Forum > Färdiga produktioner
mahan - CARRIED AWAY
Dividend:
Jo, produktiv är du :)
Jag försöker lyssna på åtm det mesta här (mer än 50%) över tid + skriva någorlunda vettiga (?) kommentarer om det jag får ut av låten, mer är svårt att hinna göra. Ibland är det omöjligt att lyssna på något alls dock... Men jag håller med andemeningen i det du säger. :)
Ok låten då:
Vilka är dina influenser här och i de liknande låtarna du gjort? :) Vill att du piggar upp mitt minne om 80-talets stora ;)
Helt klart en skön låt. Gillar de två sista noterna du spelar. ÄR det uttänkt i förväg att det skall vara exakt två?`:)
Nämen allvarligt, du har väl snart till en skiva eller två med sådana här fina låtar?
Kanske dags att släppa nåt? :)
Emulator:
Johan, det är nog ingen som inte uppskattar ditt kommetnerande! själv försöker jag också kommentera så mycket jag har tid med, för jag tycker det är en viktig del. Jag frösöker också kommentera neutralt, men kan ju inte låa bli att säga "inte min genre" ibland...hehe, ovana!
Tycker dom du att det är mycket trist att vissa aldrig korsar ens banor i demoforumet...visa som man själv kommenterat flera gånger som inte lyssnar på andras. Menmen, jag fortsätter att cyka, även om jag känner att det varit lite klent på sistone.
nåja, vi får fortsätta iallafall.
Och som divi säger, samla ihop lite alster från dig ? Kanske en hemsida med länkar till allt samlat kanske, att nörja med?
Mitt eget skivprojekt ligger ner pga nån rörmokare som jobbar för mycket (hm..kan tänkas att nån synåpulande ingenjör från uppsala också gör lite mycket på jobbet;) )så så länge kommer det nog bli en hemsdia av det tror jag.
bra inlägg. annars. borde kunna bli en egen tråd
/Tomas
mahan:
Tjohej Per o Emu!
Det var kanske ett lite överladdat inlägg idamorse om lyssning o kommentering men jag tror att vi har ganska långtgående likadanna uppfattningar om saken :rolleyes:
Produktiviteten och inspirationen är ju såna saker som kommer o går, det går int lixåm själv att inverka så mycket på dom. Då när det inte är inspiration så är det ganska onödigt om inte omöjligt att göra musik. Men just nu är det inspis på gång! :D
Divi ställde en svår fråga om influenserna till mina låtar, enkelt svar: FINNS EJ, medvetet. HAr ibland jämförts med sådan artister som jag inte hört om förr eller kommer ihåg vad dom spelade då för etthundra år sen i min ungdomstid. Lyssnar väldigt lite på annan musik än den här på KR, har ju inte tid med det. Men klart att musikinfluenser från gångna dar finns inbyggda i det omedvetna och det sticker sen kanske ut i nån av låtarna.
Och platta skulle vara kul att släppa, låtar finns det. Är själv så grymt dålig marknadsföringsmänniska att det inte blir av. Väntar ju förstås på mannen från skivbolaget som kommer att ringa på och frågar "skulle du ha lust att ge ut en platta?", och jag svarar "jaaa" och så sköter bolaget resten :rolleyes:
Så tills dess så fortsätter vi med rockning o sågning! :)
TAckar för lyssningar o kommentarer!
h. Johan
DåligtGehör:
Ja det är ju inte min genre :o ;) :D
Att inte alla är inne och deltar i låtlyssnande och skriver något tycker jag är ok. En del skriver och diskuterar mycket teknik ett område jag inte har mycket att bidra till men är intresserad av att få läsa om.
Äkta inlägg? Tror nog att alla inlägg är äkta, men visst är vissa mer engagerade vilket är bra och behövs.
Genre. Jag håller i stort med dig men det finns vissa områden där man (jag) bara känner sig tom (dansband) får rätt lite idéer (en hel del rock) och därmed har rätt lite att säga. Så pga brist på kunskap/idéer/lidelse så sägar man kanske att det låtar bra/helt ok men förklarar att man inte har så mycket att tillföra genom att uttrycka att det är rätt långt från ens domäner.
Du är nog en övermänniska. Men det beror ju på att du har 50+ energi. Du får tänka på att det mest är ungdomar här. De kommer med åren.
----
Låten:
Lite för rakt på "intro".
Jag lyssnar oftast på rätt låg volym. Märker här att jag inte tycker gitarrljuden känns bra förren jag vrider upp volymen. Det är som kroppen i tonen inte finns där på låg volym utan mest den "skrikiga" lite "surriga" (kanske inte rätt ord) karaktären. Jo jag överdriver men får att klargöra. Det låter lite smått på låg volym. Kanske funkar inte denna typ av musik på låg volym?
Väl mycket gitarr genom stycket. Lite mer struktur på gitarrspelet- det är på nästan hela tiden - mer pauser, lite mindre dist. SOm det är nu blir det för lite skillnad mellan olika delar och allt flytar samman väl mycket. Förts efter två minuter kommer du in i en annan andning men även där är det mest gitarr till en början - vilket det redan har varit hela låten lång so far. Kanske mest något som jag reagerar på men gitarrfantaster tycker tvärtom - att det är toppen ;)
Låt gitarren vila lite och basen dra under korta sekvenser?
Trots mina invändningar har du ett gott driv!
mahan:
Stort tack DG för rejält inlägg! :)
JOvisst, det finns olika kategorier av lyssnare som kommenterar, de som borrar sig in i tekniken och kommenterar på basen av sitt egna tekniska kunnande och sen dom som använder sina öron och sinnen att basera sin kommentar på. Och bådas åsikter o kommentarer är jäkligt viktiga för mig. För faktum är väl att största delen av musik konsumenterna hör till den senare kategorin alltså använder öronen och sinnena, om nåt hörs dåligt så e de dåligt.
T.ex din kommentar om att min låt inte riktigt funkar på låg volym var viktig för jag hade inte ens kommit på tanken att testat med olika volymer. Hädanefter kommer jag att göra så, så tackar för den pointen! :)
Sen e de ju förstås smak o tycke när det gäller sound, och då är det nog ibland svårt att besluta vilka kommentarer jag tar direkt nytta av o vilka jag lämnar åt sidan. Men alla kommentarer som sätter mig att fundera är bra, kunde jag kanske göra det på nåt annat sätt.
JA och när det står 50+ i personprofilen så börjar det vara brottom, running out of time, you know! :unsure:
Så kommer du o säjer att största delen av gänget här e ungdomar, men inte känner jag mig som farfar här, trivs riktigt bra med gänget, det om dom trivs med mig e ju sen en annan sak :P
Och när jag kollade lite på gängets personprofiler här på KR så har vi en jäkla massa KÖNLÖSA och ÅLDERSLÖSA individer vilket känns lite spookie. Vet ju inte ens med dig DåligtGehör, är du man eller kvinna och i vilken ålder? :D
tack för lyssning o comment
h. JOhan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida