Forum > Demolåtar

Emu: 21 Quiona Road

<< < (2/4) > >>

Asti:
Väldigt snygg och effektfull ljudbild du bygger upp här! Sången funkar utmärkt tycker jag!
Gillar verkligen det här kompet, som liksom ligger och puttrar och frustar bakom sången
och skapar en spännande atmosfär att låta sig inneslutas i. Vad använder du för pluggar?
Kanske kunde början av frasen "who will you turn to" höjas en aning i mixen...möjligen
kunde också en överstämma komma in andra eller tredje gången....
Tycker det saknas lite bas/botten, men tror det beror på min hörsel, så bry dig inte förrän
någon mer säger samma sak!  :)
/Asti

Plinka:
Superdeppigt och underbart, älskar ju dina dystra tongångar och tyngden i både text och musik. På många ställen låter din röst riktigt grym, och på andra ställen kanske man kan konstatera att den behöver putsas till en del.
Lyssnade nog mest på sång och text denna vändan, så glömde nog bort mixen och arret en del, kanske behöver det få sticka ut lite någonstans...det får bli en lyssning till och fokusera mer på det :)

Edit: Nu har jag lyssnat igen, på mixen, och den är oklanderligt gjord, men också som jag skrev inte så mkt som sticker ut även om du har såå många snygga "helikopterljud", gnissel och annat, så håller de sig snyggt på mattan, och tycker nog att det är bra, eftersom det är så mycket text att lyssna på ;)

Marsall:
Tunga synthar o ljud som pumpas på en distad fetgura skulle ju förstås bli pricken över ..Men fina sångslingor ..Ett ställe tycker jag att du kan köra om reffen dubbelt x2 ggr  iknow who you can turn to ..Finemang! B)

Emulator:

--- Citat från: Asti skrivet 15.10.2016, 14:10:58 ---Väldigt snygg och effektfull ljudbild du bygger upp här! Sången funkar utmärkt tycker jag!
Gillar verkligen det här kompet, som liksom ligger och puttrar och frustar bakom sången
och skapar en spännande atmosfär att låta sig inneslutas i. Vad använder du för pluggar?
Kanske kunde början av frasen "who will you turn to" höjas en aning i mixen...möjligen
kunde också en överstämma komma in andra eller tredje gången....
Tycker det saknas lite bas/botten, men tror det beror på min hörsel, så bry dig inte förrän
någon mer säger samma sak!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Tjo! Blir glad när jag läser det där! PRecis som jag tänkt, -bakgrund och gnissel skall läggas ihop till en stämning som skall vara lagom otrevlig, och mest pocka på uppmärksamhet då och då. Skall se över sång generellt och även tänka på stämmor etc.

Använder i princip bara Logic här, och en hel trave långa effektkedjor för att göra skumma ljud. Mycket av percussion är gjort "med munnen", -alltså stön, smack, tandagnissel eller vad det kan vara. Brukar vara otroligt effektivt att effekta tills det låter synth om det, men ändå mänskligt nåånstans.

Guitarrig används också för effekter.

kul att du gillar asti, och tack för kommentar och lyssning!

--- Citat från: Plinka skrivet 15.10.2016, 14:30:46 ---Superdeppigt och underbart, älskar ju dina dystra tongångar och tyngden i både text och musik. På många ställen låter din röst riktigt grym, och på andra ställen kanske man kan konstatera att den behöver putsas till en del.
Lyssnade nog mest på sång och text denna vändan, så glömde nog bort mixen och arret en del, kanske behöver det få sticka ut lite någonstans...det får bli en lyssning till och fokusera mer på det :)

Edit: Nu har jag lyssnat igen, på mixen, och den är oklanderligt gjord, men också som jag skrev inte så mkt som sticker ut även om du har såå många snygga "helikopterljud", gnissel och annat, så håller de sig snyggt på mattan, och tycker nog att det är bra, eftersom det är så mycket text att lyssna på ;)

--- Slut citat ---

tack plinka!! Jag försstår precis vad du menar med sången. Helt ok bitvis, men bara just bitvis. Work to do. Du kanske vill lägga lite sång också?

Inget sticker ut...är nog tanken. En känsla, ett sound, en text, ett uttryck.....ska det vara. typ :)

tack för konstruktiv feedback, uppskattas :)

--- Citat från: Marsall skrivet 15.10.2016, 23:03:34 ---Tunga synthar o ljud som pumpas på en distad fetgura skulle ju förstås bli pricken över ..Men fina sångslingor ..Ett ställe tycker jag att du kan köra om reffen dubbelt x2 ggr  iknow who you can turn to ..Finemang! B)

--- Slut citat ---

tack! skall kika på dubbel reffe x2! ja...fläskig gitarr har jag hört mig för om :D

tack!

Roffe H:
Håller med Asti om ljudbild (mäktigt) och sång. Är mycket imponerad av ditt textförfattande, själv tycker jag det är svårt att får till nåt bra och lite mer seriöst. Riktigt snygg komposition. Roligt att du jobbar i Logic :)
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion