Kontrollrummet

Emu: Amusement Park

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hej!

Liten galen grej här. Låten börjar med nån sampling jag gjorde i londons tunnelbana med telefonen, sen är det nog första gången jag använt dragspelsplugg i en låt  :unsure:

Stämmorna limmar kasst, och jag funderar på att be en skåning i exil om hjälp med sången helt och hållet.


Såga på :) texten är som vanligt högst metaforisk om livet i allmänhet ;)



Word & Music: Tomas Barkman
Performed, mixed and produced 2015 at The Perfect Bounce.

Lyris:

(Rollercoaster ride and I'm invited)

Been seen so close to sin
I wonder what it would have been like just to
let go of the chains that holds me back and tells me
what I shouldnt do

Do I really want to keep on hanging on this
never chaning ride
Or is there something else outside right there
to keep me occupied?

(Rollercoaster ride and I'm invited )

Rollercoaster ride and I'm invited
but I haven't got the spark
So I revert and hold it back
this time around amusement park

(Roller coaster ride and I'm invited)


[mp3=200,20,0,left]http://misc.perfectbounce.se/amusementpark03.mp3[/mp3]

http://misc.perfectbounce.se/amusementpark03.mp3

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Dragspelet tiilför godis med beatet .Riktigt fin grund :)
Det som kan göra den mer hitig o catching"? e ju reffarna i love nötning myself :o.. rollercoaster ride and im invited .. e ju clockers Men testa med att inte hålla ut på tonerna  alltså klipp av direkt alla fraserna..helst sista invited .. O sen kan du mala på den över sista versen ....ojj ..Hel..te vad jag skall yra igen .jajja det är ju fredag  :lol: Kan bli hur bra som helst.. B) :D





Utloggad Henric

Kan bli bra när det blir färdigt! Jag hade försökt panorera mera - känns som allt trängs i mitten....och sen tycker jag att sången måste komma fram mera! Ska bli intressant att följa detta projektet, gillar metaforiska texter!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Dragspelet tiilför godis med beatet .Riktigt fin grund :)
Det som kan göra den mer hitig o catching"? e ju reffarna i love nötning myself :o.. rollercoaster ride and im invited .. e ju clockers Men testa med att inte hålla ut på tonerna  alltså klipp av direkt alla fraserna..helst sista invited .. O sen kan du mala på den över sista versen ....ojj ..Hel..te vad jag skall yra igen .jajja det är ju fredag  :lol: Kan bli hur bra som helst.. B) :D





Ja...ha? inte helt kristallklart vad du menar med "i love nötning myself", men jag tror jag fattade det där med fraserna  :rolleyes: ska se över!

tack för lyssning och tyck =)

Kan bli bra när det blir färdigt! Jag hade försökt panorera mera - känns som allt trängs i mitten....och sen tycker jag att sången måste komma fram mera! Ska bli intressant att följa detta projektet, gillar metaforiska texter!

Mvh Henric


tack tack! det kommer väl en uppdatering i framtiden, och då kollar jag på panoreringen! tack för feedback!

/T
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Depeche Mode med knätofsar som dansar runt lite glatt sådär:)
Nämen svängigt och bra produktion tycker jag. Lite högre sång hade jag velat haft på refrängen.
Roligt att få följa denna.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: DM med knätofsar där fick han till det zzeb.
Javistt svängigt och modigt val av instrument helt rätt, Bra med kören där men den är inte helt synkad vet inte om över- eller understämman är rätt men det låter bra med rösterna. Det jag saknar är en djupbas över hela låten - tror inte det skulle krocka med de låga pukorna eller vad det är utan tvärtom tillföra en bra grund.

Kul låt yxa vidare :)

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo, dedär med panorering, först tyckte jag att det fanns en massa grejs i mitten och sen lät det som att kanske inte i alla fall... trummorna och sången låter centerarde...kanske ... märkligt... fascinerande...
Sången drunkar ställvis i musiken.

Bra åt allt som allt, mucket intressant... fascinerande, sa jag det redan

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Effektfullt och kul med trummorna och dragspelet!
Tycker det kunde vara lite mer "tryck" när refrängen kommer, ("Rollercoaster ride....")
så att skillnaden blir mer märkbar och effekten större! T.ex med en fet, fyllig bas i refrängen.
Spännande med lite annorlunda arr och rytmer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Det ja menade var jag gillar när man slösar med reffar ..
Nu slösas reffen bort lite istället . :)
Efter 2a versen borde reffen komma o 2a ggr dragspelet drar igång borde vara reffe ..o inte sista versen .. det borde vara vers eller braket .. Men obs! Det är vad jag får upp i skallen under lyssningen o det är bara att ta med nypa saltet :D ..rock on


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Depeche Mode med knätofsar som dansar runt lite glatt sådär:)
Nämen svängigt och bra produktion tycker jag. Lite högre sång hade jag velat haft på refrängen.
Roligt att få följa denna.

dm i knätofsar  :lol:

skall kolla på volymer på sång och sång generellt sen. tack för tyck!

:lol: DM med knätofsar där fick han till det zzeb.
Javistt svängigt och modigt val av instrument helt rätt, Bra med kören där men den är inte helt synkad vet inte om över- eller understämman är rätt men det låter bra med rösterna. Det jag saknar är en djupbas över hela låten - tror inte det skulle krocka med de låga pukorna eller vad det är utan tvärtom tillföra en bra grund.

Kul låt yxa vidare :)



ja visst fick han till det  :D kör japp, håller med! skall kika på djupbas också, tack för konstruktiv input!

Jo, dedär med panorering, först tyckte jag att det fanns en massa grejs i mitten och sen lät det som att kanske inte i alla fall... trummorna och sången låter centerarde...kanske ... märkligt... fascinerande...
Sången drunkar ställvis i musiken.

Bra åt allt som allt, mucket intressant... fascinerande, sa jag det redan

//Space

får kika på stereospread sen helt enkelt. och ja, du sa fascinerande LOL

tack!


Effektfullt och kul med trummorna och dragspelet!
Tycker det kunde vara lite mer "tryck" när refrängen kommer, ("Rollercoaster ride....")
så att skillnaden blir mer märkbar och effekten större! T.ex med en fet, fyllig bas i refrängen.
Spännande med lite annorlunda arr och rytmer!
/Asti

kul att det uppskattas! ja, det är lite same same, får hitta på sätt att skilja ur reffe med mer bacon än övrigt. bascheck oxo, -check!

thnx =)

Det ja menade var jag gillar när man slösar med reffar ..
Nu slösas reffen bort lite istället . :)
Efter 2a versen borde reffen komma o 2a ggr dragspelet drar igång borde vara reffe ..o inte sista versen .. det borde vara vers eller braket .. Men obs! Det är vad jag får upp i skallen under lyssningen o det är bara att ta med nypa saltet :D ..rock on

ah, då fattar jag! skall se över disposition på låten as it progresses fram dårå. tack :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ha-ha-ha!! kan inte få bort bilden av en hysteriskt Lambada dansande Jennifer Lopez.. :D
Spännande annars och sången sitter som en smäck här..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jaså du har också hittat en dragspelsplugg?  :D Ja det är effektfullt om man vill ha det lite crazy, eller kanske den där skräck-känslan som också clowner numera tycks väcka.
Ja detta var både galet och genialiskt, får lite ångest(ta inte illa upp, hade ångest redan innan lyssningen) jävla tivoli... kanske borde komma med nåt konstruktivt med..., men vet inte...tror det ska vara lite så här skramligt faktiskt, men visst, testa lite mer bas i botten!
Plinkar på en låt...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ha-ha-ha!! kan inte få bort bilden av en hysteriskt Lambada dansande Jennifer Lopez.. :D
Spännande annars och sången sitter som en smäck här..


haha, lambadadansande Lopez  :lol:

tack för tyck =)

Jaså du har också hittat en dragspelsplugg?  :D Ja det är effektfullt om man vill ha det lite crazy, eller kanske den där skräck-känslan som också clowner numera tycks väcka.
Ja detta var både galet och genialiskt, får lite ångest(ta inte illa upp, hade ångest redan innan lyssningen) jävla tivoli... kanske borde komma med nåt konstruktivt med..., men vet inte...tror det ska vara lite så här skramligt faktiskt, men visst, testa lite mer bas i botten!


Ja, alltså det ska ju vara lite obehagligt och sådär fel. Tivoli i allmänhet är ju sådär galet att börja med, så mer punch i reffe kan ju tas med, men det ska ju vara lite rossligt och skramligt som du säger.


Kul kommentar, tackar tackar =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Galet och härligt  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tack tack roffe  ^_^
https://soundcloud.com/secondary-protocol