Forum > Färdiga produktioner
Asti - First site (klar)
John Isak:
Snyggt Asti! :)
Skönt att höra att öronen mår lite bättre och jag tycker du har fått till det på ett sätt som tilltalar mig väldigt bra! :)
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 02.12.2016, 14:24:38 ---Dedär schvisshande (eller nåt) ljudet kör över sången tycker jag (fint sätt att säga att jag inte tycker om det :lol:). Gitarrsolot gillas :)
DU skrev att "basen ska vara tydlig och kännas ordentligt"... i mina lurar känns den som... hmmm, ja, som en bas, en bra och skön bas... men tydlig :unsure:
//Space
--- Slut citat ---
Är lite osäker på vad du menar för "schvisshande" ljud! Är det i versen eller refrängen..?
Kul att du gillar gitarrsolot! Tack för din feedback Krister!
/Asti
Asti:
--- Citat från: pxm skrivet 02.12.2016, 17:59:15 ---En bra låt, Asti. Det enda som stgr mig är att virveln låter litet för mycket. Ned med diskanten på virveln och testa hur det låter.. :)
mvh
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker låten är bra! Ska kolla virvelljudet!
Tack för din feedback Johan!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 02.12.2016, 18:30:04 ---Jag testar mina nya inearlurar på denna låt så jag vet inte vad som är höger eller vänster. I alla fall gillade jag mixen bättre när stråkarna dök upp i höger öra. När jag lyssnade tvärtom ville jag att stråkarna skulle balanseras tvärtom. Att det är en sub bas hörs tydligt och den är bra, jag har inga problem med vare sig swisch eller virvelkagge. Jag tycker du har fått till en rätt så modern dänga det som skiljer är väl sångsättet ingen låter så där normal nu för tiden. Tänkte på att du kanske kan få till en nedåtgående kör på slutet det skulle låta ballt. Bra låt tycker jag :D
--- Slut citat ---
Höger öra sitter på den sida vars hand du hälsar med! Vad man använder handen på andra sidan till i vissa länder
vill jag inte gå in närmre på! :) Har själv tänkt mig stråkarna till vänster....tror inte jag ändrar på det.
Har ju lagt lite vocoder på sången, framför allt i versen, så jag tyckte väl att det lät ganska modernt... :rolleyes:
Men det räcker antagligen inte. Vet dock inte vad jag skulle kunna "vränga" till sångljudet med ytterligare
för att få en lite modernare touch ...? Förslag någon?
Med "nedåtgående kör" - menar du en kör som sjunger en ton på varje ackord och använder ackordets grundton?
Roligt att du tycker låten är bra! Tack för din feedback Eddi!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 02.12.2016, 20:04:19 ---Grym låt! Gillar allt utom att synten kan bort under det snygga gitarrsolot. Tillför inget utan bara stör tycker jag. Kanske att synten, under verserna, annars kunde spela mer legato och även stråkarna. Skitbra annars! Modernt vet jag inte vad det är däremot. :)/Toby
--- Slut citat ---
Kul att du tycker låten är bra!
Ja, synten kanske kan tas bort under solot....ska fundera på det!
Är inte riktigt med på vad du menar med att synten och stråkarna
under verserna kunde spela mer "legato"...?
Med modernt menade jag att jag inte skulle använda konventionella trummor,
akustiska gitarrer och elbas och att sångljudet skulle låta lite "processat".
Jag försöker komma ifrån invanda hjulspår vad gäller arr och ljudbild.
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida