Forum > Demolåtar

Plinkas Child in Time /Immigrant Song

<< < (3/3)

Plinka:

--- Citat från: Toby skrivet 08.11.2016, 18:24:07 ---Två grymt snyggt omgjorda favoritlåtar! Gillar verkligen synthgreppet här. Inga klagomål på mixen, tycker det låter finfint. Men sången tycker jag att du artikulerar alldeles för kraftigt. Du gör mer som i körsång. I mina öron blir det väl stifft. Rent o fint  absolut, men i solopartierna blir det för hårt i mina öron./Toby

--- Slut citat ---
Tack Toby! Kul med sån här kritik på sången, kanske därför jag gillar att sjunga ordlös sång då man slipper uttal ;) men det är ju också fegt! :D Om jag hinner och orkar sjunga om den, så ska jag försöka tänka på det du säger, och se om det går att bättra(som den lärardotter jag är har jag alltid fått höra att jag talar väldigt tydligt, haha, ibland är det bra, ibland dåligt :D )

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.11.2016, 22:23:23 ---Två gamla favvolåtar här med.

Kul grepp, och gillar framför allt hur det låter i den senare. Maffigt.

Har en låt på immigrant/flykting-temat på senaste Gränsfejdplattan. Ett ämne som delar oss i världen i dessa dagar. Tyvärr.

--- Slut citat ---
Tack Wernborg, kul att du lyssnat och uppskattar! Jag ska verkligen lyssna på eran nya platta, shit vad roligt att ni ger ut album så här, det krävs ju en del för att få ihop det!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion