Forum > Färdiga produktioner

Fransa & equality - Waste

<< < (5/13) > >>

equality:
1up:  :D I see. Ja en smaksak kanske.
Rattlesnake: Tack vare din och andras feedback har det varit möjligt att styra skutan åt rätt håll. Mycket tacksam för det. Just trummor har jag väldigt dålig koll på och bytte ut det mesta mot ett AD-kit. Nästa steg är väl att spela in live då? Men du har säkert helt rätt i att vissa grejor skule kunna fixas som t ex när riden inte motsvarar i volym den kraft som stocken slagits med, jag borde använt en lägre velocity isf volymssänkning. Här är jag ganska lost. Häftigt att du ger totalen ett högt slutbetyg och att slutet nu tycks funka. Tackar särskilt!  :D
Harmonica mike: Man blir glad och lite rörd av dina rader Micke. Såg dina rader på andra stället också. Som sagt din och andras feedback har varit och är guld värd och får man dessutom verka i så gott sällskap som Fransas och 91:ans vill man ju ta lite i extra. Inte alltid man förstått vad som menats med feedbacken men sen har det gått upp en och annan Liljeholmens. Thnx!!  :D

mahan:
ja se trummor, ja se trummor, är till bekymmer men ack så bra att ha.  :rolleyes:
ingen annan kommentar från mig denna gång, he he!

h. johan

Tokai:
0,53 - 1.06  partiet svagt volymmässigt, alltså bakgrunden: trummorna, bla mera pling på cymbalerna + annat (återkommer senare samma)
Tycker sologitarren låter för lik elpianot, trodde det var elpianot som gjorde solot men upptäckte efter tredje (och tredje vinglaset) att det inte var så.
Vem är Fransa? Jag vill ha henne right here!! Så hon kan sjunga mina heta soullåtar... (efter sjunde vinglaset).
1:47 fint break i låten! fina harmisar.
Alltsom allt ++++ av 5 möjliga

equality:
Fransa, se upp för den mannen! :P
Tack Tokai! Kanske gör Wernis en räddningsinsats även här men inte på ett tag. Ni får stå ut med mitt fusklir ett tag till. Vad gäller mixen kan jag, för att få behålla hyreskontraktet, bara mixa i lurar och oftast blir det en besvikelse när jag sedan bräner ner till CD och kör i den hyffsat fina stereoanläggningen. Allt låter som en meter från mickarna och vet i f.. hur det gick till?
Eller lyssnar du i lurar nu? Kanske kompression på rösten men det är så trist. Bra att du ger tidsangivelser, god hjälp vid mixandet.  :)

Tokai:
På kvällar före 11 måste du väl ändå kunna lyssna utan lurar? Finns väl regler för det, väl?
Jag lyssnar inte i lurar efter 11 för jag har turen att bo i en lägenhet med bara en innevånare, nämligen dom under. De som bor vägg i vägg med "studion" bor i ett avskilt hus, det är alltså ett annat hus byggt intill mitt (i Osby).
La in en ny bild av mig. Hoppas den attraherar Fransa. För där sitter jag halvnaken och bara väntar...  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion