Fin visa, du kunde kanske lägga in ett instrumentalt parti... stråkar eller nåt.
Fin text och melodi... jag kan liksom ana känslan du hade 
//Space
Tack, kul att känslan går fram. det blir lite pill med arret och en massa omtagningar av sången i believe. instrumentalt parti trpr jag på, också ihop med nån ändring i harmonierna där.
thnx för lyssning å tyck!
Fin melodi i sången
Sången är nu för låg i mixen, som du redan förklarat orsaken till
Pianot, är det perfekt kvantiserat?
Pianot, hur är det med dynamiken i anslaget, lika hela vägen?
Bra grund!
Jag vill höra dynamik i pianots anslag, och kanske inte toktajt spelat heller. Ungefär som då man har en trumloop och får höra att det skulle vara bättre med en riktig trummis.
Vielen dank Maxb. VÄnsterhanden är tokkvantiserad loop som går, jag tror dock inte att högerhanden är kvantiserad, ock är även den en loop, och de e därför det låtar så träligt.
Kikar på det när sången börja närma sig något man kan stå för

Fin melodi du fått till..Behövs inget mer i denna lullaby
Jag hör inte sången så mycket..Men, sätter du den så blire gottpåse..
Tack! Ja, sången...japp! check på den

Vackert! Lite sned sång som hela låten vunnit på att jobbas med. Vacker text som fångar känslan. jag har inga problem med pianot och gillar att det inte är kvantiserat. Håller det levande. Kort låt som du kan utvidga en hel del för det är en fin grund du har./Toby
Kul att texten funkar! Skall verkligen försöka ge den rättvisa med sång som förmedlar också, men det är svåååååårt när man precis klarar av att
nästan hålla tonen på fullvarv

Utvidgning kommer nog också när sången satts.
tack!
Jättefin låt och bra med inramningen så att man tänker rätt. Låter som en magisk natt.
Jag tror du kan få till sången och slopa alla effekter utom komprimering och reverb.
Jag tror att jag dessutom hörde i syne men under "the first light i should be sleeping" så "hörde" jag en överstämma som lät kanon med din röst långt bakom med mycket reverb. Försök gärna få till den. 
Ja, jag ska fantamig få till sången, och den skall nog vara rätt hårdkomprimerad så man kan sjunga lite skört å enda ha volym, men sedan inte så mycket mer effekter.
Överstämman skall jag också lyssna efter och se om jag kan fixa, tack för tips!
Skön låt! Kanske kunde pianospelet varieras mer, men det känns lite som att kasta sten i glashus att komma från mig. 
Säger som övriga - sången bör nog höjas ett snäpp!
Tror att en subbas kunde dyka upp nånstans halvvägs in i låten och ge en extra "botten". 
Någon nämnde stråkar....en plockande elgitarr kunde fylla på en bit in i låten om man vill utöka arret....
Bra sång som helhet, men kunde nog slipas en aning på några ställen....
Jag gillar pianoklangen och ljudbilden du bygger upp! Stämningsfullt!
/Asti
Gillar alla dina ideer, subbasen kanske kan göra några riktigt snygga dykningar? PIanospelet tänke jag fokusera på genom att ta bort loopen, och kanske göra ett stick som föreslagits. Nu e de ju en loop som går runt runt runt.
tack asti, kul att det gillas =)
« Senast ändrad: 18.11.2016, 23:34:39 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol