Forum > Demolåtar

equality - luft

<< < (4/4)

equality:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.11.2016, 12:42:06 ---Skön luft :) ...och hur märkligt det än låter så kom jag att tänka på Putte Wickman... utom att hans instrument inte var fisig synth :lol:

//Space

--- Slut citat ---

Putte var bra. Och sonen Basse lirar väl fortfarande? Han spelade in RN platta  hos Florian le Sange vill jag minnas.

--- Citat från: Marsall skrivet 08.11.2016, 16:34:43 ---Ja nu vart den längre o i mitt tycke mer njutning . ..medans middagspotatisen kokar så upp på riden i slutet med trummisen o fortsätt det härliga pianoklinket ytterligare några vänder så får den vettja B)  :)

--- Slut citat ---

Tack för återlyss bäste Marsall. Idéerna tryter tvärt efter två minuter hos mig. Ligger som nån tung gallergrindar där dessvärre.

--- Citat från: Toby skrivet 08.11.2016, 18:08:08 ---Snyggt luftigt sound borde utrustas med sång. Tycker jag. Känner, som tur är, inga Svensktoppsvibbar!  :)/Toby

--- Slut citat ---

Puh! f.ör inga svensktoppsvibbar. Sång vore behövligt och om du eller "nån" känner sig manad - be my guest. 

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.11.2016, 22:31:12 ---Supermysig känsla i låten. Kanske något ytterligare tema, eller sång som växlar av det ursköna pianot.

Kul att höra från dig igen.

--- Slut citat ---

Tack Wernis! Lyssnat lite på Gränsfejd. Hitbetonat och supersnyggt proddat. Kan verkligen bli nåt. Kul!

--- Citat från: Emulator skrivet 12.11.2016, 02:04:34 --- :blink:

herrejösses. jag kunde svurit på att det var Howard JOnes som slitit fram Jupiteråttan och lirat lite i svenska skogarna!

Totalt otippad blandning av instrument, som ändå funkar helt klockrent tycker jag. Mysig låt, och kul att du luftar lite!

--- Slut citat ---

Kul att se dig här igen! Ska lyssna på dina nya alster vad det lider. H J ja, vet att du nämnt honom tidigare och jag lyssnade då och gillade. Kul att det finns en likasinnad.

--- Citat från: Plinka skrivet 12.11.2016, 14:08:25 ---Hurra, härlig utveckling av denna  :wub: Jag tycker fortfarande att synthen är gosig, som en katt att kela med i vintersoffan!

--- Slut citat ---

Gillar ju sånadär hornliknande synthljud. : :-). Tack för återlyssning!

Tack alla för lyssning och synpunkter!  :) :wub:

Gurano:
Har inte läst vad de andra skrivit men så här tänker jag:
Ett soft stycke som kan växa stort med tillägg och lite ändringar - jag har dock svårt för ditt synthljud.

Jag tycker att du ska sjunga mera - du har en bra och personlig röst som jag gärna hör mer av i dina och andras kommande alster  ;)

/G

Leif:
Riktigt behaglig låt och sköna melodier.
Pianospelet som dyker upp längre in i låten är hur gött som helst.
Blir dock nyfiken på hur den skulle låta med din sång också.

Gött jobbat!

Asti:
EST parat med Jan Johanssons lätta anslag! Ungefär så kände jag när jag lyssnade.
Sköna harmoniföljder och bra variation i låten. Sparsmakat, rent och snyggt arr.
Roligt att du inte fått pippi helt på att fota utan har lite tid över för musiken!  :D
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion