Forum > Demolåtar

Emu ft Plinka: Memory (extended mix) v2 2016-12-04

<< < (5/8) > >>

stajo:
Bra låt, härlig melodi och snyggt ljudlandskap och bra sång. Bra jobbat! Kanske om man kunde få fram lite mer brillians, klarhet? i sångljudet, känns lite som genom en tunn filt eller något men det är kanske bara här... Det är skitbra

Marruschkka:
Oj oj vad bra!

Släpigt och melankoliskt, helt underbara kontraster här mellan Plinkas oskuldsfulla stämma och detta sköna slammer som ligger och mullrar med diverse läskiga ljud :wub:

Verkligt trevlig lyssning...*myser*  :wub:

/Marre

John Isak:

--- Citat från: Emulator skrivet 28.10.2016, 02:13:49 ---Hej!

En till liten trudilutt av det aningen mörkare slaget, fast ändå med hoppfull kärna. Något om hatkärlek till en stad som förtvinar och avfolkas, och om att man är ansvarig för sitt öde. Givetvis kan man ju byta ut stad mot vilken feature av livet som helst. Tror den skall ge en gnutta hopp i refrängerna iallafall.

Först sjöng jag, men det flög aldrig riktigt, så Plinka tog över och gjorde ett fantastiskt jobb. jag körar bakom, och där finns en del synkgrejor att ta hand om eftersom jag inte sjungit om sedan jag fått filerna.

Mixen är en pallett av stämningar och ljud, men inte finstämd ännu, så jag önskar återkoppling på vad som funkar och inte samt vad som är rent hopplöst dåligt för andra än den som hade otroligt mysigt i studion ;)

Låten är nog 4:08 lång, och efter detta kommer två och en halv minut av lite synthorgie kan man väl säga, -de olika elementen som bygger upp låten bygger upp den igen fast väldigt avskalat. Det är helt ok att inte lyssna på det, vill ha med det nu mest för att det var riktigt kul att pilla ihop.

Text & musik, Tomas Barkman.

Sång: Plinka
Körer: TB

Text;
...

[mp3=200,20,0,left]http://plinka.perfectbounce.se/memoryextended.mp3[/mp3]

http://plinka.perfectbounce.se/memoryextended.mp3

--- Slut citat ---

Shit Pommesfrites! Snyggt, snyggt! :) Fullkontaktssynt som verkligen är ditt adelsmärke och på det en astral sång som är Plinkas adelsmärke! :) BRA JOBBAT! :D

Asti:
Väldigt mäktig och snygg produktion!
Gillar framför allt kontrasten mellan det råa kompet och Plinkas ljuva röst.
Kan tyvärr inte ge något bättre omdöme om ljudbild etc pga min dåliga hörsel
i kombination med en så här komplex ljudbild.
/Asti

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 14.11.2016, 01:27:29 ---Åh vad fint! Stämning rakt igenom. Syntharna hanterar du mästerligt. Jag kan inte hitta nåt att racka ner på. Plinka sång sitter helt rätt. Bra text som harmonierar med musiken. Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Tack eq! Blir glad för dina ord, och visst sitter Plinkas sång helt rätt!

tack

--- Citat från: stajo skrivet 14.11.2016, 10:12:46 ---Bra låt, härlig melodi och snyggt ljudlandskap och bra sång. Bra jobbat! Kanske om man kunde få fram lite mer brillians, klarhet? i sångljudet, känns lite som genom en tunn filt eller något men det är kanske bara här... Det är skitbra

--- Slut citat ---

Tjo!

Ja, det ÄR något skumt med sångfilerna, jag har dammat på så mycket eq jag vågat, men framförallt första versen är lite filtig ja. skall kika igen!

sstort tack för lyssning och härlig kommentar =)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion