INledningen är fantastisk. Hur kan ett par ackord bli så bra?
Läser texten samtidigt som jag lyssnar, och det förhöjer intrycket. Allting limmas ihop oerhört bra. Som beatles fast bättre melodier.
JAg hade valt att klä den i massa stämningssänkande elektroniska landskap, men det är jag det.
Jag TROR dock att gitarrsolot skulle vara med en skitig skrikande elgura, som man bendar tills det blir sådär skavande ogästvänligt småfalskt och paniskt.
Om du kunde ändra ditt sånguttryck på ett eller par ställen och ta i ordentligt, nästa skrika ut, så kunde det också ge en enorm effekt.
Men, nu svävar jag från målet kanske. Det va ju en stillsam reflektion.
Dock, så träffar den rätt hårt i maggropen genom uttrycket, stillsam eller ej.
Mästerligt herrn.
/T
Jag ville få inledningen ödesmättad med enbart mörka pianoklanger och en naken röst.
Roligt att du tycker text och musik funkar bra ihop! Bättre melodier än Beatles är väl dock att ta i.

Tror också att gitarrsolot skulle kunna funka som kontrasterande mot det övriga kompet, men jag
klarar nog inte att fixa ett sådant solo och här ville jag ha helheten mer återhållsam....
Kanske skulle sången vara mer effektfull och skapa mer dynamik i låten om den fick ett mer desperat
uttryck på vissa ställen!? Men jag vet inte om min röst klarar det och då skulle även musiken få anpassas
en del tror jag.... Nu råkade den bli stillsam rätt igenom. Jag är nöjd med nuvarande version och
kommer nog inte att göra några större förändringar, också med tanke på mina hörselbekymmer!
Här var jag ju i första hand ute efter att få besked på om de nya trummorna funkade ljud- och volymmässigt.
Men stort tack för kommentar och bra tips och jättekul att du gillar låten!
/Asti