Forum > Färdiga produktioner
Fransa & equality - Waste
equality:
--- Citat från: Dividend skrivet 06.02.2008, 11:56:10 ---
--- Citat från: equality skrivet 06.02.2008, 01:04:20 ---Dividend: Tackar särskilt P-E. Där ser man, inget nytt under solen. Tyckte ja fick med en himla massa ackkord i denna. Jag menar fler än de vanliga fyra-fem... Vore kul om du kom på vilken annan låt den liknar. Nåt med Norah Jones alltså?
--- Slut citat ---
Handlar nog mer om nåt kort intervall om 2-3 ackord som liknar nåt annat. så var inte orolig ;)
Troligen Norah jones eller nån annan tjej. Skall fundera mer
--- Slut citat ---
OK. Jag skall föröka hålla mig lugn. :o Återkom any time.
equality:
--- Citat från: 1up skrivet 06.02.2008, 19:30:18 ---Lyssnar på låten igen och den är verkligen grym!
Det som slår mig är att sången låter jätteläcker och fyllig, men får små explosioner av styrka ibland på mitt ljudsystem iaf, och wurren känns tunn, säkert eftersom öronen använder den fylliga sången som referens. Skulle ha rattat ned sången något i mixen. Skulle funderat på att dubbla wurren med något lite fylligare ljud, iaf på de passager då sången inte kör.
Mys- och njutningslåt! :)
--- Slut citat ---
Stort tack för lyssning och comments. Beklagar att jag inte hängt med på att feedbacka tillbaka så mycket men lite rörigt och det är mycke nu... Dubbel wurre låter intressant och jag har även funderat på
körer men orkar inget mer på ett bra tag med denna.
equality:
--- Citat från: djonas skrivet 06.02.2008, 22:26:20 ---Riktigt snygg låt.
Bra sång, snygga guror och wurtlizern är ju bara mumma. :) Det svänger redigt gött.
Mixen är lite dov och "basig", speciellt sångljudet, hade velat lufta mixen en aning mer även den är helt ok nu med.
Gillar texten...sådär småmysig som låten i sig. Gurasolot och gurasololjudet är helt rätt. Mycket snyggt.
Gött jobbat! :D
Mvh / Jonas
--- Slut citat ---
Stort Tack Jonas! Kul att den föll dig i smaken.
equality:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.02.2008, 02:22:31 ---Ressar en till ikväll..
Förmodligen så har det hänt lite sedan jag lyssnade på denna senast..Läste mitt inlägg i början..
Kan bara understryka det jag tyckte då..Kanon helt enkelt!
JAA,och slutet satt klockrent.Färdigt färdigt färdigt..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Dina sista tre ord Micke är som ljuv musik för mina öron... Tnx pal!
equality:
--- Citat från: jay thomas skrivet 06.02.2008, 15:17:28 ---
--- Citat från: equality skrivet 06.02.2008, 01:04:20 ---Dividend: Tackar särskilt P-E. Där ser man, inget nytt under solen. Tyckte ja fick med en himla massa ackkord i denna. Jag menar fler än de vanliga fyra-fem... Vore kul om du kom på vilken annan låt den liknar. Nåt med Norah Jones alltså?
jay thomas: Tjena Jay om vi inte hörts tidigare i nån tråd? Finns absolut inget att skämmas för. Jättekul att den går hem. Fransan lyfte denna till oanade höjder. Och jag som var SÅ nöjd med ljudet från Wurren till skillnad från Rhodset i Gigastudio iaf. :huh: :rolleyes:
--------------Detta blev nu mitt tusende inlägg i Kontrollrummet. Tatta ta ta ta ta (fanfar)------------------
--- Slut citat ---
He e lugnt. B) Kolla in Mr Ray 22, där finns en hel del Rhodesmöjligheter. Gärna i kombination med en stärkarsimulator. Finns, bland annat gött, på http://www.soundfonts.it/
http://www.soundfonts.it/?a=read&b=16 - direktlänk
--- Slut citat ---
Tack för tipset! Skall kolla in detta. Är dock totalt useless på soundfonts-formatet och hur man får det att snacka med mitt piano...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida