Forum > Demolåtar
CHROME: Unchained v2
Tant Fransa:
--- Citat från: mahan skrivet 22.09.2007, 03:49:07 ---Och sången i intron borde tas om, den surar på några lite väl mycket
--- Slut citat ---
Var sången i introt det enda du tyckte var surt?! Jag tycker det är ganska surt alltigenom. Det är därför jag ska ta reda på var Emulator bor :angry:
Nä, skämtar bara ;)
Men det är definitivt min avsikt att ta om, en dag när jag inte har sjungit slut rösten på sånglektion samma dag.
Emulator:
--- Citat från: Light Head skrivet 23.09.2007, 20:55:57 ---Är jag den enda som INTE har något negativt att säga om inledningen? Jag tycker den funkar hur bra som helst!
Det enda jag överhuvudtaget hade någon "ehum" känsla på var arpen som hörs tydligt vid 1.30 ungefär. Kanske för att jag känner igen ljudet som något preset någonstans?
Trots att jag har lyssnat säkert 50 11 ggr på låten så håller den fortfarande. Det är inte många låtar som har nått lika högt på min topplista som den här sedan 2005 eller när jag nu gick med i studios forum...
50 11="femtielva"
--- Slut citat ---
:wub: Skall dock se äver lite grejs som sagt. har ingen arp, handknackat ;)
Det känns jättekul att du tycker det är bra! värmer verkligen :)
Däremot måste jag gå under jorden tills nya sången är inmixad ;)
mahan:
--- Citat från: Tant Fransa skrivet 24.09.2007, 15:27:18 ---
--- Citat från: mahan skrivet 22.09.2007, 03:49:07 ---Och sången i intron borde tas om, den surar på några lite väl mycket
--- Slut citat ---
Var sången i introt det enda du tyckte var surt?! Jag tycker det är ganska surt alltigenom. Det är därför jag ska ta reda på var Emulator bor :angry:
Nä, skämtar bara ;)
Men det är definitivt min avsikt att ta om, en dag när jag inte har sjungit slut rösten på sånglektion samma dag.
--- Slut citat ---
Okei Tanten...
Det var nog bara introt som stack ut så att det ledde till kommentar :D
Rösten den e ett lustigt verktyg, märker ju inte hur viktig den är innan den tllfälligt åxå försvinner, gör levandet ganska surt, att inte kunna prata eller joikka, ....fast levnadskumpanen kan vara av annan åsikt :P :lol:
Rösten e snygg så sköt om den! :)
hade så bra!
h. JOhan
Emulator:
NY VERSION!
Mixen e nog bedrövlig, men jag har sjungit kör, och klippt, och klippt in visk-fransa och framförallt Wernborgs Whammy!
Gillar gitarren skarpt själv, kanske något för 50-talisterna oxo ;)
Nå, mixen är bedrövligt, men hur funkar arret ?
Version högtst upp, eller
www.perfectbounce.se/unchained98.mp3
mahan:
OK lets roll...the saw!
Minska lite på Tantens delayer i början, studsar lite onödigt häftigt från öra till öra. Sen gillar jag inte den cleana eurosynthen vid 0:20 som spelar en hög riff, passar inte lixåm in i bilden, arret. Testa nåt annat sound om den där "drillen" måste vara där. Den tycks återkomma på flere ställen i början av låten, låter nästan patetiskt, lite parodi. tsim tsim tsim tsim, oh no..
Sen har vi lite distspikar 1:53-1:58 knutarna. Sången sticker lite ut, dra ner på volymen kanske. O Wernborg e grym som vanligt! Grymt snyggt slut på låten!
Sången sticker ut o distar på sina ställen, och disten dubblas av häftiga delayer. Är det samma oroginalsång fortfarande eller har ni tagit den på nytt? Om distningen sitter i sångspåret bör väl det tas om, tycker jag, men det är jag det.
Då kan vi stänga sågen och konstatera att med ovannämnda små korrigeringar kunde denna låt bli ännu bättre än vad den e nu redan. Vilket betyder att jag fortfarande gillar den. :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida