Forum > Färdiga produktioner

Fransa & equality - Waste

(1/13) > >>

equality:
LÅTNAMN: Waste
ARTIST/GRUPP: Fransa & equality
GENRE: soft nånting
LÅTLÄNGD: 03:33
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
MEDVERKANDE: 91:an på trummor!
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Eq:at Fransas sång med förhoppningsvis lite tydligare framtoning. Wurlitzer i stället för piano. Bytt ut virvel, kick, cymbaler och high hat, spelat om gitarren i sticket och gjort ett riktigt(?) outro som slutar på A. Har också dragit ner på reverbet och fått en torrare mix. Funkar det??  :unsure: :huh: Tycker iaf att den platsar bland färdiga demos, kommer inte ändra på mycket nu... B)

25/9: Ändrat slut efter era tips! Passade på att testa med ett annat stick också.

14/10: En sista handpåläggning och en stilla bön över att allt ska hålla sig i takt och ton.

Harmonica mike:
Då kör vi då E...
Lättsamt och skönt,inget "stök" i mixen.Jag åker bara med och njuter så här långt..1.30 in i låten..

Snyggt samspel mellan trummor och helhet.Underbart ljud i guran på solodelen,mycket snyggt lirat ..pianot låter oxå bra,wurlitzern eller vad det nu är..Lite "rump hugget" slut i låten,en inbromsning hade varit snyggt.Fast detta funkar,men det låter som om du har kapat låten lite för tidigt..saknar en liten efterklang där.

Som helhet:Full pott! Men en liten reservation för slutet,så 4.9 får det bli..Snyggt sound på sången och mycket snyggt "små jazzat" av Fransan! Härligt samarbete detta! Lovar mera inför framtiden..

Mvh
Micael

DåligtGehör:
På låg volym hör jag bas, trummor sång och elpianot. Gitarren finns där lite dov och tillbakadragen. Inte mig emot med en subtil gitarr men trummor och bas bryter fram desto mer.

Pröva en version där du sänker basen. Skulle vilja ha den smyga med mer istället för som nu vara rätt mycket i blickfånget. Tror även trummorna kan tas ner lite i nivå.

OBS! Jag sitter ju i ett odämpat hörn så lyssning kan vara mer än tveksam. Är det ingen mer än jag som reagerar så kanske du skall skita i det.

mahan:
Nåja EQ, nu kan du pusta ut vad det gäller virveln, den kommer jag inte att såga mer, klart godkännt!
HElheten är snygg, tanten e sköön att lyssna på, och acken, den e min favve! :wub:

Lite småfilning, dra ner på trumorna volymmässigt på hela rasket.
Och outron får klart godkännt bara du stänger trummorna vid 3:28. Nu finns där tre slag o en klonk för mycket. Javisst, skitsmåpetigt men testa på skoj så hör du hur tajt o fint slut du får på låten, :)

som får 4,7 tills jag hör ändringarna! ;)
Snygg låt!

h.  JOhan

equality:
Micael: Åh, vad synd att inte slutet föll dig läppen. Tyckte det fanns lite luftighet och polyrytmik som jag har så svårt att få till annars. Naturligtvis glad att du gillar resten.
DåligtGehör: Sagt och gjort drog ner 3 dB på båda. "Problemet" är att jag mixar i lurar och då finns en tendens att överdriva basen tror jag.
mahan:  Kul att du gillar virveln nu, guuuuuud vad jag letade  :P. Akken är väl inte så...märkvärdig heller? Drog trummor som sagt. Men 03:28 är låten slut ju!?  :wacko: Vet vad du menar för bam-bam-bam-klonk, he, bekymret är om jag tar bort dom kommer jag avslöjas vad gäller guran som kommer in nån fjärdedel sent där. Funkar inte, lovar. Tack Johan och ni andra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion