Forum > Färdiga produktioner

MaxB - You Are Never Alone

<< < (8/9) > >>

spacetrucker:
Låter bra, Körerna låter förträffligt bra. Vass leadsång? Njaäe, några "S" är kanske lite vassa men inte så det stör. Bra jobbat... även om jag föredragit en version med lite av av båda... alltså lite trummor och munspel också. Men skitbra såhär också. Snyggt och avskalat. Så om du nu ropar "fäääärdiig" så invänder åtminståne inte jag.

//Space

MaxB:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 15.11.2016, 08:15:15 ---Låter bra, Körerna låter förträffligt bra. Vass leadsång? Njaäe, några "S" är kanske lite vassa men inte så det stör. Bra jobbat... även om jag föredragit en version med lite av av båda... alltså lite trummor och munspel också. Men skitbra såhär också. Snyggt och avskalat. Så om du nu ropar "fäääärdiig" så invänder åtminståne inte jag.

--- Slut citat ---

Lyssnade du i första inlägget?

Plinka:
Max, alla har nog inte fattat att den färdiga mixen bara ligger i trådhuvudet, den som ligger högre upp här var ju bara en avskalad test, och den var kanske lite vass men inte denna ;)

Alltså, supersnygg mix, tycker att balansen är kanon, och körerna ligger alldeles lagom i nivå. Personligen tycker jag att det gav precis rätt effekt att blanda in mina stämmor, för nu hör man att det är en blandad kör men inte att det är bara din röst som representerar de manliga. Och jag är glad att det klagande munspelet är kvar!
Det var ett nöje att få doa på denna  :D

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 15.11.2016, 09:00:10 ---Max, alla har nog inte fattat att den färdiga mixen bara ligger i trådhuvudet, den som ligger högre upp här var ju bara en avskalad test, och den var kanske lite vass men inte denna ;)
Alltså, supersnygg mix, tycker att balansen är kanon, och körerna ligger alldeles lagom i nivå. Personligen tycker jag att det gav precis rätt effekt att blanda in mina stämmor, för nu hör man att det är en blandad kör men inte att det är bara din röst som representerar de manliga. Och jag är glad att det klagande munspelet är kvar!
Det var ett nöje att få doa på denna  :D

--- Slut citat ---

Ja, insåg det nyss, så nu är alla andra versioner borta från webben. Astis förslag att bygga upp låten successivt och låta vissa instrument komma in efter ett tag är kanonbra men nu orkar jag inte göra mer med mixandet på denna nu. Den här versionen är bra - den ska vi ha!   :lol:
Tack för kör-hjälpen! Det kanske vi kan göra om framöver om du kan ta dig tid, fungerade mycket smidigt och fint för mig.

MaxB:
Har lagt den under färdiga demon nu och ändrat en ord (från Not till Never) i namnet i titelraden till You Are Never Alone.
Tack för all feedback! Det är ovärderligt att få hjälp på vägen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion