Forum > Färdiga produktioner

Elvshand (f.d. MaxB) - Vandrar På En Strand (Klar)

<< < (2/4) > >>

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 28.11.2016, 22:44:16 ---Tycker även jag att sången kan dras ner i volym. Gillar speciellt gitarren och kören.  :)
Roffe H

--- Slut citat ---

Nu har jag lagt på vad jag hinner och vill ha med. Har dragit ner volymen på leadsången och mupptrixat fram de ord som inte går fram annars.
Jag bedömmer att den är klar och på torsdag drar jag. Ska vara där i tre veckor och har ingen koll på hur tillgängligt internet är - där.
Min kära familj får vara kvar hemma och arbeta som vanligt, med alla sysslor som måste tas om hand, här hemma. Det är de värda!  :P

Eddi:
Den här genren gillade jag bättre men som Space säger - inte min bag riktigt. Låten känns igen - jag vet inte om du tänkte på det men harmisarna och melodin i början på guran var ganska så exakt en annan låt som jag naturligtvis inte kan skaka fram ur minnet nu - men vad gör det - låten är bra och jag tycker allt låter balanserat nu i mixen - har inte hört tidigare mixar så.... :)

Positiva kommentarer från mig alltså så jag hoppas Henric avhåller sig från att ge mig en nedåttumme den här gången - något som inte har hänt sedan Holgers Trösts hemska tid här på forumet! Och jag tycker inte det passar med nedåttummar för att man inte diggar en genre heller - men det säger väl mer om Henric än om mig kanske.......

MaxB:
Jag gav dig tumme upp i samma inlägg, för att du lyckades beröra, även Henric. Det uppskattas.  :wub:
Ordningen återställd hoppas jag. Ja den här låten berör mig aningen extra och snart är jag där, i värmen.

Fuzzbub:
Inte riktigt i min ringhörna heller men jag tycker ändå att du går framåt i ditt musikskapande.  Du är ju förändringsbenägen på egen hand s.a.s. och söker andra vägar och det har gett resultat.   Sen att sången är för hög och lite annat smått gör inte så mycket. 
    Jag "hör" en hawaii-slide här någonstans bland de mycket väl utförda körpartierna som osar lite gospel.  Det finns möjligheter!  :) 
Bra jobb!   /Fuzz

Plinka:
Jag tycker då att arret och kompositionen fint förmedlar semestervibben, det känns skönt, lättsamt och positivt!
Vart är det du ska åka? Man får ju som någon tidigare skrev en lätt hawaii-feeling ;)
Själv drar jag också ner till en välkänd atlantisk ö-värld om en dryg vecka. Ska vandra i fantastisk natur och ha yoga-kurser under fem veckor på La Gomera och Teneriffa. Ser fram emot detta mycket!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion