Forum > Färdiga produktioner

Fuzzbub - Green River, cover på CCR

<< < (4/4)

Håkan Nilsson:
Mycket av annan samtida gammal rock ger jag inte mycket för heller, det är pålägg i massor tills det är enda smet. Många bra låtar förstördes så även på 70talet. CCR var mer genialt. Fast på sista plattan krävde de andra att de också skulle få skriva lika många låtar som John. Intw så lyckat alls de kunde ju inte skriva lika bra alls. En av trummisens är ganska bra ändå.

Håkan Nilsson:
"Long as I can see the ligth" vore nåt att glra i tung version. Kanske med el slide?

Fuzzbub:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.01.2017, 18:35:07 ---"Long as I can see the ligth" vore nåt att glra i tung version. Kanske med el slide?

--- Slut citat ---

Ja slide på saxofondelen passar nog bra, om man kan lira slide.  ;)    Fast som han sjunger här alltså, det blir till att stämma ner ordentligt eller ta oktav ner!   /Fuzz

Håkan Nilsson:
Jag läste nyss om den låten att det är hans enda kärlekslåt från CCR. Och att dom aldrig spelade den live. Som soloartist har han framfört den själv en enda gåñg

MaxB:
Hoppsan, nu har den här också kommit till färdiga. Skönt sound!
Jag lirade faktiskt den här också för länge sen i ett band. Då var vi tre gitarrister ett tag.
Ska nog ta och leta rätt på den igen....

Ps Har hittat den i fyra versioner från 2001-2004 men den får stanna på det externa hårddisken...  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion