Spontant, jättefint stycke! 
Men ambient? Näe, inte i min bok. Händer för mycket för fort i mina öron. Hade det varit mer flytande hade jag "köpt" det.
Gillar den som den är, så tyvärr inga större ideer, möjligen något "astralt-ackord" i bakgrunden och skala ner pianot ibland...
Inte ambient, ok whatever, vet aldrig vilken genre jag egentligen håller på med, Plinka-genren kanske

Tack för lyss och kommentar och glad att du gillar´t i alla fall! Ska plocka med mig det astrala ackordet till idébanken!
Stämningsfullt och vackert! Tycker körerna låter bra som dom är nu.
Har du lagt någon effekt på körsången? Förutom reverb alltså....
Kanske kunde ett akustiskt gitarrplock fylla ut arret, men vet inte om det behövs...
Flöjten är kanske lite väl stark i nuläget....men du hade visst redan tröttnat på den!? 
Jag gillar pianot! Nu får du gott om tid att fundera på fortsättningen!
Ha det så skönt i Spanien!
/Asti
Tack Asti! Körerna är rätt bra, men de är lite dålig synk på orden på det sista partiet. Ja, jag har faktiskt mixat in liite chorus-effekt på kören

Och flöjten, ja den är nog lite stark, får se om det räcker att sänka den eller om jag hittar på nåt annat. Det kanske beror på vilket humör jag är på i nästa år. Tack, jag ska ha det så skönt jag kan i Spanien!
Ja lycka till med spanienresan hoppas du får bra väder. Låten då jo full av känslor och sköna harmonier flöjten låter bra men blir för dominerande ner med ljud och längd. Lyssnade i paddan så jag hörde inte hela men körerna lät riktigt bra tycker jag 
Tack Eddi, jag hoppas också på gott väder i Spanien! Ja, det är nog så att flöjten framför allt ska sänkas. Och som sagt, körerna funkar men behöver synkas bättre i den sista delen. Tack för lyss och kommentar!