Forum > Demolåtar

CHROME: Unchained v2

<< < (10/19) > >>

DåligtGehör:
Mycket bättre när du lyfte ut ERA-skiten  ;)  Klart bättre med det egna rösterna.

Men men, men vad händer vid 3:32? Nämen! Varför kommer såna däringa typiska samplade körer med chorus eller var det är på eller vad det är som låter sådär som ingen riktig kör någonsin skulle låta? Det är synd att det skall låta så synt  :mellow: :(  Det kanske många tycker är fräckt men hela låten tappar där för mig. Jag har väl helt enkelt svårt för denna typ av sound. Gärna riktiga körer sjångandes Olando di Lasso, Gesualdo mf.l i en kyrkolokal men inte dessa synt/sample-körer. Allt annat andas något riktigt men dessa körer för en tillbaka till någon slags syntetisk härmkänsla. Det är ingen miss i sig bara att vi kanske bara tycker helt olika där?

Annars är det en stark låt du har på gång! Lite bättre ljud överlag så.

Den där gitarrgubben gör ett fint jobb.

Har inget emot den högt pitchade synten.

1up:

--- Citat från: Emulator skrivet 27.09.2007, 21:34:09 ---
Tycker oxo att gitaren gör mer "låt" av det hela. kul att kören funkar oxo :D Ska se om vi kan få på ljusare kör oxo, kankse en liten ävre sätmma vore bra....

--- Slut citat ---

Vi kanske tänker på samma grej, men för att va säker: Ordförbistring är lätt hänt. Jo, typ ackord med 2-4 toner som alla sjungs av Fransa vore gött. Kan inte hur man arrar sånt och hur många toner som behövs samtidigt, men du vet lite åt rnb-hållet? Alltså understämmor till sången, kanske någon över inte är dumt heller.

Emulator:
HAHA! Eraskiten är kvar, bara försvunnit i den i överlag genomruttna mixen :D

Vi tycker helt enkelt olika. jag är inte ute efter era-soundet, men jag gillar att det är syntetiskt. det ger MIG en känsla av lite surrealism, i och med att jag i tänker syntetisk = sämre kopia utan snarare syntetisk = TILLFÖRT något som inte går med äkta vara.  (huruvida man tycker att det är tillfört eller ej är ju individuellt, men syntar tillför ju onekligen något mer ön en röst. sedan kan det vara sämre eller bättre, men något är tillfört ;)  ) Så där är vi olika...men jag har faktiskt haft tankar att göra kören av diverse samplade fransor - från samma ton som inledande tonen. Men hur detta blir får vi se.  

KUl att du iallafall gillar låten, för jag tycker mycket om den själv, och med wernis gitarr hände ju massvis. Gitarren skall lite ner i volym, så även fransa så småningom tror jag, till förmån för lite mer syntetiska ljud...

nå, återkommer med en version tre :D

OCH EQ: skall trolla fram pianogubben oxo!

Emulator:

--- Citat från: 1up skrivet 28.09.2007, 00:10:58 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 27.09.2007, 21:34:09 ---
Tycker oxo att gitaren gör mer "låt" av det hela. kul att kören funkar oxo :D Ska se om vi kan få på ljusare kör oxo, kankse en liten ävre sätmma vore bra....

--- Slut citat ---

Vi kanske tänker på samma grej, men för att va säker: Ordförbistring är lätt hänt. Jo, typ ackord med 2-4 toner som alla sjungs av Fransa vore gött. Kan inte hur man arrar sånt och hur många toner som behövs samtidigt, men du vet lite åt rnb-hållet? Alltså understämmor till sången, kanske någon över inte är dumt heller.

--- Slut citat ---

Ordförbistringar ja..haha, när jag stavar som en bunke grus.  JO precis, 2-stämmigt tänkte jag. unisont för att vandra ömsom upp, ömsom ner?

:)

Tant Fransa:

--- Citat från: Åsa skrivet 27.09.2007, 21:12:32 ---Och så måste jag kommentera Fransa igen, det är såå bra sjunget, din röst är så häftig!

--- Slut citat ---
Puss till dig för det!  :wub:

Jag håller med om att det är en skithäftig låt B). Och det kan jag med att säga för att Emu har gjort text musik samt även faktiskt regisserat gestaltningen (minus surisarna) så jag sitter inte här och berömmer mig själv.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion