Kontrollrummet

Så mycket bättre 2016

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Vad tycker ni om gårddagens program med Tommy Nilsson tema?
Visste inte att han hade gjort en svensk Prince i låten "Jag vill ha sex med dej". För övrigt en bra elektronisk version av Little Jinder.
Jill Johnsson gjorde en stark version av öppna din dörr där hon fick visa sina sångresurser. Arret hjälpte till bra där också.
Tommy är den första av artisterna i programserien som jag hört tackat bandet.
« Senast ändrad: 23.10.2016, 13:43:38 by zzeb »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Stark öppning, bra personliga tolkningar tycker jag.

Det programmet lyfter verkligen fram artisterna på ett positivt sätt. Tommy verkar va en helskön snubbe.

Amelia har jag nog aldrig lyssnat på avseende texten (eller lyssnat över huvudtaget förresten) tidigare, där lyckades Lisa Ekdahl bra.



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lasse Englund, den skicklige gitarristen, producerade ett par album med Tommy Nilsson
på 90-talet, som jag tyckte var riktigt bra...
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag tyckte också det var bra att Tommy tackade bandet. De är ju kanonbra och Tommy verkar vara en hedersknyffel. Inte särskilt förtjust i hans powerballader. Dina Färger Var Blå gillar jag men synd att han lät den degraderas till ölreklam. Var det Lasse Englund som lirade det sköna gitarriffet där?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tyckte också det var bra att Tommy tackade bandet. De är ju kanonbra och Tommy verkar vara en hedersknyffel. Inte särskilt förtjust i hans powerballader. Dina Färger Var Blå gillar jag men synd att han lät den degraderas till ölreklam. Var det Lasse Englund som lirade det sköna gitarriffet där?
Har plockat fram CD:n "Så nära", där "Dina färger var blå" ligger som låt nr 3.
Det finns med tre gitarrister på skivan - Lasse Englund, som också producerat skivan, Staffan Astner, samt Johan Norberg.
Jag har googlat lite grann, men tyvärr inte kunnat få fram vem av dessa som lirar riffet på den låten.
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Stark öppning, bra personliga tolkningar tycker jag.

Det programmet lyfter verkligen fram artisterna på ett positivt sätt. Tommy verkar va en helskön snubbe.

Amelia har jag nog aldrig lyssnat på avseende texten (eller lyssnat över huvudtaget förresten) tidigare, där lyckades Lisa Ekdahl bra.



Ja Lisa lyckades göra den till sin med hennes egna stil.

Jag tyckte också det var bra att Tommy tackade bandet. De är ju kanonbra och Tommy verkar vara en hedersknyffel. Inte särskilt förtjust i hans powerballader. Dina Färger Var Blå gillar jag men synd att han lät den degraderas till ölreklam. Var det Lasse Englund som lirade det sköna gitarriffet där?
Har plockat fram CD:n "Så nära", där "Dina färger var blå" ligger som låt nr 3.
Det finns med tre gitarrister på skivan - Lasse Englund, som också producerat skivan, Staffan Astner, samt Johan Norberg.
Jag har googlat lite grann, men tyvärr inte kunnat få fram vem av dessa som lirar riffet på den låten.

Inte lätt att livnära sej som ballad sångare när man måste sälja till öl och chokladföretag. Men fick man se summorna så skulle man säkert inte tacka nej själv heller. Räkningarna måste ju betalas och 5 barn ska ha sitt:)


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Lite synd att man inte fick höra mer av soul rocken han gjorde i Frankrike. Det lilla man fick hör lät väldigt bra tycker jag.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det blir nog intressant framöver!''Slås av hur fantastisk musikalisk danny verkar vara. Lätt att inte se det hos artister som stöps ur tex Idol, men bevisligen kan han ju spela piano också =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Det blir nog intressant framöver!''Slås av hur fantastisk musikalisk danny verkar vara. Lätt att inte se det hos artister som stöps ur tex Idol, men bevisligen kan han ju spela piano också =)

Jag blev också lite överaskad när han Jazzade loss på pianot.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag såg på teve hemma hos bekanta (såg på teve för första gången på några år) och såg detta och konstaterade att det här är ett program jag missat en tid. Men det var alltså första avsnittet. Tyckte om att se och lyssna på mer eller mindre välfyllda tolkningar. Bra teve-program enligt mig som förstått att det annars är mest matlagningsprogram på teve..
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google