Forum > Demolåtar

Emu: Breathing V4 161222

<< < (3/5) > >>

Plinka:
Mmm underbar låt, melodin passar så fint till den ömma texten. Gillar enkelheten i arret med pianot och känslan förstärks med stråket. Försök få till sången lite bättre, och jag lägger gärna kör eller någon svävande stämma om du skulle vilja ;)

MaxB:

--- Citat från: Emulator skrivet 18.11.2016, 23:28:23 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 15.11.2016, 08:45:31 ---Pianot, är det perfekt kvantiserat?  Pianot, hur är det med dynamiken i anslaget, lika hela vägen?
Jag vill höra dynamik i pianots anslag, och kanske inte toktajt spelat heller.

--- Slut citat ---

Vielen dank Maxb. VÄnsterhanden är tokkvantiserad loop som går, jag tror dock inte att högerhanden är kvantiserad, ock är även den en loop, och de e därför det låtar så träligt.
Kikar på det när sången börja närma sig något man kan stå för :D

--- Slut citat ---

Ja, jag saknade dynamik i pianoanslaget generellt och störde mig på att det satt så exakt i takten, inget riktigt liv i pianisten liksom.

Emulator:

--- Citat från: Plinka skrivet 23.11.2016, 14:36:59 ---Mmm underbar låt, melodin passar så fint till den ömma texten. Gillar enkelheten i arret med pianot och känslan förstärks med stråket. Försök få till sången lite bättre, och jag lägger gärna kör eller någon svävande stämma om du skulle vilja ;)

--- Slut citat ---

tackar :) Ja, sjunger vidare får vi se. hör av mig om det blir något som duger att utveckla :D

@Maxb: yes, will have a nytagning på pianot :)

MaxB:

--- Citat från: Emulator skrivet 26.11.2016, 02:15:53 ---@Maxb: yes, will have a nytagning på pianot :)

--- Slut citat ---

Uppskattas!   B)

pxm:
Intressanta toner från pianot, som jag tycker låter bra. Stråken också. Min sången måste upp i volym och den måste släppas ut tillsammans med instrumenten. Du måste verkligen göra något åt den. Trummorna och synthen är häftiga. En annorlunda och spännande låt och jag tyckte om att lyssna på den. :)

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion