Forum > Demolåtar
Gurano & Plinka - Vit yta
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 10.12.2016, 17:19:43 ---Suprbra, har inte lyssnat på orginalet men skulle bli förvånad om det var ösigare än så här. Tyckte inledningsvis att reverbet på sången var lite väl mycket men insåg att det passar. Era röster låter bra tillsammans och jag blev lite impad av din utflykt i mitten av låten sångmässigt och det satte du galant. Det är rena idolstämningen på KR känns det som. Sa jag att det lät bra? :D
--- Slut citat ---
Tackar - kul att man kan impa, det trodde jag inte :D
--- Citat från: pxm skrivet 11.12.2016, 14:43:19 ---Lyssnat på den här några gånger igår och en gång på orginalet på Youtube.
Jättebra låt och den här covern är suverän. :)
Bra jobbat, fint collab...spännande och skön lyssning.
mvh
--- Slut citat ---
Tackar för det :D
--- Citat från: Marsall skrivet 11.12.2016, 18:34:11 ---Fin cosmisk overdoze ni fått till..Liite mycket reverb på sången kanske..Texten måste läsas för att höra på sina ställen Men ni smälter fint ihop när ni sjunger och riffen smakar godis..Vackert :D
--- Slut citat ---
Misstänkte att någon/några skulle tycka att det är för mycket reverb på sången - själv tycker
jag inte det men om fler tycker som du så gör jag kanske en ändring :D
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.12.2016, 00:31:59 ---Härlig ljudbild, schysta gitarrer och sång. Kanske lite mycket reverb (kanske inte, som någon sa) En smaksak. Snyggt jobb.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tackar :D
/Gurano
Håkan Nilsson:
Skön låt! Jag reagerade på en grej, det var att jag ville ha de två rösterna mer i mono, nästan i mitten bägge två, bara anings mer i mitten än nu.
Gurano:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.12.2016, 03:11:22 ---Skön låt! Jag reagerade på en grej, det var att jag ville ha de två rösterna mer i mono, nästan i mitten bägge två, bara anings mer i mitten än nu.
--- Slut citat ---
Flyttade medvetet ut rösterna åt olika håll - tyckte det blev skönt men jag ska fundera lite på dina tankar - tack för dom :D
/G
Emulator:
Har inget orginal att jämföra med, men befriande normfri produktion :)
Stör mig inte på drypande blöta röster, men kanske kan göra delar av frekvensomfånget mindre blött för att få lite kropp på sångklangen kan vara något.
more fx to the people!
Gurano:
--- Citat från: Emulator skrivet 17.12.2016, 00:31:05 ---Har inget orginal att jämföra med, men befriande normfri produktion :)
Stör mig inte på drypande blöta röster, men kanske kan göra delar av frekvensomfånget mindre blött för att få lite kropp på sångklangen kan vara något.
more fx to the people!
--- Slut citat ---
Tack för komment.
Hur gör man delar av frekvensområdet mindre blött?
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida