Kontrollrummet

zzeb - Always Alright

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Hej på er!
Var ett tag sen jag la upp musik här. Pysslar lite med en Pöpp låt.
Lyssna gärna och kom med era tankar.

https://soundcloud.com/zzzeb/always-alright-1/s-fnnRA
« Senast ändrad: 22.10.2016, 01:40:09 by zzeb »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :D Jag trodde du skulle köra nya EMUTRENDEN MED DRAGSPEL NÄR JAG SÅG BILDEN - MEN NÄ DET VART EN SKÖNT SOULIG LÅT Oj skrek visst men det får vara. Bra stickgura uber alles och riktigt bra sång men mixen kan slipas på - jag vill ha mer gain all over och framförallt upp med den sköna rösten - och dra ett varv till - 2:15 var iofs yellow submarine eller Pennylane men det var länge sedan,,,, Nu vill vi ha minst tre minuter,,, :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Låter gött, gillar sångljudet och din röst! Låten är bra, testa att lägga ett fräckt körarrangemang som kommer in efter ett tag och ett gitarrsolo för att bygga upp den lite mer!

Bra jobbat!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt arr och finfin sång! Du skulle kunna bygga på med ett stick, t.ex F - C - E - F nånting
och låta bef komma tillbaks en vända eller bara köra någon vända till med t.ex ett gitarrsolo och sedan fade out.
Kom att tänka på att din röst är som klippt och skuren för den pågående Eagles-festivalen!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Låter bra, snygt arr som redan påpekades. Ställvis tyckte jag att sångvolymen kanske kunde ha höjts en aning.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
:D Jag trodde du skulle köra nya EMUTRENDEN MED DRAGSPEL NÄR JAG SÅG BILDEN - MEN NÄ DET VART EN SKÖNT SOULIG LÅT Oj skrek visst men det får vara. Bra stickgura uber alles och riktigt bra sång men mixen kan slipas på - jag vill ha mer gain all over och framförallt upp med den sköna rösten - och dra ett varv till - 2:15 var iofs yellow submarine eller Pennylane men det var länge sedan,,,, Nu vill vi ha minst tre minuter,,, :)

Nä inget dragspel den här gången:) Jag ska försöka få lite mer tryck i mixen. Är lite otålig med mixning då jag inte riktigt vet vad jag håller på med och åt vilket håll jag vill:) Går nog även att få låten lite längre. Tack för tyck!

Låter gött, gillar sångljudet och din röst! Låten är bra, testa att lägga ett fräckt körarrangemang som kommer in efter ett tag och ett gitarrsolo för att bygga upp den lite mer!

Bra jobbat!

Mvh Henric

Använder en SM7b och ett preset i Logic som jag skruvade lite på för sångljudet. Tycker själv att jag aldrig får till nå vidare sångljud. Det kan väl bero på att det är en själv som sjunger kanske. Ska försöka mej på lite körer och kanske ett solo eller nått annat.
Tack!

Snyggt arr och finfin sång! Du skulle kunna bygga på med ett stick, t.ex F - C - E - F nånting
och låta bef komma tillbaks en vända eller bara köra någon vända till med t.ex ett gitarrsolo och sedan fade out.
Kom att tänka på att din röst är som klippt och skuren för den pågående Eagles-festivalen!  :)
/Asti

Tack för tips. Ska testa lite med stick. Jag får höra ibland att jag låter lite åt Eagles hållet.
Ska se om jag får till nått som skulle passa. Tack!

Låter bra, snygt arr som redan påpekades. Ställvis tyckte jag att sångvolymen kanske kunde ha höjts en aning.

//Space

Jag har ändrat arret flera gånger och den här versionen är den som funkade bäst. Vissa låtar är enklare att få till men den här vet jag inte hur många versioner jag testat. Sången ska höjas. Tack!



Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
En skön zeb dänga ..skön närhet o fina sångskruvar o där låten precis slutar passar ett stick o sen pang på med reffen igen ..me like!! B)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
emutrenden  :lol:

asså jag kunde inte spela upp låten på sc, den e privat?

du fick en ny följare iallafall =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härlig rytmik och sköna musiker.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fanken va bra du sjunger !!
Mixen är ganska låg och du borde kunna höja en hel del, trummorna kan jag uppfatta som lite för luddiga..
Men som sagt RÖSTEN är guld, bra låt oxo..Öppna upp lite brilljans bara.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Mmm låter finfint. Man blir lite avis, du sjunger grymt och arret är coolt! Har inga klagomål på mixen i min nuvarande lyssning, möjligen lite låg volym. Annars topp!
Plinkar på en låt...


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
En skön zeb dänga ..skön närhet o fina sångskruvar o där låten precis slutar passar ett stick o sen pang på med reffen igen ..me like!! B)

Roligt att du gillert. Sångskruvar:) Ja ska försöka få till det på slutet. Tack!

emutrenden  :lol:

asså jag kunde inte spela upp låten på sc, den e privat?

du fick en ny följare iallafall =)

Tänkte inte på bilden innan:) Det är min gammelmorfar som hade ett eget Danskapell sas det.
Vet inte varför inte du inte kan spela upp privat länk när övriga kan det? Få se om jag kan ändra den.

Härlig rytmik och sköna musiker.

Tack Max!

Fanken va bra du sjunger !!
Mixen är ganska låg och du borde kunna höja en hel del, trummorna kan jag uppfatta som lite för luddiga..
Men som sagt RÖSTEN är guld, bra låt oxo..Öppna upp lite brilljans bara.. ;)

Tack så mycket för sångkomplimangerna. Undrar om jag ska skapa en ny tråd; Mixning for Dummies (Bitigare beat och krispigare krisp) eller nått.
Brukar försöka läsa lite och göra som jag läst men det blir sällan bättre mix för det.

Mmm låter finfint. Man blir lite avis, du sjunger grymt och arret är coolt! Har inga klagomål på mixen i min nuvarande lyssning, möjligen lite låg volym. Annars topp!

Tack Plinka. Du sjunger grymt du också.
Märker att man tappar en hel del då det är lång tid mellan man sjunger. Jag får nöta en hel del med omtagningar innan man blir hyggligt nöjd.
Ska försöka bli bättre på att musicera mera. Man mår så mycket bättre också när man får sjunga lite.