Kontrollrummet

Roffe H - I Keep The Blues

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
LÅTNAMN: I keep the blues
ARTIST MEDVERKANDE: Roffe H
KOMPOSITÖR: Roffe H, Leroy Carr
GENRE: Blues
LÅTLÄNGD: 2:54
INSPELNINGSÅR: 2016

FORMAT: mp3

Ett litet utkast och försök att komma igång efter sommarens bestyr...man kan kanske se det som en uppvärmning. Skrev om En Leroy Carr text något samt gjorde den till en mollblues istället för dur.
Skönt att vara på banan igen...
« Senast ändrad: 20.10.2016, 13:03:45 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skönt bluesgung och helt rätt sound på guran!  :)
Sången tycker jag nog kunde upp lite i mixen och gärna lite närmre!
I övrigt tycker jag mixen känns OK...
Det hade suttit fint med lite sax-stötar i bakgrunden då och då!  :rolleyes:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skönt bluesgung och helt rätt sound på guran!  :)
Sången tycker jag nog kunde upp lite i mixen och gärna lite närmre!
I övrigt tycker jag mixen känns OK...
Det hade suttit fint med lite sax-stötar i bakgrunden då och då!  :rolleyes:
/Asti

Tack för lyssning och kommentar Asti. Ska se vad jag kan göra åt sången...saxen kan bli problem, har fått nåt konstig allergi eller nåt på läpparna. Det svider som fanken när jag spelar...vet inte om det är vibrationerna, har inte lirat på ett halvår snart, trist och konstigt...man börjar bli gammal med alla möjliga underliga krämpor. Kul att du gillar guran och gunget.  :)
/Roughe
« Senast ändrad: 20.10.2016, 00:09:38 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Henric

Skön blues Roffe! Om du får fram sångarn framför bandet kan det bli riktigt bra!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Gött gung! Lite mer fram med sången blir bra som sagt!

Glad att det blev mollblues så man slipper plågsamma durförsök :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Henric, Emulator:
Tack för lyssning och tips, blir glad att ni gillar (trots lite ringrost) Har inte spelat in på hela sommaren, konstigt vad fort man glömmer alla funktioner och inställningar, på ändå så pass kort tid.
Ska försöka få till sången lite bättre efter hand.  :)
Roffe H
« Senast ändrad: 19.10.2016, 22:19:30 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Riktigt skönt bluesgung!

Svårt att höra att du skulle vara ringrostig. Låter som att du inte gjort annat än tillverkat sköna blueslåtar.

Tack för låten!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Skön blues!  Jag tycker också att ljudbilden är riktigt bra och passar perfekt. Det enda jag hajade till lite på är att baskaggen är ganska random och sällsynt i verserna men det kanske är medvetet?    Hur som, bra jobb!   /Fuzzbub
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Groovar finfint och skönt slutackord :) Sången hörs fint ..men går det så ta den än mer in the face.. Sen nämnde fuzz kaggen o den tycker jag du skall köra mer stampkagge inte så smattrande som nu ..helst under sången då blire än mer groovie roovie .. Prova liiite dist på sången o nu menar jag testa bara.. kanske blire crazy gott ?  B) :D


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Leif, Fuzzbub,Marsall:
Tack för lyssning och goda råd, alltid roligt och nyttigt med "feedback", tyckte baskaggen lät mycket skum efter påpekandet (ibland lyssnar man på fel saker?)  :wacko:
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag är ingen blues-expert men tycker nog det låter skönt.
En lustig liten grej som jag fäste mig vid (lyssnar i lurar) är att du har rytm-gitarristen till vänster och "melodi-gittarristen" till höger, men sen då solot börjar står det plötsligt en gitarrist i mitten :unsure:   ...när man inte hittar nåt annat att såga på alltså :lol:

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag är ingen blues-expert men tycker nog det låter skönt.
En lustig liten grej som jag fäste mig vid (lyssnar i lurar) är att du har rytm-gitarristen till vänster och "melodi-gittarristen" till höger, men sen då solot börjar står det plötsligt en gitarrist i mitten :unsure:   ...när man inte hittar nåt annat att såga på alltså :lol:

//Space

Tack spacetrucker för att du kommenterar och har "öronen på skaft", som sagt, det gäller att lyssna och hålla reda på spakarna. Har justerat den lilla fadäsen nu, men det blir säkert mer.  :lol:
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack för alla tips och råd. Har försökt att få sången närmare, ändrat den konstiga baskaggen och lagt sologitarrerna på samma plats i mitten.
Känns väl rätt så färdig nu... :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)