Kontrollrummet

Marsall & Gurano - Spegel Spegel

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Här kommer ännu en Stugrockarlåt från dom djupaste skogarna ..En liten låt om att vi ser inte att jorden är på väg att gå under.medans vi speglar oss själva i oss själva..

Vi tar tacksamt emot era mixtrixtips eller andra tillrop ris o ros.



« Senast ändrad: 26.11.2016, 11:15:49 by Marsall »


Utloggad Henric

Coolt, klyschigt kanske men jag gillar! Sången ligger bra och texten går fram fint! Gillar dom ormtjusarliknande gitarr-riffen, trumljudet är gött, sångljudet är bra och rösten passar fint till detta stuket! Jag lyssnade inte på så starkt volym, men fick en känsla av att sången efter breaket kanske skulle smygas in lite mer och att den kanske t o m var lite väl stark - alltså bara efter breaket i slutet!  B)

Bra jobbat!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är en bra nisch ni har, med enkla slagkraftiga banala texter som troligen lätt fastnar i lyssnaren efter bara ett par lyssningar av en låt.
Vilka kan tänkas tillhöra målgruppen? Vem uppfann punken? Det här är tamefan en utveckling av eller hellre en relativt nyskapad musikstil, som lätt skulle kunna anammas av fler. Det är på svenska, det flörtar med Pughs banala men medryckande texter från förra seklet och det är spelglädje för vem som helst, som klarar av att spela så här bra.

Spegel, spegel...
Bra pojkar...   :wub:
« Senast ändrad: 26.11.2016, 10:17:31 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Coolt, klyschigt kanske men jag gillar! Sången ligger bra och texten går fram fint! Gillar dom ormtjusarliknande gitarr-riffen, trumljudet är gött, sångljudet är bra och rösten passar fint till detta stuket! Jag lyssnade inte på så starkt volym, men fick en känsla av att sången efter breaket kanske skulle smygas in lite mer och att den kanske t o m var lite väl stark - alltså bara efter breaket i slutet!  B)

Bra jobbat!

Mvh Henric

Tack Henrik för gill o feed!  :D
Guranos guror e fint på bettet o hugger finfint tycker jag med. Trummisen e på banan .check! Vi skall checka avslutssången Topp! :)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Det är en bra nisch ni har, med enkla slagkraftiga banala texter som troligen lätt fastnar i lyssnaren efter bara ett par lyssningar av en låt.
Vilka kan tänkas tillhöra målgruppen? Vem uppfann punken? Det här är tamefan en utveckling av eller hellre en relativt nyskapad musikstil, som lätt skulle kunna anammas av fler. Det är på svenska, det flörtar med Pughs banala men medryckande texter från förra seklet och det är spelglädje för vem som helst, som klarar av att spela så här bra.

Spegel, spegel...
Bra pojkar...   :wub:

Tack Max för gillande  :D
Jo håller med dig tycker att den här egna genren e riktigt egen (hoppas det inte tas som pösmagat).surrealistisk psykedelisk svensk rock..Ja målgruppen har vi inte tänkt på alls..det blir lixom sån här musik som det blir bara ..när det dyker upp nåt i skallen...O som Arja tanten sa:Musik skall byggas av glädje
Punken kom väl på 70 talet med sex pistolerna"som modeskapare o revoltörer? B) :D


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack för tankar Henric och MaxB! Kul med utveckling och/eller helt egen stil :D

Vi kommer att se över mixen på denna igen.
/Guran
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härligt med stugrock. Gillar, precis som Max och Henric...vilket team ni är. Texterna och stilen är helt egen.  :D :D :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Början är jättebra med synth och bas, sedan blir det för mycket disharmoni för mig. Gitarrerna kan bryta av mot varandra litet försiktigare. Då blir effekten större också. Mixen sitter, litet vass kanske, och sången är jättebra. :)

Ljudbilden är mycket klarare än vad ni brukar ha den och jag gillar det. Detaljerna och ornamenteringarna kommer fram tydligt.

Ett bra jobb, ett lyckat collab.

Bra gjort, pojkar !!! :)

mvh



« Senast ändrad: 29.11.2016, 10:05:58 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/