Forum > Färdiga produktioner

Förändringens vind

<< < (4/5) > >>

Henric:

--- Citat från: Asti skrivet 22.10.2016, 19:44:28 ---Jättesnyggt instrumentalt! Skönt arpeggio-liknande klaviaturspel!
Håller med bjurte om basen, gärna djupare, fylligare bas.
Sången skulle jag gärna vilja haft lite rappare, bluesigare i st f den lite släpiga skånskan.
Det blir lite stilbrytning med det sköna groovet i kompet och det mer långsamma skånska "talet"....
Kanske det funkat bättre med engelsk text och bluesigare sång a la Cream t.ex...?
Det är ju lättare sagt än gjort, men nu tycker jag inte sången och musiken funkar speciellt bra ihop.
Tror att det skulle kunna bli riktigt bra, som sagt, med lite bluesigare sång.
Men det är bara min åsikt och inget att hänga upp sig på!  ;) Musiken är kanon!
/Asti

--- Slut citat ---

Hela projektet är ett kul expriment som blev ganska coolt tycker jag, engelska är inget för mej, håller mej till skånskan!  B)

Henric:

--- Citat från: Plinka skrivet 23.10.2016, 19:50:04 ---Härligt med dig att du gör mycket olika musik! Texten och sången är lite som en gåta med lite spridda bitar här och var; man tänker och tänker men fattar inte ändå  :lol:

Mixen är snygg, dra på lite fylligare bas bara så!

--- Slut citat ---

Man vet ju aldrig vad som kommer ut när man trycker på kreativitetsknapparna - jag tycker också att texten blev härlig och lagom flummig!   ^_^

Henric:
Solot är på plats efter en maginfluensa som hette duga!  :lol:

Ang basljudet så blir det ju per automatik ganska middigt eftersom jag spelar ganska högt upp på halsen....och visst är låten lite stökig....men det är nog så jag vill ha det......jag tycker det känns coolt och lite lagom experimentellt med mina mått mätt iaf!

Henric

Roffe H:
Tycker text och musik passar bra ihop, solot blev ju också schyst.  :)
/Roffe H

Henric:

--- Citat från: Roffe H skrivet 26.10.2016, 13:47:56 ---Tycker text och musik passar bra ihop, solot blev ju också schyst.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Kul att du gillar Roffe!  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion