Tycker det låter bra, avspänt och skönt precis som en promenad i skogen! Känns som arrangemang och ljud passar väl ihop med budskapet som förmedlas! Finfin sånginsats och melodi, texten går fram som den ska!
Det som sticker ut i mina öron är en gitarr (låter som en nylongitarr som fått för mycket rum med sej vid inspelningen och är kanske något ostämd/har behov av intonering - testa att dra in den lite mer i gitarrmixen och försök att minska på rumsljudet om möjligt!)
Trevlig lyssning tycker jag!
TRACK HENRICO (what did Android just do?)
Tack Henrik (skrev jag ju)
Nu låter du extra snäll efter det Eddi skrev som du tyckte var en kass kommentar.
Jag antar att Eddi tänkte lite smart som skrev så där kasst... Han och jag snackade i telefon igår och jag sa att jag tyckte det var ovanligt med utebliven respons i flera dagar. Att han skrev på det sättet triggade kanske dig att skriva och ge tips. I så fall lyckades han.
Gitarrerna är inte riktigt genomtänkt spelade eller mixade , jag inser det med din och Marsall kommentarer. Så på den punkten bör jag lägga mer tid på att göra det bättre. Nylonacken är i själva verket en resonatorgitarr, inspelad med stor kondensatormikrofon på 40 cm avstånd, mitt i rummet, lite slarvigt för jag ville det skulle gå fort. Bättre ska det bli, så snart jag hinner. Tack att du tog dig tid att lyssna och att du gav mer!
Sitter på tåget till Stockholmo (rockkonsert
) så lyssen e ju i mobillurar så där har jag inget o säga nu..Berättarkänslan i sången har du där..gurorna i början låter lite trevande o lite testing.. o trummisen kan byta bort setet till en enkel handtrumma eller en kagge o tamburin ..sätter du gurorna så blir det mycket mer kärlek över låten..
Vilken rock då? Jag har dålig koll på vad som händer på de stora scenerna.
Ja, introt på gitarrerna drar direkt ner helhetsintrycket. De låter som typ, sämre demo på gång. Ska göras bättre, då tid finns. Tror att låtidé är värd det. Man får ju vara tacksam då inspirationen strömmar till. Val av trumma är inte bestämt, så hmm, simplare set är ett alternativ. Tack för kärlek! Besvarad!