Forum > Färdiga produktioner
Kontrapunkt - Closed Borders Until Further Notice (Klar!)
Eddi:
Jag har lyssnat i Laptop och håller med de andra grabbarna i stort - basen hörde jag inte alls, mycket bra sång och bra piano men som sagt lite mycket av den varan kunde vinna på att pausa lite. Något som ingen annan sagt men som jag tycker mig höra är att pianot och guraplocket inte är helt synkat i början och i mellanspelen fast det blev bättre på slutet.
Bra låt som jag tror kan bli bättre kanske lite kul percussion kan komma med också?
Leif:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 07.10.2016, 08:34:45 ---Snygg låt. Mej störde inte pianot. Väntade lte på en refräng, nåt som skulle ha varit lite annorlunda, stuckit ut lite... bra såhär också. Sista pianoanslaget kunde klinga ut lite längre tycker jag.
Angående texten, den är ju rykande aktuell och politisk men det säger jag inget om, jag kom att tänka på en anna sak... tror inte den innehåller ett enda rim. Inget fel med det heller, reflekterade bara över det eftersom jag personligen är mer eller mindre fixerad på rim då jag skriver texter. Önskar ibland att jag kunde låta bli :blink:
En sak till "Kristoffer-Piano, bas och mixning" står det... bas?? :unsure:
//Space
--- Slut citat ---
Ja, det är lite problem med att låten varvar med samma/liknande ackord. Refrängen finns där, men den sticker inte ut tillräckligt från versen, eftersom även den kör på samma ackord... Vet att det finns gott om låtar som är bra trots det, men jag tänker som du att något borde sticka ut mer. Jag hade från början fyra helt olika riff, vilket gjorde den lite spretig. Nu tycks det vara åt andra hållet. :)
Det där med rim är intressant. Använde det mycket förr, men har börjat gå ifrån det en del. Känns på sätt och vis friare att ibland undvika det. Och så länge texten ändå får ett bra flyt i sångmelodin, så funkar det helt ok.
Japp! Du läste rätt angående basen, men den behöver absolut höjas. :)
Tack för orden! :)
--- Citat från: Asti skrivet 07.10.2016, 10:44:41 ---Mycket bra sång och text om ett aktuellt och angeläget ämne!
Om man vill behålla arret så här sparsmakat, skulle du möjligen
kunna spela in det akustiska kompet på två spår och sprida ut dom
ca 50% åt varsitt håll för mer fyllighet åt ljudbilden. Basen, som jag
också har svårt för att höra, måste upp rejält i mixen.
Om man däremot skulle vilja utöka arret, så kan man tänka sig att
stegra intensiteten gradvis genom att smyga in - en långsamt plockande elgitarr,
ev en kompande elgitarr(distad), trummor, kanske en Hammond med Leslie
- efterhand i låten, t.ex något instrument för varje ny vers....
Men det är bara tankar som dyker upp i mitt huvud när jag lyssnar. :rolleyes:
Hur som helst är det här riktigt bra och du har en väldigt skön sångröst!
/Asti
--- Slut citat ---
Fina idéer! Gillar hur du tänker. Vi har själva funderat på att få låten till att stegra mer och att även slänga på elgitarrer, banjo och diverse. Men så tänkte vi försöka utgå från att vi bara är två i detta lilla band och få det till att låta så bra och varierat som möjligt, trots det. Risken är att låten blir jäkligt tråkig att lyssna på/framföra live när "sminket" rinner av (halva bandet hoppar av innan giget) låten... om vi nu inte lånar in musiker förstås. :) Men jag tänker att du kanske ändå har rätt här. Vi bör nog framförallt tänka på vad som är mest rätt för låten och lösa det andra i efterhand om vi vill spela den live. Kul att du gillar sången och låten! Tackar för detta! :)
--- Citat från: Eddi skrivet 07.10.2016, 18:23:47 ---Jag har lyssnat i Laptop och håller med de andra grabbarna i stort - basen hörde jag inte alls, mycket bra sång och bra piano men som sagt lite mycket av den varan kunde vinna på att pausa lite. Något som ingen annan sagt men som jag tycker mig höra är att pianot och guraplocket inte är helt synkat i början och i mellanspelen fast det blev bättre på slutet.
Bra låt som jag tror kan bli bättre kanske lite kul percussion kan komma med också?
--- Slut citat ---
Intressant tanke det där om att göra någon paus i låten. Kanske inte heller vore så tokigt. Får se över synket och vid nästa tillfälle. Percussion har vi haft i åtanke. Det kan säkert göra mycket på en låt som den här. Tack ska du ha! :)
Har fått många bra förslag här. Det värmer i hjärtat! :)
Ha de fint!
Emulator:
Du sjunger så så sjukt förbannat bra!
Har inte så mycket himla vettigt att komma med....bra röst, och jag tycker arret funkar. Kanske lite lägre piano ibland som Maxb är inne på.
....skulle gärna göra en synthig undergångsmix på den här sen.
Stark text, gillar också artikulationer och punktuationer/fraseringar i framförandet. grymt bra.
BRA!
Leif:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.10.2016, 02:09:03 ---Du sjunger så så sjukt förbannat bra!
Har inte så mycket himla vettigt att komma med....bra röst, och jag tycker arret funkar. Kanske lite lägre piano ibland som Maxb är inne på.
....skulle gärna göra en synthig undergångsmix på den här sen.
Stark text, gillar också artikulationer och punktuationer/fraseringar i framförandet. grymt bra.
BRA!
--- Slut citat ---
Tusen tack! Det värmer i hjärtat. :)
Kan fixa fram sångfilerna och skicka de till dig vid ett bra tillfälle, så kan du syntha loss bäst du vill till sången.
Vore helt klart intressant att höra en alternativ version.
Ha de fint!
Emulator:
:wub:
skicka ljudfilerna separat med piano und so weiter. skulle vara underbart att labba med!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida