Forum > Demolåtar
Perfect Strangers - Hela låten
Superyngwie:
Mitt förra inlägg, via PXM, var mer av ett hastverk. Den här är en del av ett projekt med låtar och musiker som varit, och är, viktiga för mig i mitt musicerande. Bland annat denna låt och grupp. Låten är 80% färdig, här är det fritt fram för kritik. Perfect Strangers kommer från plattan med samma namn av Deep Purple och är från 1984.
Play loud!
https://soundcloud.com/p-r-stenstr-m/perfect-strangers
Gurano:
Denna känns oxå igen. Finns lite uppstramning som kan göras men det som stör mig är framförallt trumljudet som är lite pjuppigt - det behövs mera tryck (i alla fall enligt mitt öra)
/Gurano
Superyngwie:
--- Citat från: Gurano skrivet 26.11.2016, 17:49:58 ---Denna känns oxå igen. Finns lite uppstramning som kan göras men det som stör mig är framförallt trumljudet som är lite pjuppigt - det behövs mera tryck (i alla fall enligt mitt öra)
/Gurano
--- Slut citat ---
Ja kanske, jag gillar det dock. det är DFH från Toontrack. Provade att byta trumset nu.
HasseFX:
En av mina favoritlåtar :) Du sjunger bra, väl värdigt originalet!
Produktion/mix behöver lyftas några snäpp! Tre saker:
- Trummorna hamnar långt bakom resten, som i ett annat rum - behöver vara tydligare och transientrikare för att driva på låten. Nu låter det nästan otight ibland. Ljudet på trummorna på Easy Living-covern är klart bättre.
- Gitarrerna + basen låter för mycket tjock matta och för att göra rättvisa åt riffen. Släpp igenom mer "ton" från gitarrerna.
- Grundljudet på Orgeln är för nasalt och vasst. Det låter mer distad Farfisa eller Vox, än en tung Hammond. Hitta gärna något mer John-Lord-igt!
Tips: Testa att mixa bara sång + bas + trummor och få till drivet och "tillsätt" sedan lagom mycket gitarr och orgel.
Får du till ovanstående så har du en riktigt vass cover!! B)
Eddi:
Vad bra att du har hittat din inloggning nu då.
Låten är en väldigt bra cover och sången är ju tvillinglik - bra känsla rakt igenom.
Hasse FX har bra idéer som jag tycker du kan testa med -jag tyckte kanske att delayen på sången var lite mycket och kanske ska skruvas ner något så att det inte blir otakt med resten.
Rock on maestro :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida