Kontrollrummet

Festival 47 - Eagles RÖSTNINGSTRÅD

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Grattis Moma mer än värdig vinnare :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Grattis Moma :P :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Förlåt ett förvirrat egghuvud som glömde rösta  :unsure: Men grattis Moma. Det var rätt låt som vann.  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Grattis MOMA! Du var outstanding!  :)

PS. Lite dåligt bara att inte alla medverkande röstar tycker jag. Infördes det inte att dom som struntade i att rösta skulle få minuspoäng eftersom det ger en fördel för deras eget bidrag...?

Grattis Moma!

Asti, regeln har tillämpats för att möta Olle i grind och mota, nånting - mota Olle i grind.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Grattis MOMA! Du var outstanding!  :)

PS. Lite dåligt bara att inte alla medverkande röstar tycker jag. Infördes det inte att dom som struntade i att rösta skulle få minuspoäng eftersom det ger en fördel för deras eget bidrag...?

Grattis Moma!

Asti, regeln har tillämpats för att möta Olle i grind och mota, nånting - mota Olle i grind.

Jag tar gärna mitt straff. Kan inte skylla på något förutom min förvirring


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Grattis MOMA! Du var outstanding!  :)

PS. Lite dåligt bara att inte alla medverkande röstar tycker jag. Infördes det inte att dom som struntade i att rösta skulle få minuspoäng eftersom det ger en fördel för deras eget bidrag...?

Grattis Moma!

Asti, regeln har tillämpats för att möta Olle i grind och mota, nånting - mota Olle i grind.

Jag tar gärna mitt straff. Kan inte skylla på något förutom min förvirring
Det är upp till varje festivalgeneral att bestämma reglerna och det ska/bör göras i första posten. Så Eggs dina points är säkrade. Fast jag har för mig att du brukar missa röstningen :D

Bara ett vagt minne kommer inte ihåg riktigt :wacko:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
En får tacke för alle trevlige gratulationer:)

Mitt i allt julstök med skrynkliga paket och pepparkaksdeg som fastnar får man väl fnula på något nytt, brett och spännande tema för nästa festival.

Målet: att så många som möjligt känner sig inspirerade att slå sig ner vid pianot, gitarren eller ladda framför mikrofonen!

Jag kommer använda mig av tillgängliga remissinstanser för att hitta rätt – om du har någon ide - tuta iväg en signal till mig.

Varmt tack igen!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Först ett grattis till segern!

Du önskade idéer till nästa festival - vad sägs om att tonsätta en text? Du kanske har någon gammal text liggande eller plita ner nåt enkelt, kan vara hur banalt som helst. Några verser och refräng, svenska eller engelska. Kan vara spännande se hur olika låtar det kan bli, där målet blir att rösta fram låten där texten passade bäst. Här kan ju bli stora variationer där alla kan deltaga med sin favoritgenre.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Först ett grattis till segern!

Du önskade idéer till nästa festival - vad sägs om att tonsätta en text? Du kanske har någon gammal text liggande eller plita ner nåt enkelt, kan vara hur banalt som helst. Några verser och refräng, svenska eller engelska. Kan vara spännande se hur olika låtar det kan bli, där målet blir att rösta fram låten där texten passade bäst. Här kan ju bli stora variationer där alla kan deltaga med sin favoritgenre.
Ingen dum idé alls :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Först ett grattis till segern!

Du önskade idéer till nästa festival - vad sägs om att tonsätta en text? Du kanske har någon gammal text liggande eller plita ner nåt enkelt, kan vara hur banalt som helst. Några verser och refräng, svenska eller engelska. Kan vara spännande se hur olika låtar det kan bli, där målet blir att rösta fram låten där texten passade bäst. Här kan ju bli stora variationer där alla kan deltaga med sin favoritgenre.
Ingen dum idé alls :)

Ok tanke men utesluter de som inte kan sjunga.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En gång i tiden så framfördes alla svenska bidrag till melodifestivalen av en och samma person. Så jag ser inte problemet Moma får sjunga alla låtarna :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Ok tanke men utesluter de som inte kan sjunga.

...there's this new thing called "rap"?  :P  Spoken word i Jaques Werups eller Ernst-Hugos anda?


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
En gång i tiden så framfördes alla svenska bidrag till melodifestivalen av en och samma person. Så jag ser inte problemet Moma får sjunga alla låtarna :D
fan lysande ju  :lol:

Ok tanke men utesluter de som inte kan sjunga.

...there's this new thing called "rap"?  :P  Spoken word i Jaques Werups eller Ernst-Hugos anda?

Tja, finns ju text to speech nånstans i min pc. Ett engelsktalande software som inte kan uttala " k  ". Skulle kunna bli intressant.
« Senast ändrad: 14.12.2016, 18:46:58 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gör en känd Stevie Wonder låt - s.k. "One Hit Wonder"-festival...  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Gör en känd Stevie Wonder låt - s.k. "One Hit Wonder"-festival...  :)

Kanske under pseudonym? Använda ett av många Stevie Nicks??  :rolleyes:


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
....eller en personligt tolkad schottis-version av valfritt Eurovision-bidrag från Moldavien under perioden 2008 - 2009 inspelat på en höft (styrkes med video)...?
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
..hmmm... jag antecknar... shottis...stevies nickers wonder...(plitar ner)...och min idé om heavy metal monster hambo, den stryker vi...hmmm...

Tack för alla vederhäftiga och grundligt förankrade förslag som kommer!

Jag tar in allt och återkommer  :D

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Stort grattis moma från mig med!!! Själv kommer jag vara rätt inaktiv här under några veckor men ser fram emot att komma tillbaka i mitten av januari när jag har wifi igen. Kram på er alla från Teneriffa!
Plinkar på en låt...


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Grattis till en snygg låt MOMA och topp arr!/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bara rakt av inget ungefär vad sägs om en Pink Floyd liknande låt typ. Då hänger det inte på sången, om man nu inte vill sjunga. Tja ett förslag bara...
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Bara rakt av inget ungefär vad sägs om en Pink Floyd liknande låt typ. Då hänger det inte på sången, om man nu inte vill sjunga. Tja ett förslag bara...


Jag föreslår PUNK.  Då kan alla sjunga!  :)   /Bub
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bara rakt av inget ungefär vad sägs om en Pink Floyd liknande låt typ. Då hänger det inte på sången, om man nu inte vill sjunga. Tja ett förslag bara...


Jag föreslår PUNK.  Då kan alla sjunga!  :)   /Bub
Du menar att vi ska tolka låtar av Punk Rogefeldt..?  :unsure: (förlåt, den var dålig)
« Senast ändrad: 17.12.2016, 23:28:01 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Ju stramare inriktning på genre eller viss artist desto mindre chans att det passar så många som möjligt att delta är min tankegång.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Grattis MOMA! Du var outstanding!  :)

PS. Lite dåligt bara att inte alla medverkande röstar tycker jag. Infördes det inte att dom som struntade i att rösta skulle få minuspoäng eftersom det ger en fördel för deras eget bidrag...?

Grattis Moma!

Asti, regeln har tillämpats för att möta Olle i grind och mota, nånting - mota Olle i grind.

Jag tar gärna mitt straff. Kan inte skylla på något förutom min förvirring
Det är upp till varje festivalgeneral att bestämma reglerna och det ska/bör göras i första posten. Så Eggs dina points är säkrade. Fast jag har för mig att du brukar missa röstningen :D

Bara ett vagt minne kommer inte ihåg riktigt :wacko:

Jo det stämmer säkert eddi. Vill minnas att jag missat röstningen vid ett flertal tillfällen. Jag väntar alltid och velar lite och sedan plötsligt är det över.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Grattis MOMA! Du var outstanding!  :)

PS. Lite dåligt bara att inte alla medverkande röstar tycker jag. Infördes det inte att dom som struntade i att rösta skulle få minuspoäng eftersom det ger en fördel för deras eget bidrag...?

Grattis Moma!

Asti, regeln har tillämpats för att möta Olle i grind och mota, nånting - mota Olle i grind.

Jag tar gärna mitt straff. Kan inte skylla på något förutom min förvirring
Det är upp till varje festivalgeneral att bestämma reglerna och det ska/bör göras i första posten. Så Eggs dina points är säkrade. Fast jag har för mig att du brukar missa röstningen :D

Bara ett vagt minne kommer inte ihåg riktigt :wacko:

Jo det stämmer säkert eddi. Vill minnas att jag missat röstningen vid ett flertal tillfällen. Jag väntar alltid och velar lite och sedan plötsligt är det över.
Glöm mitt inlägg! Jag hade antagligen en "bad-ear"-day den dagen!  :)
Några poäng hit eller dit i våra interna festivaler spelar ju ingen roll!
Nu laddar vi för nästa festival!  :)
/Asti t.f. surgubbe
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Något där alla får göra det man är bäst på men med en elak begränsning som gör att man måste fundera lite, kanske?  ;)
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja. vi som inte trakterar gitarr är ju helt väck i många ämnen.

Kanske kan vi ha en bowie-festival? "om bowie skulle arbetat i den här genren hade det låtit-såhär-tolkningar".
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Alla behöver vi ett mål i tillvaron  det kan vara att komma ihåg att hämta dottern från träningen eller att köpa mjölk men det kan också vara ett fastspikat datum för FESTIVAL 48 och ETT TEMA - så vad händer?

Mvh Eddi (t.f. Frågvis)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Alla behöver vi ett mål i tillvaron  det kan vara att komma ihåg att hämta dottern från träningen eller att köpa mjölk men det kan också vara ett fastspikat datum för FESTIVAL 48 och ETT TEMA - så vad händer?
Mvh Eddi (t.f. Frågvis)

Ett mål för alla med tävlingsinstinkt kan vara att få bilen renare från snö än alla andra på gatan!   :P
Your move...  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Finns det någon bra sammanställning över vilka festivalteman som redan förekommit?
.....t.ex trestämmigt stränggnissel i baklänges countrytappning...? Har det redan varit?
.....eller "wall of lyrics" - så mycket "Writing on the wall" att orden stockar sig i öronen....
Humor har förekommit och likaså Dylan. Kombinationen däremot vore en riktig utmaning!  :)
Egen tolkning av Trumps installation som president i musikvideo-format (svart-vit stumfilm med texter och piano)...?

Fast dom har troligen redan förekommit.....nej, jag ger upp!
/Asti t.f. chef Uppgivningsmyndigheten
« Senast ändrad: 08.01.2017, 16:06:26 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Finns det någon bra sammanställning över vilka festivalteman som redan förekommit?
.....t.ex trestämmigt stränggnissel i baklänges countrytappning...? Har det redan varit?
.....eller "wall of lyrics" - så mycket "Writing on the wall" att orden stockar sig i öronen....
Humor har förekommit och likaså Dylan. Kombinationen däremot vore en riktig utmaning!  :)
Egen tolkning av Trumps installation som president i musikvideo-format (svart-vit stumfilm med texter och piano)...?

Fast dom har troligen redan förekommit.....nej, jag ger upp!
/Asti t.f. chef Uppgivningsmyndigheten

Bra idé!   Varför inte göra ett fastnålat inlägg någonstans med en sammanfattning?  /Fuzz

"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
En fråga...
Teman är kul tycker jag, man får kanske kliva ur bekvämlighetsboxen för att få fram något bidrag. Eller så hamnar man i helt rätt säck. När du röstar, ger du höga poäng till bidrag som träffar bäst i aktuellt tema eller bara rätt på den låt som du gillar mest?
Själv håller jag festivalen tema som riktmärke, bästa låt kan hamna längre ned i mina poäng.

/ev. tillträdande festivalkanslisekreterare
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En fråga...
Teman är kul tycker jag, man får kanske kliva ur bekvämlighetsboxen för att få fram något bidrag. Eller så hamnar man i helt rätt säck. När du röstar, ger du höga poäng till bidrag som träffar bäst i aktuellt tema eller bara rätt på den låt som du gillar mest?
Själv håller jag festivalen tema som riktmärke, bästa låt kan hamna längre ned i mina poäng.

/ev. tillträdande festivalkanslisekreterare

Otvetydigt ja på denna fråga.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En fråga...
Teman är kul tycker jag, man får kanske kliva ur bekvämlighetsboxen för att få fram något bidrag. Eller så hamnar man i helt rätt säck. När du röstar, ger du höga poäng till bidrag som träffar bäst i aktuellt tema eller bara rätt på den låt som du gillar mest?
Själv håller jag festivalen tema som riktmärke, bästa låt kan hamna längre ned i mina poäng.
/ev. tillträdande festivalkanslisekreterare
Otvetydigt ja på denna fråga.

Tveksamt nja från mitt håll...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
En fråga...
Teman är kul tycker jag, man får kanske kliva ur bekvämlighetsboxen för att få fram något bidrag. Eller så hamnar man i helt rätt säck. När du röstar, ger du höga poäng till bidrag som träffar bäst i aktuellt tema eller bara rätt på den låt som du gillar mest?
Själv håller jag festivalen tema som riktmärke, bästa låt kan hamna längre ned i mina poäng.

/ev. tillträdande festivalkanslisekreterare
Samvetsfråga det där....men jag försöker alltid att ha temat som prio 1!
Om det förekommer ett bidrag, som man tycker är outstanding musikaliskt sett,
men som kanske inte uppfyller temat till fullo kan det ändå vara svårt att ge det färre poäng
än ett bidrag som uppfyller festivaltemat bättre, men där låten i sig inte alls tilltalar.... :wacko:
Inte helt enkelt alla gånger....
/Asti t.f. Samvetstekniker
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten