Kontrollrummet

Plinkas Child in Time /Immigrant Song

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Är i städartagen tydligen... och så hittade jag denna som heller aldrig fick något riktigt avslut i våras.
Deltog ju i tvärtom-festivalen med The Immigrant Song, men då hade jag inte med hela alstret som hade ett "Child in Time"-intro.
Jag satte ihop bägge dessa låtar, och hade någon tanke om att de skulle vara tillägnade dagens immigranter och flyktingbarn. Så jag skrev om texterna lite grann, lite ord här och var, för att de skulle passa dagens tema...

Jaja, kanske är mixen lite otydlig vad gäller leadsången i Immigrant song?
Plinkar på en låt...


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ha-ha !! Genialiskt, skit häftiga versioner  av dessa  rock-rökare, undrar vad Richie skulle tycka ???  :D
Dock kan jag tycka att första delen (C.i.t) var väldigt murrig och luddig, öppna upp lite briljans,vet ja !! 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt! Idag är jag inte stressad och njuter av det här i fulla drag. Gillar att tolkningen av vad jag känner igen görs så egensinnigt. Gillar din röst som utvecklats gott.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra - kul lyssning
Lite vass sång på sina håll tänker jag och kanske lite burkigt sångljud från 142 (kanske för stort rum)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
ohh!synthgodis med smekande sång o när ahh kören kommer in mumsfilli :).. fin fin mix i min lyss ..Lite burkigt/basigt  sångljud första sångdelen det ere .. Jag gör en lyss till  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Spännande att lyssna på din musik. Man vet aldrig vad som väntar. Snyggt arrat och beundrar också reverbet på sången, vilket är det? Övergången till LZ-låten är lysande. Gillar sån här musikmodaik. Filmiskt och tänker lite på Laurie Anderson. Begåvat är bara förnamnet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fin-fin sång och stämmor, imponerande.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ha-ha !! Genialiskt, skit häftiga versioner  av dessa  rock-rökare, undrar vad Richie skulle tycka ???  :D
Dock kan jag tycka att första delen (C.i.t) var väldigt murrig och luddig, öppna upp lite briljans,vet ja !! 
Ja jag har också undrat vad Richie m.fl skulle tycka  :lol: Tack, vad kul att du gillar min verre. Ska se vad jag kan göra åt briljans-avsaknaden på C i t. Tack för synpunkten, bra att veta :)

Härligt! Idag är jag inte stressad och njuter av det här i fulla drag. Gillar att tolkningen av vad jag känner igen görs så egensinnigt. Gillar din röst som utvecklats gott.
Ja det är skönare att lyssna när man har ro i kropp och själ, kul att du njuter och gillar min tolkning!! :D

Bra - kul lyssning
Lite vass sång på sina håll tänker jag och kanske lite burkigt sångljud från 142 (kanske för stort rum)

/G
Tack G! Ok så du tycker lite vass sång här och var... Jag får se över eq nån dag! ;)

ohh!synthgodis med smekande sång o när ahh kören kommer in mumsfilli :).. fin fin mix i min lyss ..Lite burkigt/basigt  sångljud första sångdelen det ere .. Jag gör en lyss till  :)
Tack för mumsfilli och allt Marsall :D Jo, jag får tydligen se över eq på främst första delen, tack för komment!

Spännande att lyssna på din musik. Man vet aldrig vad som väntar. Snyggt arrat och beundrar också reverbet på sången, vilket är det? Övergången till LZ-låten är lysande. Gillar sån här musikmodaik. Filmiskt och tänker lite på Laurie Anderson. Begåvat är bara förnamnet.
Tack equality, glad att du uppskattar min "musikmosaik" ;) Jag använder faktiskt det medföljande reberbet i Samplitude, tycker om det. Dock kommer jag inte ihåg nu på rak arm vilka inställningar jag gjort på detta projekt. I Immigrant-song-delen har jag dessutom lagt på en lätt chorus-effekt.

Fin-fin sång och stämmor, imponerande.  :)
/Roffe H
Tack Roffe, kul att det "imponerar"! :D

Plinkar på en låt...


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Två grymt snyggt omgjorda favoritlåtar! Gillar verkligen synthgreppet här. Inga klagomål på mixen, tycker det låter finfint. Men sången tycker jag att du artikulerar alldeles för kraftigt. Du gör mer som i körsång. I mina öron blir det väl stifft. Rent o fint  absolut, men i solopartierna blir det för hårt i mina öron./Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Två gamla favvolåtar här med.

Kul grepp, och gillar framför allt hur det låter i den senare. Maffigt.

Har en låt på immigrant/flykting-temat på senaste Gränsfejdplattan. Ett ämne som delar oss i världen i dessa dagar. Tyvärr.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Två grymt snyggt omgjorda favoritlåtar! Gillar verkligen synthgreppet här. Inga klagomål på mixen, tycker det låter finfint. Men sången tycker jag att du artikulerar alldeles för kraftigt. Du gör mer som i körsång. I mina öron blir det väl stifft. Rent o fint  absolut, men i solopartierna blir det för hårt i mina öron./Toby

Tack Toby! Kul med sån här kritik på sången, kanske därför jag gillar att sjunga ordlös sång då man slipper uttal ;) men det är ju också fegt! :D Om jag hinner och orkar sjunga om den, så ska jag försöka tänka på det du säger, och se om det går att bättra(som den lärardotter jag är har jag alltid fått höra att jag talar väldigt tydligt, haha, ibland är det bra, ibland dåligt :D )

Två gamla favvolåtar här med.

Kul grepp, och gillar framför allt hur det låter i den senare. Maffigt.

Har en låt på immigrant/flykting-temat på senaste Gränsfejdplattan. Ett ämne som delar oss i världen i dessa dagar. Tyvärr.
Tack Wernborg, kul att du lyssnat och uppskattar! Jag ska verkligen lyssna på eran nya platta, shit vad roligt att ni ger ut album så här, det krävs ju en del för att få ihop det!
Plinkar på en låt...