Forum > Demolåtar

Emu: Amusement Park

(1/3) > >>

Emulator:
Hej!

Liten galen grej här. Låten börjar med nån sampling jag gjorde i londons tunnelbana med telefonen, sen är det nog första gången jag använt dragspelsplugg i en låt  :unsure:

Stämmorna limmar kasst, och jag funderar på att be en skåning i exil om hjälp med sången helt och hållet.

Såga på :) texten är som vanligt högst metaforisk om livet i allmänhet ;)

Word & Music: Tomas Barkman
Performed, mixed and produced 2015 at The Perfect Bounce.

Lyris:

(Rollercoaster ride and I'm invited)

Been seen so close to sin
I wonder what it would have been like just to
let go of the chains that holds me back and tells me
what I shouldnt do

Do I really want to keep on hanging on this
never chaning ride
Or is there something else outside right there
to keep me occupied?

(Rollercoaster ride and I'm invited )

Rollercoaster ride and I'm invited
but I haven't got the spark
So I revert and hold it back
this time around amusement park

(Roller coaster ride and I'm invited)

[mp3=200,20,0,left]http://misc.perfectbounce.se/amusementpark03.mp3[/mp3]

http://misc.perfectbounce.se/amusementpark03.mp3

Marsall:
Dragspelet tiilför godis med beatet .Riktigt fin grund :)
Det som kan göra den mer hitig o catching"? e ju reffarna i love nötning myself :o.. rollercoaster ride and im invited .. e ju clockers Men testa med att inte hålla ut på tonerna  alltså klipp av direkt alla fraserna..helst sista invited .. O sen kan du mala på den över sista versen ....ojj ..Hel..te vad jag skall yra igen .jajja det är ju fredag  :lol: Kan bli hur bra som helst.. B) :D

Henric:
Kan bli bra när det blir färdigt! Jag hade försökt panorera mera - känns som allt trängs i mitten....och sen tycker jag att sången måste komma fram mera! Ska bli intressant att följa detta projektet, gillar metaforiska texter!

Mvh Henric

Emulator:

--- Citat från: Marsall skrivet 21.10.2016, 10:23:08 ---Dragspelet tiilför godis med beatet .Riktigt fin grund :)
Det som kan göra den mer hitig o catching"? e ju reffarna i love nötning myself :o.. rollercoaster ride and im invited .. e ju clockers Men testa med att inte hålla ut på tonerna  alltså klipp av direkt alla fraserna..helst sista invited .. O sen kan du mala på den över sista versen ....ojj ..Hel..te vad jag skall yra igen .jajja det är ju fredag  :lol: Kan bli hur bra som helst.. B) :D

--- Slut citat ---

Ja...ha? inte helt kristallklart vad du menar med "i love nötning myself", men jag tror jag fattade det där med fraserna  :rolleyes: ska se över!

tack för lyssning och tyck =)

--- Citat från: Henric skrivet 21.10.2016, 17:22:28 ---Kan bli bra när det blir färdigt! Jag hade försökt panorera mera - känns som allt trängs i mitten....och sen tycker jag att sången måste komma fram mera! Ska bli intressant att följa detta projektet, gillar metaforiska texter!

Mvh Henric

--- Slut citat ---

tack tack! det kommer väl en uppdatering i framtiden, och då kollar jag på panoreringen! tack för feedback!

/T

zzeb:
Depeche Mode med knätofsar som dansar runt lite glatt sådär:)
Nämen svängigt och bra produktion tycker jag. Lite högre sång hade jag velat haft på refrängen.
Roligt att få följa denna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion