Kontrollrummet

Avdelning Operativsystem saknas

gäst · 13 · 3512

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DåligtGehör

  • Gäst
Satt och funderade på Mac OSX efter att ha läst om framtiden med MS och Vista. Den käns inte så jättelockande s jag började tänka på att man kanske skulle fatta lite mer och vad ett byta till Mac OSX skulle innebära. Hittade dock ingen lämplig avldelning för dessa frågor.

Tycker det borde finnas en avdelning för operativsystem med anknytning till musikskapande såsom Windows, Mac, Linux. Egentligen en avdelning var.

Frågor jag ville ställe var egentligen knutna till både hårdvara, OS och mjukvara.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Kunde väl passa in Dator tråden:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?board=11.0

Inte minst med den urbota dåliga sökning som existerar är det bättre med tydlig struktur som gör det enklare att leta och följa ämnen man är intresserad av. Tänk även på vad som kommer att hända när Vista skall in i folks burkar.


DåligtGehör

  • Gäst
Satt och funderade på Mac OSX efter att ha läst om framtiden med MS och Vista. Den käns inte så jättelockande s jag började tänka på att man kanske skulle fatta lite mer och vad ett byta till Mac OSX skulle innebära. Hittade dock ingen lämplig avldelning för dessa frågor.

Tycker det borde finnas en avdelning för operativsystem med anknytning till musikskapande såsom Windows, Mac, Linux. Egentligen en avdelning var.

Frågor jag ville ställe var egentligen knutna till både hårdvara, OS och mjukvara.

Ja det tycker jag låter vettigt och bra!


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Tror det skulle vara ganska liten aktivitet i de trådarna, och framsidan har redan väldigt många avdelningar.
Det är en fin avvägning för nya avdelningar kontra den plottrig framsida. Finns inget absolut bäst.

Så var har du tänkt att dessa avdelningar ska ligga.
Och varför passar det inte in under övrig mjukvara?


DåligtGehör

  • Gäst
Därför att det handlar om både hårdvara & mjukvara men inte på samma sätt som datorer-kategorin eller övrig mjukvara.  Jag tänker mig det inte som vilket moderkort tycker ni jag skall köpa av de senaste eller vilket är bäst VSL eller EWQL utan mer frågor kring hur operativsystemen fungerar och inte fungerar, utvecklingen ser och framtiden , vilka vägar man skall gå, vad innebär det att välja ena eller andra vägen osv.

Min känsla var spontant att jag inte kände mig så motiverad att posta frågor som jag inte kände riktigt hörde hemma bland alla andra frågor av annan art. Gillar att det är välstrukturerat och enkelt sökbart när man skall hitta. Men visst förstår jag att det kan bli för många ämnen och att man säkert kan posta lite var/vad som helst under övrigt egentligen. Ger upp  ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Dåligt gehör har du kanske, men jag tycker du har urskilljningsförmåga vad jag märkt ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

...kanske vi puttar in en OS-underavdelning under komputer-avdelningen.



Kanske.


:)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
...kanske vi puttar in en OS-underavdelning under komputer-avdelningen.



Kanske.


:)


Ja det tycker jag. Lägg gärna till Ardour också under mjukvara.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Lägg gärna till Ardour också under mjukvara.
Börja med att skriva något informativt o heltäckande om Ardour så ökar möjligheten.


DåligtGehör

  • Gäst
Lägg gärna till Ardour också under mjukvara.
Börja med att skriva något informativt o heltäckande om Ardour så ökar möjligheten.

Nja... initiativen ökar nog om det finns lämplig plats. Äveon om inlägg/trådar blir reletivt få så vinner man överskådlighet och att man kan hitta saker.
« Senast ändrad: 28.09.2007, 14:03:46 by DåligtGehör »


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Lägg gärna till Ardour också under mjukvara.
Börja med att skriva något informativt o heltäckande om Ardour så ökar möjligheten.

Nja... initiativen ökar nog om det finns lämplig plats. Äveon om inlägg/trådar blir reletivt få så vinner man överskådlighet och att man kan hitta saker.
Var nog lite otydlig.
Vad jag menade var, presentera ett första informativt inlägg som man åtar sig skriva, så ökar chansen att admin vill lägga till ett nytt program/avdelning.
Ibland måste initiativet komma först.


Utloggad tsmalmbe

OS-avdelningen finns nu tillagd under datorer.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.