Forum > Demolåtar
Gurano & Plinka - Vit yta
Emulator:
Jag har använt mig av ett par olika varianter, men det kan vara så enkelt som att köra send till ett spår där det finns kompressor och EQ bara. Rätt hård kompression, och så skruvar man en spik/platå i frekvenskurvan med eq'n och sveper till man hittar området med massa kropp. Sedan höjer man volymen på send tills det låter bra.
Annan variant är att skicka send med eq först till reverbet, och gröpa ur det omrpdet där mesta kroppen finns :)
Gurano:
--- Citat från: Emulator skrivet 18.12.2016, 01:00:11 ---Jag har använt mig av ett par olika varianter, men det kan vara så enkelt som att köra send till ett spår där det finns kompressor och EQ bara. Rätt hård kompression, och så skruvar man en spik/platå i frekvenskurvan med eq'n och sveper till man hittar området med massa kropp. Sedan höjer man volymen på send tills det låter bra.
Annan variant är att skicka send med eq först till reverbet, och gröpa ur det omrpdet där mesta kroppen finns :)
--- Slut citat ---
Ok hajjar - köra på hela sångspåret - trodde att du menade att jag skulle frekvensfixa på en del av ett sångspår :D
/G
Plinka:
Var bara tvungen att leta upp vad det var jag ylade på innan jag drog till k-öarna... Denna var ju helkul låt att gå loss på och jag skrattar gott när jag lyssnar :D
Nu har jag också läst alla kommentarer, det var också kul! Kanske ligger nåt i det Håkan skrev om att ev dra ihop rösterna något ändå, och intressant tips från Emu att testa... :)
Gurano:
Så där - nu har jag efter önskemål centrerat rösterna mera - bättre?
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/VitYta_Sharp2.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida