Kontrollrummet

Marsall & Gurano - Se På Tv (KLAR)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Hör kommer en låt till som uppkom i Guranos stuga på nattkröken...


Ja vi tar tacksamt emot era förslag om vad som helst ! Mixtrix o allehanda tillrop uppskattas ..både ris o ros.. :D

Uppdat:höjt trumpaketet ett snäpp  B)
Uppdat ånyo: Höjt sången ett snäpp o sänkt sologura i slutet
Uppdat: ytterligare mejsling på sångens tydlighet mm
« Senast ändrad: 13.11.2016, 20:12:24 by Marsall »


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Nädå,det låter gött detta häringa, kan så vara att Trummandet dränks när ni drar på för fullt med resten.
Sköna harmisar! 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller med bjurte om trummorna, för övrigt kanon som vanligt, bra låt och härligt ös.  :)
Verkar va´ på nattkröken man ska skriva låtar.  :lol:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nädå,det låter gött detta häringa, kan så vara att Trummandet dränks när ni drar på för fullt med resten.
Sköna harmisar! 

Härligt meeting!!
Vid 44-63 låter det som nån stänger av trummisen. Låter som det är en gitarr som kommer in som har på tok för hög volym.
Roligt bryt av musiktema där cheesy organ kommer in. Roligt och lekfullt också med pop-reggaestuket, bl.a. vid 140 som även är med på fler ställen.
Lick-gitarren efter 179 borde ha lägre volym i mixen, tycker jag.
« Senast ändrad: 07.11.2016, 17:08:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra! Underfundiga guranoharmisar och kul text. Kunde möjligen Dag Vag låtit såhär anno 2016?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Nädå,det låter gött detta häringa, kan så vara att Trummandet dränks när ni drar på för fullt med resten.
Sköna harmisar! 

Tack Bjurte för gillande e feedback :D

Nu har vi snackat med trummisen..han bankar nu på lite bättre hoppas vi? :)

Håller med bjurte om trummorna, för övrigt kanon som vanligt, bra låt och härligt ös.  :)
Verkar va´ på nattkröken man ska skriva låtar.  :lol:
/Roffe H

tack Roffe för gillande o feedback!
Trummor höjda nu  .. O Absolut! Det gick/går att vrida ur 2 gammelgubar" bra länge inpå nattsudden ...  :lol:

Nädå,det låter gött detta häringa, kan så vara att Trummandet dränks när ni drar på för fullt med resten.
Sköna harmisar! 

Härligt meeting!!
Vid 44-63 låter det som nån stänger av trummisen. Låter som det är en gitarr som kommer in som har på tok för hög volym.
Roligt bryt av musiktema där cheesy organ kommer in. Roligt och lekfullt också med pop-reggaestuket, bl.a. vid 140 som även är med på fler ställen.
Lick-gitarren efter 179 borde ha lägre volym i mixen, tycker jag.

Tack Max för roligt o lekfullt o feedback! :D
Vi har nu tagit trummisen i örat som sagt! o jag tror att det gjorde sig riktigt bra för det övriga i bandet ? :)

Bra! Underfundiga guranoharmisar och kul text. Kunde möjligen Dag Vag låtit såhär anno 2016?


Tack EQ för gura o textgill  :D
Jo Dag Vag anno 2016 varför inte . B). Dom har man ju sett live nån gång på 80 talet Men kommer inte ihåg nån låt såhär på rakarm som jag kan tralla på.. Fast det säger väl mer om att man börjar att tappa minnet :lol:



Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Snygga gitarrljud! Virveln lite tunn tycker jag. Snygg i början men drunknar senare. 80-talskänsla, men det gör ju inget. :) Ibland vill inte heller jag se på Tv. Varför vill inte du?  :) Har svårt att höra texten i verserna. Betyder de något så dra upp dem. Lite trevlig låt annars!/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Henric

Gillar! Låter rappt och coolt! Texten har svårt att gå fram bitvis kan jag tycka - antar att du hört om hörlurs tricket - om inte - lägg ett par hörlurar framför dej på skrivbordet - vrid ner volymen till noll och öka sakta - det första som ska läcka ut och urskiljas är sången/texten - om inte höj sången!

Kul låtar Ni får till och med sedvanligt bra och finurliga guranoguror!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
80-tal!!!

Låter som något som skulle kunna ha getts ut på Mistlur på åttiotalet. Kul.

Mixmässigt skulle jag ha haft sången någon högre och sologitarren något lägre. Främst i slutet.

Rock on!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Snygga gitarrljud! Virveln lite tunn tycker jag. Snygg i början men drunknar senare. 80-talskänsla, men det gör ju inget. :) Ibland vill inte heller jag se på Tv. Varför vill inte du?  :) Har svårt att höra texten i verserna. Betyder de något så dra upp dem. Lite trevlig låt annars!/Toby

Tack Toby för gill och feedback! :D
Jo lite 80 tals smak e inte fy skam
 Ang Tv så är den på här hemma ganska friskt..Men somnar framför den mestadels (fast det är nog åldern som spökar :lol: ) Texttolkningen är fri ..mycket hemskt på Tv/ film och/ verkligheten nu som matas ut bakom alla skärmar som vi människor har som speglar. .. :ph34r:

Vi har nu höjt versången yttepytt och sänkt soloslingguran i slutet :D Virveln får nog vara så här..Trumpaketet ligger i en effektbank så vi vågar inte röra den så mycket :)

Gillar! Låter rappt och coolt! Texten har svårt att gå fram bitvis kan jag tycka - antar att du hört om hörlurs tricket - om inte - lägg ett par hörlurar framför dej på skrivbordet - vrid ner volymen till noll och öka sakta - det första som ska läcka ut och urskiljas är sången/texten - om inte höj sången!

Kul låtar Ni får till och med sedvanligt bra och finurliga guranoguror!

Mvh Henric

Tack Henrik för Gill och feedback ! :D
Hörlurstricket måste jag testa  :D O visst Guranoguror e gott  :D

Gurano har nu kört hörlurstricket och höjt sången o sänkte slingguran i slutet av bara farten :)

80-tal!!!

Låter som något som skulle kunna ha getts ut på Mistlur på åttiotalet. Kul.

Mixmässigt skulle jag ha haft sången någon högre och sologitarren något lägre. Främst i slutet.

Rock on!

Tack wernis för feeden! :D

Ja 80 tal is da shit!.. också. . Vi har nu höjt sången och minskat sologuran i slutet ..  B)


Vi tackar ånyo för era finfina tips! B)






Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Känns som det låter bra i mixen nu. Galna grejer ni hittar på! Roligt ju!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Känns som det låter bra i mixen nu. Galna grejer ni hittar på! Roligt ju!

Tack Max för återkoppling det gillar vi :D
Vi är nog nöjda nu tycker vi med  :D.. :D Och galet e gottmos dä" we like it too B)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, när guran kommer in först tappar låten energi. det lixom faller ihop som om luften går ur. fortsätta med lite mer fläsk på trummor?

Även här tycker jag sången saknar lite krisp, hög i volym, men inte så definierad. Hörlurstricket funkar, eller så vrider du upp monitorerna tills det grö lite ont i öronen. det första som skall göra ont är sången :)

Sen kan nog autotune göra wonders med alla stämmor sång tror jag. det sitter nästan ju, men inte allt.

Kul att göra såna här låtar, -mer!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
ja, när guran kommer in först tappar låten energi. det lixom faller ihop som om luften går ur. fortsätta med lite mer fläsk på trummor?

Även här tycker jag sången saknar lite krisp, hög i volym, men inte så definierad. Hörlurstricket funkar, eller så vrider du upp monitorerna tills det grö lite ont i öronen. det första som skall göra ont är sången :)

Sen kan nog autotune göra wonders med alla stämmor sång tror jag. det sitter nästan ju, men inte allt.

Kul att göra såna här låtar, -mer!

Tack Emu för återkoppling o frampushande av låten ytterligare  :D
Nu har Gurano kört med alla tillåtna o otilllåtna medel för att mejsla ytterligare efter dina finfina tips!


KR is da shit!!  B) :wub:


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack Emu för återkoppling o frampushande av låten ytterligare  :D
Nu har Gurano kört med alla tillåtna o otilllåtna medel för att mejsla ytterligare efter dina finfina tips!

KR is da shit!!  B) :wub:
M.A.O så har jag autotunat en del, försökt mejsla sången lite mera, men inte gjort något åt det du beskriver när guran kommer in för jag håller helt enkelt inte med dig där :D
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!