Kontrollrummet

2016, kontrollrummet is still alive

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hej Vänner!

2016 blir 2017 om några månader, och det betyder väl att vi hängt här i tio år? TIO ÅR!! etthundratjugo månader!


Det är inte fy skam. Inte alls. Andra forum, myspace och idiphone har nog levt ett kortare liv än så.

Nu kan säkert vän av ordning tycka att jag inte är rätt person att skriva "vi" eftersom jag knappt varit här på de senaste åren, och så kan det väl vara.

Däremot saknar jag KR, och tänker ofta på folk som finns här, eller som fanns härikring när jag var mer aktiv, så KR har haft en stor del i mitt musikliv.

Flera människor som jag haft och har kontakt med på facebook och även IRL har jag "träffat" här, och nånstans finns väl en förhoppning om att det kan blomma upp igen.

"jamen in och posta lite då för i hel***e" kan ju någon tänka, -och även jag med.

Jag har ingen aning varför det inte blivit att jag postar mer här. Jag tror det har lite att göra med demosektionen.

Jag är av absolut åsikt att om man postar och vill ha feedback/lyssningar, så bör man också lyssna själv, och posta feedback i andras trådar, och det är där nånstans det sprack för mig.

Förutom ett gubbigt missnöje med att det blev mindre "kvalitetsfeedback" (vad det nu är) och mindre feedback generellt i demotrådarna (jo, fortfarande medveten om att jag själv kan bidraga med att gå in å lyssna) så uppstod för ett par år sedan rena rutinproblem i min lyssning.

Jag fick mindre tid till att lyssna på demos på ett vettigt sätt. Antingen så nattade jag barn, eller jobbade sent, eller på andra sätt inte hade möjligthet (tekniskt eller socialt) att trycka in hörlurar och lyssna.

Tiden till musiken blev begränsad, och då satte jag studiotiden främst, alltså att pyssla med egna oljud.

....och eftersom jag inte bara vill posta eget utan att kommentera andras, så lät jag bli att posta helt istället. tokigt.


Men vafanken. Det finns så mycket bra och duktigt folk här, så många trevliga och intressanta människor, och ändå så verkar det som om det bara blir mindre och mindre aktivitet. Det är så synd.


Så, nu går jag och hämtar ett par hörlurar och lyssnar lite demos. Å sen så ska jag fanken också posta några demos.


...för jag saknar er allihop, tokstollar!


Och om jag inte dyker upp igen på tio dagar kan nån vänlig själ kanske skicka en smalbensspark på facebook. Jag är gammal och klok nog för att ha skitsvårt att ändra rutiner hur som lixom  :lol:


så. hej på er allihop. hej igen  :wub:



https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Jag hade förväntat mig att detta skulle leva mycket färre år än så. Vi har blivit väldigt mycket äldre på dessa år - kanske vi bör museiregistrera hela forumet - och dess medlemmar :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jag hade förväntat mig att detta skulle leva mycket färre år än så. Vi har blivit väldigt mycket äldre på dessa år - kanske vi bör museiregistrera hela forumet - och dess medlemmar :)

 :lol:  Inte helt ologiskt.   

Ang. Emulators tankar så tror jag att rätt många medlemmar har liknande storys att förtälja.  Förutom att själva livet kommer mellan så svajar ju intresset dessutom av och till.   Jag själv var sur ett bra tag på att det fanns/finns så få rockers (min definition) på forumet och allt ska vara så jäkla teoretiskt och tillrättalagt o.s.v.  Kom dock på bättre tankar och tänkte dels att det ändå är kul att följa personer som ändå är kvar, dels att om jag drar så blir det inga rockers kvar och forumet degraderas än mer (självgod - javisst!). 

Så välkomna tillbaka alla gamla KR:are!

/Fuzzbub
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Åjo Fuzzbub, även om det inte är så ofta så finns aRocker och nån/några till som rockar till det.
Själv har jag gått åt det hållet att min fokus mer är att kunna leverera mina låtar ensam och då har det blivit mycket akustisk gitarr och sång.
Jag slår inte ens på inspelningsdatorn särskilt ofta utan hänger på mig akustiska och sjunger med texterna framför mig i studion. Ibland blir det nån video men inte ens då ids jag slå på inspelningsdatorn utan nöjer mig med videokamerans mikrofonljud, vilket är ett klart sämre alternativ.

Kul att se Emu:s tankar här.

Känner igen det där med att inte posta lika många demos nuförtiden.
Jag svarar inte heller lika högfrekvent på alla demos, som jag gjorde förr.
Men en kan ändre sej om e bli mer liv på andre...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Länge leve KR. Jag har hängt med så gott som från början. Mahan presenterade KR för mig och sa "med bara". Många har kommit och gått sen dess, några tyvärr bokstavligen :(.



På tal om rockigt... vet inte om detta är vad som avses... vi försökte i alla fall  :lol:

[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/WALKING_DOWN_THE_STREET_13.10.2016_2.mp3[/mp3]

Detta är ett utkast till en låt som kanske så småningom blir till nåt. Calle på gura och undertecknad på bas. Trummorna är EZ + Sreven Slate Drums (baskaggen från Steven Slate)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag hade förväntat mig att detta skulle leva mycket färre år än så. Vi har blivit väldigt mycket äldre på dessa år - kanske vi bör museiregistrera hela forumet - och dess medlemmar :)

Hmmpf! Vaddå "Väldigt mycket äldre"?!?  :angry: Tala för dig själv du... <_<  :P
Själv är jag bara strax över ett halvt sekel gammal, så jag har knappt hunnit bli torr bakom öronen ännu... ;)

Det är ett trevligt forum, men ibland hade man kunnat önska att vi fick hit lite nytt blod, så att det kunde bli fart på lite intressanta diskussioner med olika synvinklar. Vi "gamla" medlemmar har ju redan koll på det mesta, så det blir inte så jättemycket att diskutera...

Demos vill jag inte in och kommentera - för jag är superexpert på att totalsåga allt som inte passar mig, så då hade jag verkligen inte blivit poppis... ;) Det är däremot bra för de som klarar att vara lite mildare i sin kritik...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Till Emu: bra tankar :D
Till Space: Lite signaturgura och sång på detta så kan Dire Straits slänga sig i väggen, in på demo :)
Till Fuzzen: Du är härlig och behövs
Till Maxen: Trots eget aukustiskt vägval så är du bäst på att kommentera allt :D
Till Claes: Vore kul om du kom med några drapor på demodelen.
Till Thomas: Tack för att du finns :)

Det kändes fattigt ett tag nu när KR låg nere, för egen del, trots att jag inte postar så mycket nu för tiden. 10 år är fantastiskt och jag ser gärna 10 år till, alternativen är mycket få och inte alls lika givande typ FB eller Spotify när man inte är proffs som Avicci eller nåt.

Vi ser som sagt gärna nya medlemmar men de har väl andra kanaler eller så, fasen vet var men trägen vinner sägs det. Heja KR  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag anslöt mig till KR 2008, som jag förstått är ett år efter starten!
Forumet har ju nästan blivit ett "andra hem" för mig efter 8 år och ett hundratal låtar ungefär.  :)
Det känns som att man lärt känna ett antal personer ganska väl och jag har även haft
förmånen att träffa en del av dom i verkligheten, vilket bidragit till att man fäst sig vid forumet.
Verkligen synd om aktiviteten går ner så långt att KR går i graven!
Förstår å andra sidan om Thomas tröttnar på att fixa problemen som dyker upp....vilket iofs inte är jätteofta.
Jag har själv fått problem med min hörsel och har en musikdator som sjungit på sista versen ett par år nu,
men jag ska göra vad jag kan för att bidra till att aktiviteten hålls igång.
Som sagt, vore kul med fler nykomlingar i olika genrer, som skänker nytt blod och sporrar oss andra gamlingar!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Till Maxen: Trots eget aukustiskt vägval så är du bäst på att kommentera allt :D

Till Thomas: Tack för att du finns :)

Ja, det är (som vi vet) inte alltid det bästa...

Härligt att Thomas kunde laga denna gång också!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ojoj vad åren går! Gick också med 2008 har jag för mig, och ibland varit aktiv och ibland inte...så är ju livet. Ibland är det annat som får prioriteras och gå före. Många här har ju familj som behöver en, och många av oss är dessutom svåra konstnärssjälar, som(i alla fall jag) ibland bara vill isolera sig från omvärlden ibland. Men det brukar alltid vara mysigt att återvända hit till vår lilla klubb med jämna mellanrum ;)
Ni ska veta att jag också verkligen försökt locka hit musik- och sångintresserade väninnor då och då, men utan att lyckas. Producerar man inte själv, eller åtminstone har möjlighet att spela in sång, så kanske man inte tycker det är så givande, och tyvärr verkar alla sångfåglar jag känner vara livrädda för teknik  <_<
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Klart KR är alive ett bra tag till!

Jag kan inte leva utan att kolla kr en gång per dag  t ex, och är inte ensam om detta, det vet jag.

Jag har varit med sen i nov. 2007 och älskar detta forum.

Det är bara att hänga kvar det, och försöka att anstränga sig till att lyssna på några demos från andra även om man för stunden inte gjort något själv.

Det artistiska flödar i omgångar, bara att vänta in nästa flöde.

Är det inte så det är?

Kram från Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Hoppas verkligen att detta forumet stannar kvar! Blev med 4/3 2007. Fick då en ordentlig kick då det gällde musikskapande. Rörelsen på forumet var enorm och man hann knappt med att lyssna på allt. Kom från sidan Studio som då var ganska död. Kände mig direkt hemma här och lärde mig massor. Minns att Harmonica Mike tipsade mig då och Equality.
Mycket trevligt folk som huserade både här och på det då populära MySpace. Sedan försvann jag 2009, reste i världen och gjorde annat än inspelningar. När jag förra året tog mig samman igen för att skapa, som jag längtat efter, var Kontrollrummet det enda valet. Men många jag kände hade lämnat och det var ovanligt lugnt här. Mejlade folk för att kolla vad som hänt, om de hade gått någon annanstans men icke. De hade bara lämnat. Vart undrade jag för det fanns ju ingenstans att ta vägen.
Kan tycka att det är lite trist att pulsen gått ner och att feedbacken på ens inspelningar är långsam. Gör så gott jag kan för att kommentera andras men en del personer bryr sig inte om feedbacken och försvinner i cyberspace. Har försökt att bjuda in folk hit men många tycker att "inte ska väl jag" eller "alla är ju så bra" osv. Själv känner jag mig som en riktig amatör då det gäller skruvande och osäkerheten knackar en hela tiden en på axeln. Men...den kunskap som finns här är ju enorm och tipsen man får är ju ibland guld värda.
Tyvärr finns det en risk med ett för litet forum. Man vill inte stöta sig med någon och sådana saker för att alla känner alla. Såg att Claes därför inte ville kommentera andras alster och det är ju lite trist. (Hoppas att jag inte missuppfattat dig nu).
I alla fall var det bara en sak jag ville säga och det var: Låt detta fantastiskt spännande forum få leva!
Mvh
Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Forumet uppstod ju när grannforumet Studio byggdes om och det för oss invanda med demoavdelningen blev obegriplig. Sen dess har det varit Kontrollrummet som gällt. Att sedan musikutövandet och komponerandet gått i vågor är en annan sak. Jag ser fram emot 10 nya år med Kontrollrummet förhoppningsvis - jag har ju hunnit bli pensionär. Det var flera år sen jag postade något på demoavdelningen men en nytändning är på gång. Sen finns det ju så många andra avdelningar som är intressanta att följa och ta del av.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Sitter och funderar på om inte en OOK-träff ändå skulle kunna ge KR en liten boost om man sätter ett datum långt fram t.ex. efter semestrarna nästa år eller nåt.  Då har vi tid att spåna och snacka om det med gamla KR:are o.s.v.   Det vore ju sååå skoj!    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sitter och funderar på om inte en OOK-träff ändå skulle kunna ge KR en liten boost om man sätter ett datum långt fram t.ex. efter semestrarna nästa år eller nåt.  Då har vi tid att spåna och snacka om det med gamla KR:are o.s.v.   Det vore ju sååå skoj!    /Fuzz

Det var verkligen en god framförhållning. Det märks att du är en gammal man nu Fuzzbub  :lol:
Efter sommaren 2017 är ett alternativ man kan ju undra om det skulle bli för stressigt med maj nästa år - för tidigt?  :huh:  :rolleyes:

Ja, IRL-möten har vi haft för och dessa har givit såväl ljuva som ljumma minnen.
Ljuva för att det var kanon att träffas och spela för och med varandra och mysigt att lyssna på varandra (Live en hel helg i Gula villan i Haninge).
Ljumma för att det, den andra gången enligt mig var väldigt få som vågade/ville/kunde ta initiativ att leda jammen, som det fanns möjlighet till. På den punkten skulle vi alla kunna förbereda oss mycket mer. Det skulle vara skitkul att sjunga kör och kompa andra vid ett sånt tillfälle och att kunna leka sologitarrist, istället för att agera lokomotiv. Och roligt att öva på varandras låtar innan för att sen "on stage" framföra låtar med varandra.

Kanske Gula villan fortfarande är möjlig som mötesplats? Det fanns fantastiska möjligheter med det alternativet, kanske fortfarande finns om samma Johan, som då, finns kvar i den verksamheten?
« Senast ändrad: 15.10.2016, 10:34:03 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Gillade jättemycket Studios forum fram till det havererade 2007 och Kontrollrummet fungerade mer eller mindre på samma sätt som gamla Studio när det tog över rollen. Jag har verkligen haft många meningsfulla timmar här.

Mycket underligt att inte ett forum för demomusik (min primära anledning till att vara här) intresserar fler. Och det är ju inte så att det finns nån annan seriös arena heller. Så var är alla hobbymusikanter egentligen. Men de kanske nöjer sig med att spela upp grejerna för familjen eller kompisarna.

Kontrollrummet är ju verkligen fantastiskt. Vore kul om fler fick reda på det.

Har också tappat bort att posta och kommentera på sista tiden. Kan bero på att jag nästan uteslutande gör musik med mitt band Gränsfejd numera. Väldigt sällan jag gör musik i "eget namn".


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
+1 wernborg. Vart e alla hobbymusiker?

Det finns ju grupper på facebook tex, men det verkar sällan lyfta. Det borde finnas ett behov.

LIkväl som det borde vara överflöd av folk vill vill bli sångare/sångerskor. Vart i hela hoppla e dessa`?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag är nog yngst av alla - så finns forumet kvar om 30 år är jag 70. Som alla ni andra. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag är nog yngst av alla - så finns forumet kvar om 30 år är jag 70. Som alla ni andra. :)
Eller också är jag 95 och blir tvungen att uppdatera min XP-miljö...?  :unsure: :wacko:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Kontrollrummet passar perfekt när man har jobb, familj i villa.
Inga bokade tider utan man kan kika in när tiden finns eller andan faller på. När man var yngre umgicks jag med de musiker man spelade med och hade nog inte samma behov av ett Kontrollrum. Kan vara en orsak till svårigheten med föryngringen ni pratat om.


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...har flera gånger lovat mig själv att ha som målsättning att vara mer aktiv på KR! Men tyvärr - nu för tiden somnar jag alltsom oftast i soffan innan ens Rapport är slut  :unsure:

KR är rätt unikt i att det ständigt postas så mycket musik! Kändes riktigt fräscht när jag hittade hit... Men efter några år infinner sig en viss "Måndag hela veckan-känsla" - ungefär samma personer postar ungefär samma låtar och får ungefär samma kommentarer... eller?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
...har flera gånger lovat mig själv att ha som målsättning att vara mer aktiv på KR! Men tyvärr - nu för tiden somnar jag alltsom oftast i soffan innan ens Rapport är slut  :unsure:

KR är rätt unikt i att det ständigt postas så mycket musik! Kändes riktigt fräscht när jag hittade hit... Men efter några år infinner sig en viss "Måndag hela veckan-känsla" - ungefär samma personer postar ungefär samma låtar och får ungefär samma kommentarer... eller?
Nja backa några år så märker du utvecklingen hos alla skulle jag vilja påstå KR är ett klart utvecklande Forum som ger en fantastisk feedback på insatt material. Jag lär mig hela tiden och det är tvivelsutan KRs förtjänst :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Nja backa några år så märker du utvecklingen hos alla skulle jag vilja påstå KR är ett klart utvecklande Forum som ger en fantastisk feedback på insatt material. Jag lär mig hela tiden och det är tvivelsutan KRs förtjänst :D

Givetvis finns det en mängd nyanser! :)  Men för ett tag sedan gjorde jag "på sköj" just ett par "nedslag" i äldre perioder med några år på nacken och konstaterade hur homogent det var. Givetvis menar jag inte att alla ska valsa runt i olika grytor, men att både stilmässigt och kvalitetsmässigt är det rätt likartat. Det kan nog uppfattas som alienerande - de som inte känner att de passar in verkar dra rätt fort.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nja backa några år så märker du utvecklingen hos alla skulle jag vilja påstå KR är ett klart utvecklande Forum som ger en fantastisk feedback på insatt material. Jag lär mig hela tiden och det är tvivelsutan KRs förtjänst :D

Givetvis finns det en mängd nyanser! :)  Men för ett tag sedan gjorde jag "på sköj" just ett par "nedslag" i äldre perioder med några år på nacken och konstaterade hur homogent det var. Givetvis menar jag inte att alla ska valsa runt i olika grytor, men att både stilmässigt och kvalitetsmässigt är det rätt likartat. Det kan nog uppfattas som alienerande - de som inte känner att de passar in verkar dra rätt fort.
Utan att kommentera utvecklingen som jag tycker finns så är det märkligt att så få amatörmusiker inte hittar hit det finns ju inga reala bättre forum än det här så det är verkligen mystiskt. Att det finns en massa musiker som pysslar med låtar är ju helt klart men varför tar dom sig inte hit? Jäkligt konstigt faktiskt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nja backa några år så märker du utvecklingen hos alla skulle jag vilja påstå KR är ett klart utvecklande Forum som ger en fantastisk feedback på insatt material. Jag lär mig hela tiden och det är tvivelsutan KRs förtjänst :D

Givetvis finns det en mängd nyanser! :)  Men för ett tag sedan gjorde jag "på sköj" just ett par "nedslag" i äldre perioder med några år på nacken och konstaterade hur homogent det var. Givetvis menar jag inte att alla ska valsa runt i olika grytor, men att både stilmässigt och kvalitetsmässigt är det rätt likartat. Det kan nog uppfattas som alienerande - de som inte känner att de passar in verkar dra rätt fort.
Utan att kommentera utvecklingen som jag tycker finns så är det märkligt att så få amatörmusiker inte hittar hit det finns ju inga reala bättre forum än det här så det är verkligen mystiskt. Att det finns en massa musiker som pysslar med låtar är ju helt klart men varför tar dom sig inte hit? Jäkligt konstigt faktiskt.

Vi har valt att inte synas.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nja backa några år så märker du utvecklingen hos alla skulle jag vilja påstå KR är ett klart utvecklande Forum som ger en fantastisk feedback på insatt material. Jag lär mig hela tiden och det är tvivelsutan KRs förtjänst :D

Givetvis finns det en mängd nyanser! :)  Men för ett tag sedan gjorde jag "på sköj" just ett par "nedslag" i äldre perioder med några år på nacken och konstaterade hur homogent det var. Givetvis menar jag inte att alla ska valsa runt i olika grytor, men att både stilmässigt och kvalitetsmässigt är det rätt likartat. Det kan nog uppfattas som alienerande - de som inte känner att de passar in verkar dra rätt fort.
Utan att kommentera utvecklingen som jag tycker finns så är det märkligt att så få amatörmusiker inte hittar hit det finns ju inga reala bättre forum än det här så det är verkligen mystiskt. Att det finns en massa musiker som pysslar med låtar är ju helt klart men varför tar dom sig inte hit? Jäkligt konstigt faktiskt.

Vi har valt att inte synas.
Då tycker jag vi väljer om :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nja backa några år så märker du utvecklingen hos alla skulle jag vilja påstå KR är ett klart utvecklande Forum som ger en fantastisk feedback på insatt material. Jag lär mig hela tiden och det är tvivelsutan KRs förtjänst :D

Givetvis finns det en mängd nyanser! :)  Men för ett tag sedan gjorde jag "på sköj" just ett par "nedslag" i äldre perioder med några år på nacken och konstaterade hur homogent det var. Givetvis menar jag inte att alla ska valsa runt i olika grytor, men att både stilmässigt och kvalitetsmässigt är det rätt likartat. Det kan nog uppfattas som alienerande - de som inte känner att de passar in verkar dra rätt fort.

Jo, det blir ju som något monument 23. Frågan är hur man får in nytt folk så det blir ett mer levande forum. Man kan ju tycka att det borde finnas ett behov, det fanns ju åtminstone förut tydligen :D

Visst har folk utvecklats massvis, men vi får väl bevittna utvecklingen av ett fåtal individer :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol