Kontrollrummet

MaxB - You Are Never Alone

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Låter bra, Körerna låter förträffligt bra. Vass leadsång? Njaäe, några "S" är kanske lite vassa men inte så det stör. Bra jobbat... även om jag föredragit en version med lite av av båda... alltså lite trummor och munspel också. Men skitbra såhär också. Snyggt och avskalat. Så om du nu ropar "fäääärdiig" så invänder åtminståne inte jag.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter bra, Körerna låter förträffligt bra. Vass leadsång? Njaäe, några "S" är kanske lite vassa men inte så det stör. Bra jobbat... även om jag föredragit en version med lite av av båda... alltså lite trummor och munspel också. Men skitbra såhär också. Snyggt och avskalat. Så om du nu ropar "fäääärdiig" så invänder åtminståne inte jag.

Lyssnade du i första inlägget?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Max, alla har nog inte fattat att den färdiga mixen bara ligger i trådhuvudet, den som ligger högre upp här var ju bara en avskalad test, och den var kanske lite vass men inte denna ;)

Alltså, supersnygg mix, tycker att balansen är kanon, och körerna ligger alldeles lagom i nivå. Personligen tycker jag att det gav precis rätt effekt att blanda in mina stämmor, för nu hör man att det är en blandad kör men inte att det är bara din röst som representerar de manliga. Och jag är glad att det klagande munspelet är kvar!
Det var ett nöje att få doa på denna  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Max, alla har nog inte fattat att den färdiga mixen bara ligger i trådhuvudet, den som ligger högre upp här var ju bara en avskalad test, och den var kanske lite vass men inte denna ;)
Alltså, supersnygg mix, tycker att balansen är kanon, och körerna ligger alldeles lagom i nivå. Personligen tycker jag att det gav precis rätt effekt att blanda in mina stämmor, för nu hör man att det är en blandad kör men inte att det är bara din röst som representerar de manliga. Och jag är glad att det klagande munspelet är kvar!
Det var ett nöje att få doa på denna  :D

Ja, insåg det nyss, så nu är alla andra versioner borta från webben. Astis förslag att bygga upp låten successivt och låta vissa instrument komma in efter ett tag är kanonbra men nu orkar jag inte göra mer med mixandet på denna nu. Den här versionen är bra - den ska vi ha!   :lol:
Tack för kör-hjälpen! Det kanske vi kan göra om framöver om du kan ta dig tid, fungerade mycket smidigt och fint för mig.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har lagt den under färdiga demon nu och ändrat en ord (från Not till Never) i namnet i titelraden till You Are Never Alone.
Tack för all feedback! Det är ovärderligt att få hjälp på vägen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Låter bra, Körerna låter förträffligt bra. Vass leadsång? Njaäe, några "S" är kanske lite vassa men inte så det stör. Bra jobbat... även om jag föredragit en version med lite av av båda... alltså lite trummor och munspel också. Men skitbra såhär också. Snyggt och avskalat. Så om du nu ropar "fäääärdiig" så invänder åtminståne inte jag.

Lyssnade du i första inlägget?

Nej, faktiskt inte. Men nu gjorde jag det. Låter bra. Ställvis tycker jag väl trummorna har en liten aning för hög volym. Dom kör över sången en aning. Annars är det kanon.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bra gung här Max  :P

/Marre
« Senast ändrad: 15.11.2016, 20:42:02 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jo gunget e kvar ... :D Men s-ljudet var lite störande på sången faktiskt.. Nån effekt du lagt på nu?  ..yttepytt justering behövs.. Ja det är i min lyss


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra gung här Max  :P

Tack Marre

Jo gunget e kvar ... :D Men s-ljudet var lite störande på sången faktiskt.. Nån effekt du lagt på nu?  ..yttepytt justering behövs.. Ja det är i min lyss

Det verkar vara din och Guranos lyss som uppfattar detta.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google