Kontrollrummet

Marsall - En Vacker Dag

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
kompositör:Marsall
Text: Marsall
låtnamn:En Vacker Dag
genre:Suggestiv Psykedelica
Medverk:
Format:mp3
år:2017

En ny låt med min nya ez Superior drummer Trummis
Tar tacksamt emot mix o trix o ris o ros förslag
« Senast ändrad: 28.02.2017, 17:50:21 by Marsall »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Du gör finurliga och intressanta låtar! Det finns en nerv i låten som bibehålls
låten ut. Tycker också du fått till en riktigt fin mix och ljudbild! Snyggt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Har nog sagt det förr men din musik har lite av Unter den Linden i sig. Låter bra på det stora hela men jag tycker att taggtrådsguran är lite för taggig för min smak ... och så kunde basen vara lite fylligare i ljudet :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Du gör finurliga och intressanta låtar! Det finns en nerv i låten som bibehålls
låten ut. Tycker också du fått till en riktigt fin mix och ljudbild! Snyggt!
/Asti

Tack Asti! det värmde fint att höra :D
har nu även försökt att göra basen lite fylligare :)

Har nog sagt det förr men din musik har lite av Unter den Linden i sig. Låter bra på det stora hela men jag tycker att taggtrådsguran är lite för taggig för min smak ... och så kunde basen vara lite fylligare i ljudet :D

/G

Tack Gurano! För Under den Linden och feed  :D
Har nu försökt fyllt basen så gott jag kan :) Har lyssnat i lurar o danske högtalarne o i bilstereon den sparsamma getingen låter bra  :o ..Som M .Ali sa Guror Shall stinga like a bi"  :lol:


Tack Grabbs för frampushandet B)


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Snygg låt med aningens Rammstein känsla! :) Snygga gitarrer. Däremot kören i refrängen tycker jag borde putsas på. Kanske tre eller femdubblas också. Låter lite tunt och wailit. Annars gillas det!/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Snygg låt med aningens Rammstein känsla! :) Snygga gitarrer. Däremot kören i refrängen tycker jag borde putsas på. Kanske tre eller femdubblas också. Låter lite tunt och wailit. Annars gillas det!/Toby

Tack Toby för Rammstein känslan o gill o  feed!  :D
Nu är reffen putsad både här o där och basen fick sig ånyo en puts.. :)





Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tom-trumman som dunkar på till höger har lite för hög volym.... kontrasten är rätt stor jämfört partiet där virveln spelar "ensam".... laternativ höj på virveln kanske.
Annars gillas låten :)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Tom-trumman som dunkar på till höger har lite för hög volym.... kontrasten är rätt stor jämfört partiet där virveln spelar "ensam".... laternativ höj på virveln kanske.
Annars gillas låten :)

//Space

Tack Space för gill o feed! :D
Nu har jag sänkt tom trumman några db (O visst var den för hög ..Hoppas det vart lagom nu ? :)


Tack ånyo för ett Forum med klass B)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kul låt.

Tycker det "fula" gitarrljudet är rätt gött här. Lite Kenny Håkansson-aktigt att bara köra disten "rakt in i bordet". Eller hur du nu gjort.

Hör svenskt indie-åttiotal.

 :)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Kul låt.

Tycker det "fula" gitarrljudet är rätt gött här. Lite Kenny Håkansson-aktigt att bara köra disten "rakt in i bordet". Eller hur du nu gjort.

Hör svenskt indie-åttiotal.

 :)

Tack wernborg för ful gött gura!  :D
Jo getingen"fulingen e lite KH en gratisguraplugg faktiskt som jag gillar skarpt o sen bara lite shape up gura som finns i min nya dyra ozone 7 pluggsamling..e så nöjders med den..
O svenskt text skall det va o 80 tal e götters!  :D


 


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
JamenJAA! Är mest fascinerad av hur grymt effektfulltdet blev att kanalisera den där smärtsamma texten till denna råa musikenergin som du gör. Och det "fula" geting-gurasoundet sitter helt rätt här. Jag har väl sagt det förr, men jag älskar ditt sång-uttryck.
Ja, här går man in på KR och laddar upp för att kunna ge god konstruktiv kritik till ett gäng låtar, men finner mig själv helt och hållet i beundran, och lyckas inte få ur mig några klagomål alls, ja så kan det gå!  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
JamenJAA! Är mest fascinerad av hur grymt effektfulltdet blev att kanalisera den där smärtsamma texten till denna råa musikenergin som du gör. Och det "fula" geting-gurasoundet sitter helt rätt här. Jag har väl sagt det förr, men jag älskar ditt sång-uttryck.
Ja, här går man in på KR och laddar upp för att kunna ge god konstruktiv kritik till ett gäng låtar, men finner mig själv helt och hållet i beundran, och lyckas inte få ur mig några klagomål alls, ja så kan det gå!  :D

Tack plinka för dom värmande orden!  :D  :wub: 

Jo Kr rockar fett o blir bara bättre o bättre. :)




.




Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Har lyssnat igen. Det låter bra men jag gillar fortfarande inte din distade gura - sorry :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skulle gärna kommentera men hittar ingen spelare?  :wacko:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Har lyssnat igen. Det låter bra men jag gillar fortfarande inte din distade gura - sorry :D
/G

Tack Gurano för återkopplingen o att det låter bra iaf :D

Skulle gärna kommentera men hittar ingen spelare?  :wacko:
/Roffe H

Tack Roffe för försök till avlyssning" :D
Jo låten är där  :) Kanske du måste vara inloggad för jag kör på KR spelaren?  :( :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jaaa, nu kunde jag höra, vet inte vad jag gjorde sist, tror ändå att jag var inloggad. Gillar låten och texten. Sköna gitarrer som grädde på moset. Rock on!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jaaa, nu kunde jag höra, vet inte vad jag gjorde sist, tror ändå att jag var inloggad. Gillar låten och texten. Sköna gitarrer som grädde på moset. Rock on!  :D
/Roffe H

Tack Roughe för gillande av text o guror det värmer :D
Hoppas ditt öron bekymmer släpper snart så du kan rocka fett!  :)


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Bra låt och bra tryck! :)   Sällar mig dock till dem som inte är så förtjust i gitarrsoundet. Skulle föredra typ spräckt Fender-indie-dist - det befintliga ljudet känns lite för metal för stilen...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har lyssnat och känner det som att det handlar om 80-talspunk och att det är bra som sådant. Att sedan komma med kommentarer om att guran är mer metallish är liksom kunskaper way beyond me - så det låter jag vara- en låt som berör en - på vilket sätt vet jag inte riktigt fast jag trivdes under tiden.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra låt och bra tryck! :)   Sällar mig dock till dem som inte är så förtjust i gitarrsoundet. Skulle föredra typ spräckt Fender-indie-dist - det befintliga ljudet känns lite för metal för stilen...

Tack Hasse för låtgill o tryck! :D har köpt lite nya godsaker som jag använder nu..
Jo det där med guraljud är ju ett helt kapitel  :D Kör med en tokai gura den vill jag inte spräcka den e jag rädd om :D Närå skämt åt sido har inte såå många gura plugins som jag kan använda brukar mest köra in the box så att säga o lägga på det jag tycker passar ..Men får leta lite fender indie dist o kolla ..I denna låt tycker jag själv att getingen passar fint på reffen för dom malande ackorden i den skär fint i mina öron ..Men som sagt alla tips o trix för mix o guraljud är alltid välkommet att få :)

Jag har lyssnat och känner det som att det handlar om 80-talspunk och att det är bra som sådant. Att sedan komma med kommentarer om att guran är mer metallish är liksom kunskaper way beyond me - så det låter jag vara- en låt som berör en - på vilket sätt vet jag inte riktigt fast jag trivdes under tiden.

Tack Eddie för gillande o gott att höra att du trivdes under lyssen  :D O ja den berör mig mycket själv också :)
ja O ljud som passar för det facket av musik o låt är inte nånting som jag tänker på alls under skapande tiden ..det blir lixom som det blir när man lirar o rattar till det  :D


Tack bägge för pushandet o eran tid.