Forum > Färdiga produktioner
Asti - First site (klar)
Håkan Nilsson:
Fin låt som vanligt, suveräna harmonier o melodier. Den lite "störiga" syntmelodin till höger lyfter. det hela på ett finurligt vis. Men kanske kan den tystna under solot som nån annan skrev? Jag åkte ifrån mina favo öppna mix-mastrings-lurar i studion så jag kan inte säga nåt om helhets eq-kurvan. I Koss Porta Pro låter det lite diskantfattigt. Beror nog på lurarna och även mina öron börjar bli slitna. Jag hör ganska jämt o bra upp till knappt 10 khz, sen blir det tyst från tongeneratorn fast jag vet att den låter. Det finaste klirret i cymbaler hör jag inte längre, det är lite sorgligt. Men en rocknrollpolare har det mycket värre, för honom fattas nästan all mid mellan några frekvenser, så han skulle knappast alls kunna mixa utan att det blev helt fel.
Asti:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.12.2016, 03:04:21 ---Fin låt som vanligt, suveräna harmonier o melodier. Den lite "störiga" syntmelodin till höger lyfter. det hela på ett finurligt vis. Men kanske kan den tystna under solot som nån annan skrev? Jag åkte ifrån mina favo öppna mix-mastrings-lurar i studion så jag kan inte säga nåt om helhets eq-kurvan. I Koss Porta Pro låter det lite diskantfattigt. Beror nog på lurarna och även mina öron börjar bli slitna. Jag hör ganska jämt o bra upp till knappt 10 khz, sen blir det tyst från tongeneratorn fast jag vet att den låter. Det finaste klirret i cymbaler hör jag inte längre, det är lite sorgligt. Men en rocknrollpolare har det mycket värre, för honom fattas nästan all mid mellan några frekvenser, så han skulle knappast alls kunna mixa utan att det blev helt fel.
--- Slut citat ---
Jag gillar synten (Gangsta whine), så den får bli kvar! :)
Möjligen att den tas bort under gitarrsolot, men jag har inte bestämt mig....
Ja, det är trist när hörseln börjar avta! Man får trösta sig med att man å andra sidan också
hör den skräniga reklammusiken och tjabbiga tyckarpaneler på TV en aning mindre.... :rolleyes:
Tack för din feedback Håkan! Roligt att du lägger upp låtar här igen!
/Asti
Dividend:
Låter Asti om allt :) Gillar Refrängen starkt. Mixen låter optimal.
Mycket snyggt.
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 21.12.2016, 13:56:59 ---Låter Asti om allt :) Gillar Refrängen starkt. Mixen låter optimal.
Mycket snyggt.
--- Slut citat ---
Tack Per! Kul att refrängen tilltalar och att mixen verkar OK!
/Asti
Toby:
Vad snyggt det blev! Blev bra när synthen spelade med gitarren i solot. Verkligen en av dina bästa! Refrängen är en riktig hook./Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida