Forum > Demolåtar

Emu: Amusement Park

<< < (2/3) > >>

Eddi:
 :lol: DM med knätofsar där fick han till det zzeb.
Javistt svängigt och modigt val av instrument helt rätt, Bra med kören där men den är inte helt synkad vet inte om över- eller understämman är rätt men det låter bra med rösterna. Det jag saknar är en djupbas över hela låten - tror inte det skulle krocka med de låga pukorna eller vad det är utan tvärtom tillföra en bra grund.

Kul låt yxa vidare :)

spacetrucker:
Jo, dedär med panorering, först tyckte jag att det fanns en massa grejs i mitten och sen lät det som att kanske inte i alla fall... trummorna och sången låter centerarde...kanske ... märkligt... fascinerande...
Sången drunkar ställvis i musiken.

Bra åt allt som allt, mucket intressant... fascinerande, sa jag det redan

//Space

Asti:
Effektfullt och kul med trummorna och dragspelet!
Tycker det kunde vara lite mer "tryck" när refrängen kommer, ("Rollercoaster ride....")
så att skillnaden blir mer märkbar och effekten större! T.ex med en fet, fyllig bas i refrängen.
Spännande med lite annorlunda arr och rytmer!
/Asti

Marsall:
Det ja menade var jag gillar när man slösar med reffar ..
Nu slösas reffen bort lite istället . :)
Efter 2a versen borde reffen komma o 2a ggr dragspelet drar igång borde vara reffe ..o inte sista versen .. det borde vara vers eller braket .. Men obs! Det är vad jag får upp i skallen under lyssningen o det är bara att ta med nypa saltet :D ..rock on

Emulator:

--- Citat från: zzeb skrivet 22.10.2016, 01:47:21 ---Depeche Mode med knätofsar som dansar runt lite glatt sådär:)
Nämen svängigt och bra produktion tycker jag. Lite högre sång hade jag velat haft på refrängen.
Roligt att få följa denna.

--- Slut citat ---

dm i knätofsar  :lol:

skall kolla på volymer på sång och sång generellt sen. tack för tyck!

--- Citat från: Eddi skrivet 22.10.2016, 04:11:53 --- :lol: DM med knätofsar där fick han till det zzeb.
Javistt svängigt och modigt val av instrument helt rätt, Bra med kören där men den är inte helt synkad vet inte om över- eller understämman är rätt men det låter bra med rösterna. Det jag saknar är en djupbas över hela låten - tror inte det skulle krocka med de låga pukorna eller vad det är utan tvärtom tillföra en bra grund.

Kul låt yxa vidare :)

--- Slut citat ---

ja visst fick han till det  :D kör japp, håller med! skall kika på djupbas också, tack för konstruktiv input!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 22.10.2016, 18:38:38 ---Jo, dedär med panorering, först tyckte jag att det fanns en massa grejs i mitten och sen lät det som att kanske inte i alla fall... trummorna och sången låter centerarde...kanske ... märkligt... fascinerande...
Sången drunkar ställvis i musiken.

Bra åt allt som allt, mucket intressant... fascinerande, sa jag det redan

//Space

--- Slut citat ---

får kika på stereospread sen helt enkelt. och ja, du sa fascinerande LOL

tack!

--- Citat från: Asti skrivet 22.10.2016, 19:32:20 ---Effektfullt och kul med trummorna och dragspelet!
Tycker det kunde vara lite mer "tryck" när refrängen kommer, ("Rollercoaster ride....")
så att skillnaden blir mer märkbar och effekten större! T.ex med en fet, fyllig bas i refrängen.
Spännande med lite annorlunda arr och rytmer!
/Asti

--- Slut citat ---

kul att det uppskattas! ja, det är lite same same, får hitta på sätt att skilja ur reffe med mer bacon än övrigt. bascheck oxo, -check!

thnx =)

--- Citat från: Marsall skrivet 22.10.2016, 20:34:51 ---Det ja menade var jag gillar när man slösar med reffar ..
Nu slösas reffen bort lite istället . :)
Efter 2a versen borde reffen komma o 2a ggr dragspelet drar igång borde vara reffe ..o inte sista versen .. det borde vara vers eller braket .. Men obs! Det är vad jag får upp i skallen under lyssningen o det är bara att ta med nypa saltet :D ..rock on

--- Slut citat ---

ah, då fattar jag! skall se över disposition på låten as it progresses fram dårå. tack :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion