Forum > Demolåtar

equality - luft

<< < (2/4) > >>

equality:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2016, 10:07:39 ---Trevliga melodier och harmonier. Har du inte många timmar över till musiken som förr eller är det inspirationen det hänger på?

--- Slut citat ---

Har inte riktigt samma ork att sitta länge och fila på låtarna. Men visst säkert inspirationbrist också då jag knappt har rört guran på månader. Sen ser jag att fotoljuset avtagit... :D

--- Citat från: Plinka skrivet 06.11.2016, 12:03:47 ---Luft som är fåglarnas element, jag vet nog var du har ditt sikte  :rolleyes:
Håller med Max, himla sköna harmonier och gosig synth, det känns som att den är på väg någonstans och inte riktigt hittat hem ännu. Tänker du utveckla den vidare? Gör det, den är lyssningsvänlig, och det är roligt att du skapar igen!!

--- Slut citat ---

He, he. Jag luften är ett viktigt element... Utvecklat lite till men har inte knytit ihop säcken riktigt, tror jag,  :huh:

--- Citat från: Roffe H skrivet 06.11.2016, 12:09:01 ---Mysiga harmonier och fint lir, luftigt och snyggt...kan bli nåt...knappast dansband.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Nja, det var på nåt ställe.  :rolleyes:

--- Citat från: Marsall skrivet 06.11.2016, 18:46:17 ---Härligt pianoklink i min smak o synthgodis :) ..fint baslir o ljud ere med ..Men den är som godisskålen på lördag ..Tar slut alldeles för fort :o :huh: :)

--- Slut citat ---

Snällt sagt. Midi gör livet lättare...

TACK hörni! Vad värre är en ny verre upplagd nu.  :rolleyes:

MaxB:
Har nya tittat på tv-programmet om  Esbjörn Svensson, så det är perfekt att lyssna på ytterligare en virtuous.

Roligt att höra hur basen går upp med pitch bend på två ställen, bl.a vid 2.07 ungefär. En liten detalj bland alla andra.
Jag gillar det här stycket.

bjurte:
Skönt klink på pianot är det!
Däremot som du själv va inne på blire väl mycket 80-tals dansbands-sound över Synthblåset.  ;)

equality:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2016, 23:08:01 ---Har nya tittat på tv-programmet om  Esbjörn Svensson, så det är perfekt att lyssna på ytterligare en virtuous.

Roligt att höra hur basen går upp med pitch bend på två ställen, bl.a vid 2.07 ungefär. En liten detalj bland alla andra.
Jag gillar det här stycket.

--- Slut citat ---

Tackar ödmjukt men det är fusk alltihop (=midi).

--- Citat från: bjurte skrivet 07.11.2016, 14:22:56 ---Skönt klink på pianot är det!
Däremot som du själv va inne på blire väl mycket 80-tals dansbands-sound över Synthblåset.  ;)

--- Slut citat ---

Ja, synthen är lite fisig och en del nedslag känns direkt felaktiga såhär i måndagens kranka och snöiga blekhet. Kan väl ersättas med annat och varför inte sång, åtminstone delvis. Tack Bjurtan!

spacetrucker:
Skön luft :) ...och hur märkligt det än låter så kom jag att tänka på Putte Wickman... utom att hans instrument inte var fisig synth :lol:

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion