Forum > Färdiga produktioner

mahan - CARRIED AWAY

<< < (6/8) > >>

Åsa:
 ;) f´låt men jag kan bara inte låta bli att skriva att det här inte är min genre för det ÄR det inte, MEN jag gillar låten ändå och det är ju ett gott betyg  :D

Den enda frågan jag har -är detta en halvfärdig demo? I mina otekniska men i mitt tycke musikaliska öron så låter den rätt klar!

Ska jag peta i nånting så är det isf kören som kommer in på 2,26 o 2,32, carried away och people saying, om det är soundet eller vad det är men det är inte lika skitbra som resten av körerna i låten. Men som sagt, det där var bara petigt för att hitta nåt att komma med.. !

mahan:

--- Citat från: Åsa skrivet 27.09.2007, 20:53:20 --- ;) f´låt men jag kan bara inte låta bli att skriva att det här inte är min genre för det ÄR det inte, MEN jag gillar låten ändå och det är ju ett gott betyg  :D

Den enda frågan jag har -är detta en halvfärdig demo? I mina otekniska men i mitt tycke musikaliska öron så låter den rätt klar!

Ska jag peta i nånting så är det isf kören som kommer in på 2,26 o 2,32, carried away och people saying, om det är soundet eller vad det är men det är inte lika skitbra som resten av körerna i låten. Men som sagt, det där var bara petigt för att hitta nåt att komma med.. !

--- Slut citat ---

TAckar Åsa för den!
Kul att du gillar fastän.....osv :D
Ja detta var och är en snabb demo som jag gjorde natten mellan fredag o lördag på två timmar. Den lyckades rätt bra men vågade inte slänga upp den i "färdiga" innan den varit under behandling här. HAr ju uppdaterat den ett antal ggr och nu när säger att den är klar så tror jag på dig och den kan anses klar. Skall dock kolla stämmorna du nämnde innan .

TAckar igen för lyssning och uppbyggande feedback! :)

h.  johan

mahan:
Tjoufaderittan BUMP!

NY VERSION 1 juni 2008

Som sagt, got carried away, men lyssna o kommentera, kanske det kan bli nåt av detta, you deside! :D
Har mixat om allt och trummorna har jag lagt helt på nytt!

Eller är det rentutav färdigt? :D

h.  Johan

Harmonica mike:
Tjena igen.

Massiv genomgång av gamla låtar? Kan vara nyttigt då man utvecklas hela tiden.Detta låter riktigt bra mix lir mässigt nu,det gjorde det iofs tidigare..Gillar det ensamma partiet skarpt med basen7sången,var det så tidigare? Har för mig att det inte var så..

Färdigt? Japp!!!

Mvh
Micael

cykeln:
Ahhh .. är det inte ZZ-top som stämmer upp!
Gott klös i gitarrer
Bas/sång-partiet lyfter låten och gör dessutom att avslutningen blir starkare
med den goda stämsången - riktigt bra tryck
(vid några tillfällen är stämmorna inte riktigt på plats.. eller??)
Låter mycket färdigt detta.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion