Kontrollrummet

Fransa & equality - Waste

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Bara att det kan låta stelt och styltigt ibland men kan ju vara att jag då kvantiserat till fel notvärde, exempelvis raka 16-delar när det skall vara 16-delstrioler eller nåt.
Kul med pålägg, återkommer!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Bumpar lite för jag gjorde en del trum- och wurlitzerändringar. Inget att nämna kanske men något bätttre synk nu. Och klockan blev förödande mycket.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Nu har jag bara hört den senaste versionen eftersom jag har missat denna låt tidigare. :)
Skön låt, väldigt behagligt att lyssna på. Produktionen låter nu bra i mina öron men jag gillar inte heller slutet, kan du verkligen inte styra upp det lite? :)

Sången är riktigt bra, helt underbar. Vilken känsla och underbar ton.

Bra jobbat!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
slutet har jag inget problem med, ej heller mixen. fransan kommer fram mycket bra, gitarren ligger snyggt...trummorna funkar.

men nu ber jag om en smäll på hakan: Wurlisoundet är för spetsigt och trist, jag skulle gärna se nåt "encore-sound" på elpianjot istället, ett rundare och mer jazzigt.


förlåt  :ph34r:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Ursäkta sena svar...
freddy: Kul att du gillar låten men synd att du ogillar slutet. Jag som var så nöjd med nån slags polyrytmik där  :rolleyes:! Fransa är säkert jätteglad över dina ord. Tack för lyssning och kommentarer!
Emulator: Ouh vad gäller slutet. Testade efter dina synp ett annat elpiano Rhodes och Scarbee RSP 73 men de lät sämre än Wurlitzern, beleive me. Encore sound vet jag inte vad det är.  :o :blink: :rolleyes: :unsure: :mellow: B)

Nåväl, kvantiserat mera på trumsidan. Kan inte begära att nån ska lyssna igen efter en mer än fruktetansvärd långbänk med denna men se det då mer som en blogg över en never ending song-story.

(eh!) m v h

eders equality
« Senast ändrad: 14.10.2007, 03:05:37 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ska lyssna igen, men ville bara ha sagt att encore är nån riktigt soft emu.-sampling av ett elpiano :D

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
ojsan.... hur har jag lyckats missa denna pärla :) :)

blev tipsad om den via "bestof KR" tråden...


Riktigt bra låt , snygg sång fransa !

/david
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Det tar 2 sekunder och man vet genast att Du är inblandad Equality!
Jag har sagy det förr och jag säger det igen, Du har Ditt helt eget uttryck.
Trevlig sångerska, allt är fett och brett, samt mycket tydligt.
Om Du har rattat till det här ljudet helt själv har Du blivit en
mästare på väldigt kort tid (3-4 år?).
Mycket nice gitarrsolo, är det Du med???

Kul att vara tillbaka!

Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Oj det var en överaskning minsann!  :wub: Tack Skallerormen, David och Nad.
Nad, "mästare" är verkligen att ta i och trummorna har 91:an gjort det mesta på. Sanningen är att detta tog asocialt
mycket tid i anspråk och tack vare kompisarna här gick mycket på den den feedback som gavs. Samtidigt när man får
en suverän sång levererad av Fransa vill man ju inte pruta på krimskramset runt omkring så att säga. Gitarrsolot
får jag väl ta åt mig då! Tack!  :rolleyes: :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mycket trevlig låt att ha i bakgrunden. FOkuserar man istället så märker man ju att det ligger en hel del jobb bakom produktionsmässigt, väldigt snyggt jobbat! Bra att du orkar :)

Som Nad sa så märker man att Eq varit inblandad här. Lyssnar igen. Fransas sång funkar också jättebra mot arret. Proffsigt detta!

Nåt negativt då? Jajo, med lite ansträngning kom jag på att jag kanske har en liknande låt som tillhör jazz-facket, men kan sjutton inte komma på vilken eller artist. Kanske popjazzbruden Norah, hmm... Återkommer om jag kommer på det...
Ingen rip-off alls, snarare stämningen och kanske nån slinga här och var, som sammantaget ger mig den känslan..

Mycket trevlig låt!

https://soundcloud.com/user7789882


jay thomas

  • Gäst
Jag skäms...  :( för att jag totalt missat detta smycke till låt! Bra struktur, bra ljud, suverän sångerska. Wurlitzern är nog det enda jag stör mig lite på. Och det beror på att jag gillar Rhodes bättre.  ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Dividend: Tackar särskilt P-E. Där ser man, inget nytt under solen. Tyckte ja fick med en himla massa ackkord i denna. Jag menar fler än de vanliga fyra-fem... Vore kul om du kom på vilken annan låt den liknar. Nåt med Norah Jones alltså?
jay thomas: Tjena Jay om vi inte hörts tidigare i nån tråd? Finns absolut inget att skämmas för. Jättekul att den går hem. Fransan lyfte denna till oanade höjder. Och jag som var SÅ nöjd med ljudet från Wurren till skillnad från Rhodset i Gigastudio iaf.  :huh: :rolleyes:

--------------Detta blev nu mitt tusende inlägg i Kontrollrummet. Tatta ta ta ta ta (fanfar)------------------
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Dividend: Tackar särskilt P-E. Där ser man, inget nytt under solen. Tyckte ja fick med en himla massa ackkord i denna. Jag menar fler än de vanliga fyra-fem... Vore kul om du kom på vilken annan låt den liknar. Nåt med Norah Jones alltså?
jay thomas: Tjena Jay om vi inte hörts tidigare i nån tråd? Finns absolut inget att skämmas för. Jättekul att den går hem. Fransan lyfte denna till oanade höjder. Och jag som var SÅ nöjd med ljudet från Wurren till skillnad från Rhodset i Gigastudio iaf.  :huh: :rolleyes:

--------------Detta blev nu mitt tusende inlägg i Kontrollrummet. Tatta ta ta ta ta (fanfar)------------------

GRATTIS B) B) B)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Fasen nu kan jag junte skriva nåt mer då spräcker jag ju nollorna.  :o Sablar! Men tack iaf.  :)  Jaha ja, du är fortfarande på jakt efter tjejer/kvinnor...?
Ja, samma här. NEJDÅ, skämtar. Sorry OT.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Dividend: Tackar särskilt P-E. Där ser man, inget nytt under solen. Tyckte ja fick med en himla massa ackkord i denna. Jag menar fler än de vanliga fyra-fem... Vore kul om du kom på vilken annan låt den liknar. Nåt med Norah Jones alltså?

Handlar nog mer om nåt kort intervall om 2-3 ackord som liknar nåt annat. så var inte orolig ;)
Troligen Norah jones eller nån annan tjej. Skall fundera mer
https://soundcloud.com/user7789882


jay thomas

  • Gäst
Dividend: Tackar särskilt P-E. Där ser man, inget nytt under solen. Tyckte ja fick med en himla massa ackkord i denna. Jag menar fler än de vanliga fyra-fem... Vore kul om du kom på vilken annan låt den liknar. Nåt med Norah Jones alltså?
jay thomas: Tjena Jay om vi inte hörts tidigare i nån tråd? Finns absolut inget att skämmas för. Jättekul att den går hem. Fransan lyfte denna till oanade höjder. Och jag som var SÅ nöjd med ljudet från Wurren till skillnad från Rhodset i Gigastudio iaf.  :huh: :rolleyes:

--------------Detta blev nu mitt tusende inlägg i Kontrollrummet. Tatta ta ta ta ta (fanfar)------------------

He e lugnt.  B) Kolla in Mr Ray 22, där finns en hel del Rhodesmöjligheter. Gärna i kombination med en stärkarsimulator. Finns, bland annat gött, på http://www.soundfonts.it/

http://www.soundfonts.it/?a=read&b=16 - direktlänk
« Senast ändrad: 06.02.2008, 15:20:01 by jay thomas »


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Lyssnar på låten igen och den är verkligen grym!

Det som slår mig är att sången låter jätteläcker och fyllig, men får små explosioner av styrka ibland på mitt ljudsystem iaf, och wurren känns tunn, säkert eftersom öronen använder den fylliga sången som referens. Skulle ha rattat ned sången något i mixen. Skulle funderat på att dubbla wurren med något lite fylligare ljud, iaf på de passager då sången inte kör.

Mys- och njutningslåt! :)


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Riktigt snygg låt.
Bra sång, snygga guror och wurtlizern är ju bara mumma. :) Det svänger redigt gött.
Mixen är lite dov och "basig", speciellt sångljudet, hade velat lufta mixen en aning mer även den är helt ok nu med.
Gillar texten...sådär småmysig som låten i sig. Gurasolot och gurasololjudet är helt rätt. Mycket snyggt.
Gött jobbat! :D
Mvh / Jonas 
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ressar en till ikväll..

Förmodligen så har det hänt lite sedan jag lyssnade på denna senast..Läste mitt inlägg i början..
Kan bara understryka det jag tyckte då..Kanon helt enkelt!

JAA,och slutet satt klockrent.Färdigt färdigt färdigt..

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Dividend: Tackar särskilt P-E. Där ser man, inget nytt under solen. Tyckte ja fick med en himla massa ackkord i denna. Jag menar fler än de vanliga fyra-fem... Vore kul om du kom på vilken annan låt den liknar. Nåt med Norah Jones alltså?

Handlar nog mer om nåt kort intervall om 2-3 ackord som liknar nåt annat. så var inte orolig ;)
Troligen Norah jones eller nån annan tjej. Skall fundera mer


OK. Jag skall föröka hålla mig lugn.  :o Återkom any time.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Lyssnar på låten igen och den är verkligen grym!

Det som slår mig är att sången låter jätteläcker och fyllig, men får små explosioner av styrka ibland på mitt ljudsystem iaf, och wurren känns tunn, säkert eftersom öronen använder den fylliga sången som referens. Skulle ha rattat ned sången något i mixen. Skulle funderat på att dubbla wurren med något lite fylligare ljud, iaf på de passager då sången inte kör.

Mys- och njutningslåt! :)

Stort tack för lyssning och comments. Beklagar att jag inte hängt med på att feedbacka tillbaka så mycket men lite rörigt och det är mycke nu... Dubbel wurre låter intressant och jag har även funderat på
körer men orkar inget mer på ett bra tag med denna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Riktigt snygg låt.
Bra sång, snygga guror och wurtlizern är ju bara mumma. :) Det svänger redigt gött.
Mixen är lite dov och "basig", speciellt sångljudet, hade velat lufta mixen en aning mer även den är helt ok nu med.
Gillar texten...sådär småmysig som låten i sig. Gurasolot och gurasololjudet är helt rätt. Mycket snyggt.
Gött jobbat! :D
Mvh / Jonas 

Stort Tack Jonas! Kul att den föll dig i smaken.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Ressar en till ikväll..

Förmodligen så har det hänt lite sedan jag lyssnade på denna senast..Läste mitt inlägg i början..
Kan bara understryka det jag tyckte då..Kanon helt enkelt!

JAA,och slutet satt klockrent.Färdigt färdigt färdigt..

Mvh
Micael

Dina sista tre ord Micke är som ljuv musik för mina öron... Tnx pal!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Dividend: Tackar särskilt P-E. Där ser man, inget nytt under solen. Tyckte ja fick med en himla massa ackkord i denna. Jag menar fler än de vanliga fyra-fem... Vore kul om du kom på vilken annan låt den liknar. Nåt med Norah Jones alltså?
jay thomas: Tjena Jay om vi inte hörts tidigare i nån tråd? Finns absolut inget att skämmas för. Jättekul att den går hem. Fransan lyfte denna till oanade höjder. Och jag som var SÅ nöjd med ljudet från Wurren till skillnad från Rhodset i Gigastudio iaf.  :huh: :rolleyes:

--------------Detta blev nu mitt tusende inlägg i Kontrollrummet. Tatta ta ta ta ta (fanfar)------------------

He e lugnt.  B) Kolla in Mr Ray 22, där finns en hel del Rhodesmöjligheter. Gärna i kombination med en stärkarsimulator. Finns, bland annat gött, på http://www.soundfonts.it/

http://www.soundfonts.it/?a=read&b=16 - direktlänk

Tack för tipset! Skall kolla in detta. Är dock totalt useless på soundfonts-formatet och hur man får det att snacka med mitt piano...
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
en långkörare  B) ja den funkar verkligen....hör Ry:s ande sväva över gitarrhalsen...riktigt bra och att det blev riktigt bra sång på drog ju inte ner betyget....har lyssnat på Fransas sång både här och coolabben med egget och fantastisk timing och intonation och behaglig timbre att lyssna till....bra jobbat

Allt gott  / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se