Forum > Färdiga produktioner

Fransa & equality - Waste

<< < (4/13) > >>

equality:

--- Citat från: karl skrivet 26.09.2007, 13:07:52 ---...vet varken in eller ut efter så många versioner...

--- Slut citat ---

Jo jag vet. Sorry!  :mellow: Har en tendens att "plåga ihjäl" forumkompisarna med en massa versioner...
Hade det inte varit för all feedback hade man befunnit sig på en ljudnivå endast godkänd för långvågssändning
Stockholm-Motala eller nåt. Men naturligtvis även spel och arr-mässigt. Jag försöker betala tillbaka med råge och feedbacka
andras alster. Kul att du tycker den har utvecklats åt rätt håll.  :D Allt gott själv!

equality:

--- Citat från: 1up skrivet 26.09.2007, 13:08:35 ---Låter störtskönt!

En petitess i sammanhanget: Kapa gärna sista basnoten. Sista slutackordet duger gott som avrundning utan den sista "pluppen" från basen. ;)

ID3-tagga gärna låten med kontaktinformation. Man vet aldrig vem som lyssnar på den till slut om den får spridning och vill kontakta er.

--- Slut citat ---

Tusen tack! Var faktiskt på den där "pluppen" och tog ned den 3 dB. Säg vad jag inte varit på och skruvat på den här låten  :wacko: :unsure:
Bara att den ger kontran lite liv väl? ID3-tagga? Jaha, i själva mp3-filen alltså? Ja, kanske det.  :rolleyes: :)

1up:
Ger liv? Har inte tänkt på om "pluppen" är återkommande under låten eller så, men om den är det så tror jag att jag håller med. Just den sista pluppen på slutet ger nog låten mer liv som död, dvs. mutad. ;) Min åsikt iaf. :)

Rattlesnake:
Jorå!
Den här låten börjar kännas riktigt färdig nu, och jag gillar allt i den  :)
Fransa, gitarrer, piano och bas är helt färdigt, behöver inte röras mera.

Det enda som återstår tycker jag är lite finlir på trummorna. Ridecymbalen låter som den är spelad hård men är väldigt svag i volym. Sedan är den några virvelfills som låter lite för mycket maskin, främst de vid 1:05 och 2:58. Variera anslagsstyrkan lite mera, kanske. Pukorna vid 0:26 känns också onaturliga på något sätt, de kanske också skall varieras lite mer i styrka, och så tycker jag de skall vara mindre panorerade. Eventuellt lite mer rum på dem så att det binder ihop bättre. Sista delen av det fillet är två pukor slagna samtidigt, just det tycker jag skär sig lite. Men trummorna i övrigt, liksom allt annat på denna låt, är mycket smakfulla och suveränt spelade. Kan nog vara bästa låten jag har hört på detta forum, om man ser till helheten komposition - framförande - inspelning - mix. Fixa till det här snabbt nu, och gör sedan genast fler låtar i den här klassen!  B)

Edit: Jag glömde säga något om slutet. Det är bra, funkar, är liksom oförargligt nu.

Harmonica mike:
Jappaneser och andra asiater - nu satt den!

Utmärkt lirat/arrat och proddat.Fransans sång fögyller denna.Mitt i låten nu..Väntar spänt på slutet..1 minut kvar,spänningen ökar.....solo parti,ja jizes E..Grymt! Nu är vi framme strax vid slutet...Jajamensan jojo.Det funkar alldeles utmärkt.

I min Equality mapp så får denna andra platsen. "Följas åt",är den som har berört mig starkast av dina låtar så här långt får jag väl säga.Men fortsätter detta samarbete så kan det ju hända att jag får backa i uppfattning.Väntar på en låt där ni sjunger tillsammans,det skulle vara kul att höra.

Kanon samarbete detta!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion