte direkt pinkan detta (tyngre än pinkan enl mig) - även om jag förstår vad du menar (men visst lyssnar jag på dem oxå ibland - så influencer finns säkert)
--- Citat från: Roffe H skrivet 09.01.2017, 15:15:42 ---Ingen lätt uppgift att stoppa alla krigsherrar men hoppas att din text blir en liten kugge....sägs ju att musiken kan "flytta berg" åtminstone irritera så pass att man i ickedemokratier tystar eller fängslar de som diktar om frihet och fred.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Att irritera är kanske bra nog ibland - en vagel i ögat s.a.s. :D
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida