Kontrollrummet

Roffe H - Våran pub (bättre kör, samt lite annat nytt)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
LÅTNAMN: Våran pub
ARTIST MEDVERKANDE: Roffe H
KOMPOSITÖR:Roffe H, Pelle S.
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 4:12
INSPELNINGSÅR: 2016

FORMAT: mp3

En låt skriven på 90-talet tillsammans med basisten Pelle Spång. Vi spelade tillsamman i vårt, numer nerlagda, gamla 60-talsband. Vi spelade på alla möjliga tillställningar, allt från pubar, firmafester till bröllop mm. från mitten av 80-talet fram till ca. 2006.
Denna låt är väl en liten hyllning till den lokala puben som ofta var välfylld med trevlig och dansglad publik. Att spela live är ju en speciell upplevelse, men det tog väldigt mycket av ens tid med familj och mycket annat, så ingenting jag saknar idag.
 


 
« Senast ändrad: 06.11.2016, 12:10:38 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Henric

Fin låt - riktigt bra trumljud!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fin låt - riktigt bra trumljud!

Mvh Henric

Tack Henric, trumljuden står trummisen i Logic för
/Roffe H
« Senast ändrad: 26.10.2016, 16:26:42 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En fin låt med bra ljud - du har en skön röst - säg till om du vill sjunga på någon av mina stomplåtar någon gång - du är välkommen :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
En fin låt med bra ljud - du har en skön röst - säg till om du vill sjunga på någon av mina stomplåtar någon gång - du är välkommen :D
/G

Tack för gillande och kommentar, absolut kan jag tänka mig det någon gång, problem bara att komma på bra texter.  :mellow:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Foten stampar med från start till mål ..Förstår att det var knökat på puben när det begav sig .. :D
Finemang sång och mixen sitter handsken ..Ja en riktig pubpophit e va det e  B)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Mysig låt med skön sång och snyggt munspelslir!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Så glad och härlig stämning du förmedlar här! Munspel förgyller verkligen, och kul att läsa om historien bakom låten. Snygg prod, snygg röst, ja tack för musiken, den tar jag med mig in i dagen idag, nu ska jag snart jobba -med ett leende på läpparna!
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, skönt sug i munspelandet!  :P

Jag saknar en unison körstämma på andra vänstersidan...
Köpte du inte den idéen?

Härlig låt och skönt Roffe-sound!
Riktigt mysigt att höra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Så glad och härlig stämning du förmedlar här! Munspel förgyller verkligen, och kul att läsa om historien bakom låten. Snygg prod, snygg röst, ja tack för musiken, den tar jag med mig in i dagen idag, nu ska jag snart jobba -med ett leende på läpparna!

Så roligt att få positiv feedback, och att du kan gå och jobba med ett leende på läpparna. Tiden med bandet var fantastisk, men på slutet var det jobbigt, mycket att bära för "gamla gubbar" samt förstörda helger...men sluta lira och sjunga gör jag inte...har ju mitt "enmansband", dator och KR. Det räcker så bra.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ja, skönt sug i munspelandet!  :P

Jag saknar en unison körstämma på andra vänstersidan...
Köpte du inte den idéen?

Härlig låt och skönt Roffe-sound!
Riktigt mysigt att höra!


Roligt att du gillar Max, din ide' var super, den kanske inte hörs tillräckligt bara.  :unsure:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Kollade körerena, hade blivit väldigt tokigt både med volymer och panorering, fattar inte varför...nu ändrat, hoppas det blev bättre så här, tror i alla fall så.  :wacko:
/Roffe H
« Senast ändrad: 27.10.2016, 23:56:05 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Låter autentiskt live på något vis, ärligt och utan krusiduller.

Har lite svårt för att gitarren är så vänsterpannad helt och hållet i versen, men jag vet ju att man körde så "förr i tin" :)

En pytteliten fade på sången första strofen kanske kan vara något, det snubblar in lite nu.

Snyggt munspel, riktigt skönt.
gött mos!


/T
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Låter autentiskt live på något vis, ärligt och utan krusiduller.

Har lite svårt för att gitarren är så vänsterpannad helt och hållet i versen, men jag vet ju att man körde så "förr i tin" :)

En pytteliten fade på sången första strofen kanske kan vara något, det snubblar in lite nu.

Snyggt munspel, riktigt skönt.
gött mos!


/T

Ska kolla upp och justera, tack för gillande och goda råd.  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kollade körerena, hade blivit väldigt tokigt både med volymer och panorering, fattar inte varför...nu ändrat, hoppas det blev bättre så här, tror i alla fall så.  :wacko:
/Roffe H

Upplever fortfarande första kördelen högre på höger sida. Sjunger leaden i mitten eller strax till vänster?
Även körerna där efter två minuter är stark på höger sida men jag hör den inte på vänster sida?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Kollade körerena, hade blivit väldigt tokigt både med volymer och panorering, fattar inte varför...nu ändrat, hoppas det blev bättre så här, tror i alla fall så.  :wacko:
/Roffe H

Upplever fortfarande första kördelen högre på höger sida. Sjunger leaden i mitten eller strax till vänster?
Även körerna där efter två minuter är stark på höger sida men jag hör den inte på vänster sida?

Tack för återlyssning. Har försökt åtgärda kören.
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kollade körerena, hade blivit väldigt tokigt både med volymer och panorering, fattar inte varför...nu ändrat, hoppas det blev bättre så här, tror i alla fall så.  :wacko:
Upplever fortfarande första kördelen högre på höger sida. Sjunger leaden i mitten eller strax till vänster?
Även körerna där efter två minuter är stark på höger sida men jag hör den inte på vänster sida?
Tack för återlyssning. Har försökt åtgärda kören.

Nu lyssnade jag bara på första delen där kören kommer in och nu fungerar den perfekt i min lyssning också.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Kul att det funkade tillslut, svårt med bra körer...nu skrev jag hög vänster, låg vänster etc för att ha ordning på dom, sedan gäller det att kolla volym och pan. inom kören samt tillsammans med  sången och sist hela låten  :huh:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att det funkade tillslut, svårt med bra körer...nu skrev jag hög vänster, låg vänster etc för att ha ordning på dom, sedan gäller det att kolla volym och pan. inom kören samt tillsammans med  sången och sist hela låten  :huh:
/Roffe H

För mig är det lättare att välja "solo" bara på valda körspår då allt annart är tyst så är det lättare att höra balansen körspåren emellan.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Foten stampar med från start till mål ..Förstår att det var knökat på puben när det begav sig .. :D
Finemang sång och mixen sitter handsken ..Ja en riktig pubpophit e va det e  B)

Ja, det var ofta knökat, tack för tyck och lyss
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mysig låt med skön sång och snyggt munspelslir!
/Asti

Roligt att du gillar, munspelet får vara "stand in" för saxen så länge läpparna krånglar   :mellow:
Roughe
« Senast ändrad: 29.10.2016, 15:51:45 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Roffe.

Skön låt som tuffar på,munspelandet funkar ju men du vet ju hur jag är..Det går att göra mer och mer :)
Nåväl,det låter bra hos mig och en riktigt skön låt,så jag tar en lyssning till,keep on rockin Roffe.

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tjena Roffe.

Skön låt som tuffar på,munspelandet funkar ju men du vet ju hur jag är..Det går att göra mer och mer :)
Nåväl,det låter bra hos mig och en riktigt skön låt,så jag tar en lyssning till,keep on rockin Roffe.

Mike

Verkligen roligt att höra, att du gillart. Ska jobba lite mer med munspelet innan jag släpper den som färdig  :D
Jag rockar väl på då. / Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Mysig låt som framförs bra. Låter live. Gillar munspel, jag har väl lyssnat för mycket på nobelpristagaren.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mysig låt som framförs bra. Låter live. Gillar munspel, jag har väl lyssnat för mycket på nobelpristagaren.

Tack equality. Ha,ha, honom kan man inte lyssna för mycket på.  :D Har spelat om munspelet (tidigare bara kopierat hela vägen) samt lagt till en liten gitarr-slinga. Känns väl lite som färdig nu?
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)