Forum > Färdiga produktioner
Asti - First site (klar)
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 11.12.2016, 04:29:02 ---Återfallslyssnat och det är en jäkligt bra låt det här. Vocodern är ball och gör det hela lite modernare kanske vad vet jag - man är ju så van att höra din stämma så jag kanske var lite negativ när jag sa att det låter som vanligt - inte för att jag inte gillar det - men jag menar att moderna sångare är ju otroligt effektprocessade och det är nog ett fack där Asti inte ska vara. Oj nu vart jag konservativ plötsligt också jaja bra låt i alla fall.... :) DET vidhåller jag...
--- Slut citat ---
Jag gillar vocodern så här, i kombination med ett "normalt" spår, så att den inte tar överhanden!
Försöker få till ett mer processat sångljud m.h.a. vocoder och ADT, men är inte så insatt i möjligheterna.....
Tar gärna emot tips på fler "förvrängningspluggar"! :)
Roligt att du gillar låten Eddi! Tack för återfalls-feedback! :D
/Asti
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 11.12.2016, 18:29:02 ---Va kul att du testar nya banor..Bra hookig reffräng som mals på xtra plus för det :D .Sången kändes lite för mycket reverb Men jag vande mig ju längre låten fortskred..Sen den där swishljudet som jag tror space var inne på..kunde sänkas lite grann ... Fint beatande i min lyss B)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar refrängen, som jag inte är helt nöjd med! Känns som att det saknas något.....
Ska kolla lite extra på reverbet! Det har ju blivit så poppis att swisha, så jag tyckte det skulle vara med!
Nej, skämt åsido - jag reagerar inte på att det är för starkt, men det kan ju ha att göra med min dåliga hörsel,
som bl.a. består av nedsatt diskantuppfattning.... Beatet/trummorna är som sagt från en gammal Groove Agent-version (hip-hop)!
Tack för din feedback Marsall!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 12.12.2016, 17:15:24 ---Vilka goda nyheter!!
1. Dina öron känns uppenbarligen bättre (En tinnitus-tomte som jag förstår vad det kan betyda för välbefinnandet)
2. Du har till råga på allt knåpat ihop ett av dina starkaste alster hittills – vilket inte säger lite i ditt fall.
Bra låtsnickeri på hög nivå, med bra växlingar mellan stycken och suveränt skön refräng. Om detta är en demo, så ser jag fram emot en färdig master - med en sådan komposition kan det inte bli annat än top notch!
Själv skulle jag känna på att få in lite mer "luft" i arret, i den här demo-versionen ligger mycket tätt inpå. Kanske skulle det vara välgörande med något nära, och något lite längre bort?
Jättebra låt att sätta högt upp på musiker-cv:t!
MOMA
--- Slut citat ---
Tack så mycket! Ja, tinnitusen har ökat i samband med hörselskadan, men en cortison-kur
gjorde att lock-känslan försvann, så nu hör jag hyfsat bra tycker jag!
Jättekul att du gillar låten! Gick och hade versmelodin i huvet ett bra tag utan att kunna spela in det.
Den är jag mest nöjd med. Refrängen tycker jag saknar något, som gör att det "lyfter"....
Någon färdig master lär det inte bli, utan det stannar nog vid detta, ev lite ytterligare putsat vad gäller eq och reverb.
Kanske kan det ge lite mer luft i arret eller ljudbilden..? Vi får se om låten möjligen ger något plus när jag söker
äldreboende längre fram! :D Tack för din feedback MOMA!
/Asti
Bribedant:
Helt jäkla perfekt. Melodi som fastnar likt superglue efter en lyssning. En av de bästa du klämt ur dig.
Asti:
--- Citat från: Bribedant skrivet 14.12.2016, 05:36:07 ---Helt jäkla perfekt. Melodi som fastnar likt superglue efter en lyssning. En av de bästa du klämt ur dig.
--- Slut citat ---
Tack så väldans mycket! Det gläder mig! :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida